تفاوت بین موتورسیکلت های CDI با CG چیست ؟+ معایب و مزایا

37

تفاوت بین موتورسیکلت های CDI با CG چیست ؟سیستم جرقه زنی موتور سیکلت ،ترانزیستور موتور سیکلت ۱۲۵ ،موتور سی دی ای ژاپن ،هوندا سی دی آی ژاپن ،موتور سیکلت هوندا ۱۲۵ cdi ،تست کویل موتور سیکلت ،ترانزیستور موتور سیکلت چیست ،تست ترانزیستور موتور سیکلت

آشنایی با سیستم های CG و CDI در صنعت موتورسیکلت

مقدمه:

در دنیای امروزکه وسایل نقلیه نقش مهمی در زندگی دارند هر کسی بنا بر نیاز خود به سراغ یک نوع وسیله نقلیه میرود اما در کشور ما با توجه به سهمیه بندی بنزین و ترافیک شهری و همچنین مهم بودن قیمت برای خریداران بسیاری به دنبال خرید یک موتورسیکلت هستند تا بتوانند به راحتی از چنگال ترافیک شهرهای بزرگ مثل تهران در برخی از ساعت هنگام رفتن به محل کار یا بازگشت از ان بگریزند البته برخی نیز به امرار معاش از طریق موتورسیکلت میپردازند به همین دلیل اهمیت وسیله نقلیه ارزان قیمت با تعمیرات اسان و ارزان مثل CG125 معلوم میشود به سال ۵۷ باز میگردیم زمانی که کمپانی هوندا ژاپن موتور سیکلتی را وارد بازار ایران کرد که CG 125 نام داشت این موتورسیکلت که بسیار موفق بود با توجه به قابلیت هایی که داشت بسیار مورد توجه قرار گرفت به طوری که یکی از شرکت های تولید داخلی با مجوز اخذ نمایندگی اقدام به تولید این موتورسیکلت کرد و هنوز هم بعد از گذشت سال های زیاد از تولید ان در کشور ما طرفداران بسیاری دارد به همین دلیل شرکت های زیادی اقدام به تولید موتورسیکلت هایی شبیه به هوندا کرده اند و کاملا هم موفق شده اند هرچند که این شرکت ها از فروش خوبی برخوردار شده اند اما از کیفیت پایین این موتورسیکلت نیز نمیتوان گذشت علت این فروش مناسب عدم عرضه محصولات توسط تیزرو این شرکت نمایندگی رسمی هوندا در ایران بود که در سال ۸۴ به طور کامل منحل شد
تفاوت CG125 با CDI 125 به زبان عامیانه:

در سال ۱۳۵۷ این موتورسیکلت با نام CG125 به ایران امد سیستم جرقه زنی شمع ها در این موتور از نوع پلاتین بود در سال ۷۱ سیستم جرقه زنی شمع ها و برق رسانی موتور تغییر کرد و از نوع مگنتی CDI شد به همین دلیل این موتور از سال ۷۱ به بعد به نام CDI 125 معروف شد تفاوت CG125 و CDI125 فقط در همین سیستم جرقه زنی شمع ها است سیستم پلاتینی از نطر تعمیرات بسیار سخت است و هر موتورسازی هم نمیتواند ان را تعمیر کند و برای تعویض پلاتین میباست دستگاه برق موتور کامل باز شود که این کار خیلی زمان بر است

http://jetro.ir/wp-content/uploads/2011/12/Untitled-1-1.png
پس از استقبالی که از CDI شد در سال ۷۵ تعدادی از شرکت های تولید کننده موتورسیکلت تصمیم گرفتند موتوری شبیه به CDI را با قیمت ارزان تر وارد بازار کنند به همین خاطر به سراغ قطعه سازان چینی رفتند و قطعات چینی CDI را وارد بازار کردند و پس از سر هم بندی در کارخانه های خودشان موتورسیکلتی چینی و کاملا کپی برابر با اصل هوندا CDI را به نام طرح CDI و با نام هایی چون نامی , تکتاز , هرمز و غیره وارد بازار کردند در ابتدا به دلیل کیفیت ساخت پایین ان مورد توجه قرار نگرفت ولی پس از انکه شرکت تیزرو در سال ۸۴ منحل شد دیگر CDI وارد بازار نشد و از ان موقع به بعد استفاده از موتورسیکلت های طرح CDI زیاد شد و بازار فروش این موتورسیکلت بی کیفیت رونق فراوانی گرفت قیمت ارزان در کنار تعمیرات اسان و ارزان از دو ویژگی مهمی است که همیشه باعث استقبال از این موتور در ایران شده این موتور هم نان اور بسیار از اقشار ضعیف شده است و هم در زمین های کشاورزی پا به پای کشاورزان کار میکند امروزه این موتور با اسم های زیادی مثل متین, رایکا, لیفان, تیز پر, رویال, هرمز, تک تاز, پیشرو و غیره از سوی شرکت ها بیشماری وارد بازار میشود که برخی از انها با کیفیت و بعضی از انها بسیار بی کیفیت هستند طوری که خیلی زود به روغن سوزی و اذیت کردن می افتند اما در مورد انجین هوند CDI باید بگم که انجین این موتور تک سیلندر با حجم ۱۲۵ سی سی است که توان ۱۲ اسب بخار را تولید میکند که این توان برای CDI است و در مورد موتورهای طرح CDI این توان بسته به کیفیت ساخت و کیفیت قطعات به کار رفته در انجین ان به مراتب کمتر است حداکثر سرعتی که CDI میتواند به ان برسد ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت است که این موتور به دلیل وزن سبک چرخ ها نازک و جلوبندی قدیمی اش در این سرعت بسیار نا پایدار است و تکان و لرزش های زیادی دارد در موتورهای طرح CDI سرعت بستگی به کیفیت ساخت ان دارد که در مدل های بی کیفیت ان این سرعت از ۸۰ الی ۹۰ تا بالاتر نمیرود اما در مورد کیفیت ساخت قطعات طرح CDI شرکت های قطعه سازی زیادی که همگی چینی هستند قطعات این موتور را تولید میکنند که برخی از شرکت های معتبر در ضمینه تولید لورازم یدکی موتورسیکلت هستند و برخی دیگر نا معتبر شرکت هایی که قطعات این موتور را میسازند و وارد بازار می کنند عبارتند از: EHERGI, RAPIDO, LIOON, VIZA, LAZER, TECHNICO,CARIZAN و غیره که بهترین و معتبر ترین ان ها دو شرکت ENERGI , RAPIDO هستند که این دو شرکت علاوه بر تولید لوازم یدکی CDI لوازم بسیاری از موتورهای ژاپنی دیگر مثل هایابوسا و موتورهای کاوازاکی نینجا را تولید میکنند همچنین این دو شرکت تامین کننده لوازم یدکی پالس نیز هستند

http://iran-banner.com/Portals/0/productimages/71392_170c2.jpg

بررسی تخصصی CDI ,  CG:

از هنگامی که اتینه لنویر( مراجعه به تاریخچه اتومبیل ) اولین موتور احتراق داخلی را ساخت و تکمیل آن توسط چالز فرانکلین کترینگ، سیستم های مختلفی برای  ایجاد جرقه در اتاق احتراق ابداع شده ا ند و روز به روز کارایی این سیستم بالاتر رفته است . دسته بندی تمامی سیستم های جرقه موجود کار دشواری میباشد. برخی از این سیستم ها در قسمتهایی باهم شباهت دارند درحالی در قسمتهای دیگر باهم متفاوتند .شرکتهای تولید کننده روشهای مختلفی را برای انجام این کار ابداع کرده اند .

در اینجا سعی میشود ابتدا دسته های اصلی سیستهای جرقه بیان شده . سپس تا انجا که ممکن است انواع سیستم های بکار رفته در خودروها و موتورسیکلت ها ( در هر دسته ) بطور خلاصه بیان شود.

http://uupload.ir/files/dwkn_%D9%85%DA%AF%D9%86%D8%AA_%D9%88_%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%AA%DB%8C%D9%86.jpg

 مزایا و معایب :

  با توجه به این که این نوع سیستم اولین طرح برای سیستم جرقه میباشد معایب بسیار دارد . مثلا کنترل کاملی بر تایمینگ جرقه نمیتوان داشت مقدار آوانس اولیه نسبت به انواع دیگر محدود است . مزیت این نوع سیستم ارزانی و کوچکی مجموعه میباشد . بعلاوه نیازی به باتری بعنوان یک نیروده اولیه نیست .

نکته : در بازار سیستمی وجود دارد که به نام سیستم مگنتی برای اتومبیلها ( طرح شتاب) . این سیستم جزء سیستمهای جرقه مگنتی به شمار نمی آید .نام اصلی این سیستم magnetically controlled electronic ignition ( کنترل الکترونیکی جرقه بوسیله مگنت )  که به اختصار آنرا مگنتی مینامند و جزء سیستم جرقه الکترونیکی میباشد که در موتورسیکلتها تولید قبل از سال ۱۹۹۸ به CG معروف بودند که امروزه تنها فقط نام آنها بر روی موتورسیکلتها وجود دارد و دیگر از سیستم مگنتی در آنها استفاده نمی شود.

نکته : موتورسیکلتهای امروزی کمتر از سیستم های ساده مگنتی استفاده میکنند . این موتورها یا از نوع مگنتی- باتری میباشند (که گروهی از معایب سیستم مگنتی ساده را رفع کرده ) و یا اینکه از سیستم باتری و کویل ( جرقه پلاتینی ساده ) و یا از نوعی سیستم جرقه الکترونیکی ( معمولا از نوع CDI  ) استفاده میشود

ممکن است شما دوست داشته باشید
37 نظرات
  1. رضا می گوید

    چرا اشتباه به عرض دوستان میرسونی.سی جی چون پلاتینی بود هرچی بیشتر داغ میکرد سرعتش بیشتر میشد و روغن نمیزد ومیشد یه پشت از شیراز تا شمال باهاش گاز بدی.ولی سی دی ای وقتی داغ کرد زپرتش درمیاد باید بزنی پس کول ببریش.سی جی تفاوتهای زیادی دارد،مثلا فرمونش و تنه و…طوری طراحی شده که توسرعت زیاد راحت میپیچه و فرمونش و هیکلش از لحاظ ظاهری خابیده تر و کجتر هس.و از اینها که بگزریم مهمترین تفاوت سی جی با سی دی ای را فقط وفقط کسی میدونه که فقط وفقط پشت سی جیه صفرکیلومتر اونزمان نشسته باشه،پشت سی دی ای هم نشسته باشه.مهمترین تفاوتش اینه که وقتی سوار سی جی میشی به محضیکه فرمونو دست گرفتی و گازدادی وچند متری رفتی متوجه یه کیفیت خیلی خاص وعجیبی میشی که بازبان نمیشه بیانش کرد!!!!!!!!،انگار فرمون و گاز یه جوری هس که به موتور مسلط هستی و دوست داری هرچه بیشتر رانندگی کنی!!!!!یه کیفیتی داره که فقط باید سوارش بشی تابفهمی چیه،!انگار به موتور وفرمان کاملا مسلط هستی وخطر تصادف و کنترل موتور وجود نداره!گاز تو دستت یه کیفیت خاصی داره!هیکل موتورو وقتی میبینی و درحال سوارشدن هستی متوجه یه کیفیت عجیبی از مسلط بودن و جنس خوب میشی!،ولی سوار سی دی ای که میشی به موتور مسلط نیستی وانگار هر عان امکان تصادف هس و نمیشه در سرعت زیاد فرمونو به چپ وراست بپیچونی وباید با پا با التماس موتورو به چپ وراست بپیچونی.ولی سی جی فرمونش توسرعت زیاد باکیفیت خاص و راحت میپیچه و یه کیفیت خاصی داره که فقط باید سوارش بشی تابفهمی من چی میگم.به همین علت وقتی سی دی ای وارد بازار شد خیلی از ایرانیارو به قتل رساند.البته این گفته ها فقط وفقط شامل سی جی های صفر اونزمان میشه نه سی جی پوکیده یا ساختنیه حالا.سی جی چون پلاتینی بود هرچه بیشتر داغ میکرد سرعتش بیشترمیشد ومشکلی برای انجین پیش نمیامد واحتیاج به خنک کردن انجین نبود.۳پشته از سربالایی سیخ بالا میرفت

  2. parviz می گوید

    😢

  3. حسام می گوید

    من کلا کاری به این ندارم که کی تو حسرت یه هنداس یکی دوچرخه یکی گوشی یکی ماشین یکی خونه
    حرف من اینه کشوری که سومین کشور ثروتمند روی کره زمین حساب میشه ادمهاش باید بهترین زندگی رو داشته باشن بدون هیچ حسرتی اما متاسفانه ایرانی ها یا اونقدر پولدارن که نمیدونن پولا رو چکار کنن یا اونقدر بی پولن که نمیدونن پول از کجا بیارن حد وسط هم از بین رفته تو ایران یا ثروتمندی یا فقیر همین دو حالت

  4. من می گوید

    یه سه چرخه پشمی دارم مونده تو خونه بیا ببر فقط تند نرو باهاش

  5. حسرت یک زندگی معمولی می گوید

    خدایا شکرت، ۴۲سال سن دارم تواین اوضاع پاهام هم واریس دارن میخام باموتور کارکنم متاسفانه اینقدر گرونه ک باید کلیه هام بفروشم ،موندم چجوری خرج خونه رو بدم تواین اوضاع واقعا خدا ب دادمون برسه،

  6. Roxbe می گوید

    درود
    موتور سیکلت ،یک وسیله جادوییه ،من خودم شگفتیهای زیادی ازین وسیله دارم .بسته به شرایط سنی آدمها علاقه به این وسیله متفاوته.مثلا خودم یه زمانی بزرگترین خواسته زندگیم یه موتور کراس سوزوکی بود هرچند به یه موتور گازی هم راضی بودم و نداشتم.ولی الان تنها خاطره ها و تصاویر موتور بیشتر از خود موتور برام جذابیت داره.
    اون روزها دو مدل از یاماها 125YB &125Super سیستم برق و جرقه زنی با استارتشون یکی بود که به همین دلیل داشتن باطری سالم واسه راه اندازی واجب بود.با کمترین ایراد تو سیستم برق مثلا خرابی آفتامات ،سوختن بالشتک،خرابی پلاتین و… موتور دیگه روشن نمیشد،مکانیک کاربلد تو این زمینه هم کم بود ،تا اینکه با ابتکار یه سری مکانیک دستگاه برق موتور سیکلت 100Yamahaکه ساده تر و بسیار کارآمد و از نظر هزینه تعمیر و نگهداری خیلی به صرفه تر بود رو روی اون دو مدل دیگه مینداختند و خوب هم جواب میداد .تا اینکه دیگه سیستم پلاتین و کلا تنوع برندهای گوناگون موتور از میان رفت و تنها یکه تاز این عرصه یه مدل هوندا 125CDIشد که خودش مدل جدیدتر 125CGپلاتینی بود.
    در سیستم برق CDI که مخفف واژه Capacitive Discharge Ignition یا همان تخلیه جرقه خازنی است می‌باشد .در این نوع پلاتین جاشو به الکترونیک و تکنولوژی داده.
    باری موتور سیکلت وسیله‌ای هست که ،میتونه قاتل ،زندگی بخش،تفریح ساز،جذبه،ترس،عقده،زجر ،سربلندی و خیلی از موارد دیگه باشه که خودم برخی شو داشتم و خیلیا شو در اطرافم دیدم.در نهایت معدلی که من از این وسیله اگر بخام بگیرم نمره مردودی می‌تونه باشه .

  7. ناصر می گوید

    ما ک همچی شده برامون آرزو خداااااااااا به یکی صدتا میده ب یکی حسرت داشتن ی دونه 🥺

  8. ناصر می گوید

    ایشالا بهترینشو خدا نصیبت کنه منم مث خودتم

  9. رضا می گوید

    بچه های شیراز یه موتور دست دوم میخوام برای مغازه .فقط پلاک ملی باشه و مدارک کامل.
    ۰۹۱۷۸۷۸۷۳۰۲

  10. محمدرضا می گوید

    اون آقایی ک میگه ما برای دوچرخمه بعدموتوربعدماشین و…سیری ناپذیریم عرض کنم بنده وامثال ماکه کمم نیستیم نیازهای اساسی خانوادمون مثل خوراک وپوشاک رو نمیتونم تامین کنم وهمیشه ازاجاره وتورم سالانش عقبم چطورفکرماشین معمولی روبکنم؟من چندسال به پسرم قول دوچرخه دادم نمیتونم بخرم وواژه حسرت کشیدن باپوست وخون ما برای ابتدایی ترین چیزهای مردم دیگه پینه بسته‌‌..انشالله خداکسیرو شرمنده خانوادش نکنه..خدانگهدار

  11. Reza می گوید

    ای کاش ماهمون دوچرخشوبداشتیم چه برسه به آرزوی موتور
    ولی خداییش موتوردار حال کنن موقعی که توحرکتن وتودلت بگوجات خالی رضاکه مجبوری آرزوت روخرج شکم بقیه کنی
    فدای همه موتورسواران واهل دلابشم

  12. Reza می گوید

    ای کاش تواین مملکت که نون شب نداریم یه دوچرخه داشتیم لااقل میدونستم وقتی روی وسیله ازکنارمون میگذرن چه حسی داره

  13. سعید یعقوب پور می گوید

    والا من الان سی سالمه هر چی سگ دو میزنم نمیتونم یه موتور دست دوم بخرم چون بابا هم از بچگی نداشتم از سن ده سالگی تا الان که سی سالمه آرزوم شده یه موتور داشته باشم بتونم برم سرکار لیسانس هستم ولی میرم کارگری ساختمون یا خدا یه نگاهی هم به من کن امین

  14. حسین می گوید

    موتور ساز این دستگاه عوض کرد چون چراق عقب و جلو روشن نمی شد من فکر کردم راهنماها و چراغ ها با باطری هستند ولی او گفت با این دستگاه.. 300 هزار تومان گرفت بعد لامپ عقب و جلو را عوض کرد سوخته بود.. اگر این دستگاه سوخته باشد چطور موتور من از او خریدم روشن می شد..

  15. مسعود می گوید

    سلام آرش جان مسعود هستم ساکن تهران منطقه ۱۵ افسریه. یه موتور سالم ارزون قیمت مزایده هم باشه اشکال نداره برای کار میخوام، اگه سراغ داشتی خبرم کن. خدا خیرت بده. ۰۹۹۱۵۸۶۶۶۱۵

  16. پرنسا می گوید

    واقعا ما سیری ناپذیریم کاملا درسته بعضی ها فقط بلدن جواب اینو و اونو بدن چون خودشون هیچ گوهی نیستن مادرشون خرابه

    1. وحدی می گوید

      خدا شیطان و کلی دیگه رو هم داشت بنظرت اما انسان رو آفرید چون حقش نمیدید …بنظرم راجب خدا هم شما قضاوت میکنید …
      بجای بد گفتن بهتره یخورده واسه داشته های مردم دعا کنید وقتی نیاز دارند
      وگر نه بد جور خدا میزنتون زمین که بلند نشید ولی خوب باشی بخوری زمین خدا راه میزاره جلوت بلند شی حالا نه فقط خدا مردم هم کمک میکنند
      خود دانی هر چی واسه خودت میخوای واسه باقی بخواه

  17. ارش می گوید

    بیا من یه موتور دارم ببر.شرکت هم ندارم اما دلم نمیاد یه ادم در حسرت یه موتور بی ارزش باشه.فقطم شرطش اینه که اسه بری اسه بیای و برای مردم ازاری موتور نخای.

  18. حیدر می گوید

    ماکه همین بی کیفیتاشو نمیتونیم بخریم توآرزوش موندیم.هرچی کارمیکنم تابهش برسم تاالان که نشده ازدوران نوجوانی رفیقام همه داشتن من فقط حسرت میخوردم .اونا پدرداشتن من نداشتم الانم میخام ولی گرون شده وپول ندارم یعنی میشه این همه شرکت موتورسازی هست یکدونه موتور به من رایگان هدیه کنن

    1. مصطفی می گوید

      واقعا جای تاثف داره یه جوون در حسرت داشتن پا هست که راه بره یکی در حسرت دوچرخه یکی موتور یکی هم در حسرت ماشین و در اخر به ماشین که میرسی دوست داری مدل بالا ترشو داشته باشی و در اخر میخوای یه ماشین ملیاردی داشته باشی حرفم به این میاد که ما مردمی سیری ناپذیر هستیم

      1. مجتبی می گوید

        از اینکه این بنده خدا پول نداره یه موتور فکستنی بخره به این رسیدی که ملت سیری ناپذیری هستیم؟ جات گرمه شما یه چیزی میگی. شاید به ما هم “میرسید” از این تحلیل های دوزاری میکردیم.

      2. M می گوید

        احسنت دمت گرم

      3. ۱۲۵ می گوید

        آره واقعا مصطفی، … مادرت

      4. Samii می گوید

        هرکی هست سلام به مادرت برسون مصطفی

      5. Samii می گوید

        مادرتوو مصطفی

      6. سینا می گوید

        دقیقا حق با شما اقا مصطفی
        هر کس هرچی داره تو این مملکت ازش راضی نیست و میگه بدرد نمیخوره بهترش میخوام

        میخواد گوشی باشه موتور باشه ماشین باشه خونه باشه مغازه باشه یا هرچی دیگه

        دوباره اون کسی کمتر داره حسرت دارای ها اون یکی رو میخوره

      7. پدر مصطفی می گوید

        منم رد شدم گفتم یه سلامی به مادر مصطفی بکنم

        1. برادر پدر مصطفی می گوید

          دهنت سرویس 🤣🤣🤣

    2. علی می گوید

      کدوم شهری؟ یه موتور دارم از ترس جون بچه ناپخته ام مدتهاست خوابوندم بیا ببر … فقط همینو بدون که من چند بار قاچاقی از عزراییل فرار کردم… خود دانید…

      1. مسعود می گوید

        علی جان اینم شماره تلفن بنده ۰ یا علی

    3. امام می گوید

      از فروشگاه سارانی زابل خرید کن،بدون پیش پرداخت قسطی میده،۳۶ ماهه،پرداخت روزی ۳۵ هزار تومن(ماهی ۱میلیون و ۵۰ هزار تومن)شمارشو ندارم متاسفانه

    4. محمد اصغری می گوید

      خدا رحمت کنه پدرتو

      انشاالله پولاتو جمع کن ماشین بگیر. به موتور دل نبند. کم نیستن کسایی که با موتور تصادف کردن و مُردن.
      منم تجربه موتور هوندا ۱۲۵ مدل ۸۴ رو دارم و می‌دونم چه لذتی میده ولی خیلی خطرناکه. از هر آدم عاقلی مشورت بگیری میگه ماشین بخر

    5. پدرام می گوید

      نتونستی بخری از بی بخاری خودته
      هر جا کارگری هم بری بین 5-10 تومن بهت میدن
      الان با دو سه ماه کارگری میتونی یک موتور دست دوم بخری
      همین الان قیمتش کارکرده اش تو دیوار 15-20 تومن هست
      یا نصف پولش از اشنات چک بگیری بدی به طرف برای دو سه ماه دیگه

      رفیق خودم از بچگی پدر نداشت بعد 10-15 سال هم خونه خرید اطراف تهران هم ماشین پراید

    6. بهزاد می گوید

      در مورد انجین مثل ماشین دیگه با پیشرف تکنولوژی بلاد کفر سیستم های تولید نیرو گشتاور و برق و …. همگام باهم ارتقا پیداکرده و با وزن و پیچیدگی کمتر کارایی بالاتر … اما در تایید حرف های دوستمون مصطفی پاسخ هایی که لایق خانواده خودشون هست بهش دادن خودش گواه اینه اکثرا در راستای تولیدمثل امت گره گوری بدون تلاش و زحمت با التماس و گداپروری و ابولفضلی….زرنگی و رندی حساب میکنیم راحت حق همدیگه را ضایع میکنن اگرم کسی بهمون لطف کرد خاست کاری بکنه بازم گواه تاریخ … خاعن میشن براش و جفتک میندازن…واقعاااا عجیبه این بلایی که سر ملت ما اومده!!فکرنمیکنیم تاریخ نمیخونیم اصلااااا نمیخونیم…ریشه بدبختیمون پیداکنیم که ما ملتی بودیم متمدن و با فرهنگ که آخوند پاپتی آوردن اینجوری نابود کردن همه چیزمون را که یمشت گره گوری اشتباها تو کاندومی بدون فکر دهن گشادشون باز کنن و حرف مفت بزنن

    7. ابولولو می گوید

      اگر قرار حسرت بخوری سرقت کن.سرقت کردن عرضه میخواد.یه سرقت درست حسابی مسلحانه نه بری چترالی سرقت کنی خخ یا میگیره واست یا میری تو درستی

  19. داود می گوید

    سلام
    به جز قسمت بوبین و فلایول
    تفاوت دیگه ای دارند؟
    سر سیلندر cg و cdi فرق داره؟؟

  20. عموجغد شاخدار می گوید

    من‌CG ژاپنم داشتم هم CDIپنج دنده سانیکو .سی دی ای شتاب و سرعتش به مراتب از سی جی بالاس .سی جی در هوای گرم یکم سرعت بری پلاتین میچسبونه واقعا بد اذیت میکنه اما سی دی ای این اذیت رو نداره .در کل موتور ۱۲۵ بخاطر سرعت بالا و بدنه سبک و تایر نازک موتور غیر استاندارد و خطرنایکه .شما فکر کن شرکت نامردی اورده رو این شاسی سبک موتور ۲۰۰ سی سی گذاشته بدون کوچکترین تغییر در شاسی ،این موتور قطعا تولید شده برا کشتار ،جوان خام عاشق سرعت میخره بدنه سبک و سیستم ترمز قدیمی با قطعات بی کیفیت فقط کشتار بالا میبره .در ایران باید ۱۲۵ ها کامل قدغن بشه برا کشاورزا موتور چهارچرخ برا شهر وسپا ۸۰ سی سی برا پیست هاموتور سنگین

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.