مدار فن خنک کننده خودروی پژو ۴۰۵ ،سمند ،پژو پارس

6

یونیت فن سبز ،نقشه یونیت فن ۴۰۵ ،یونیت فن طوسی ،سنسور حرارتی پژو ۲۰۰۰ ،قیمت یونیت فن پژو ۴۰۵ ،کار یونیت فن چیست ،یونیت فن پژو پارس ،گذاشتن مقاومت در مسیر فشنگی فن پژو ۴۰۵ ،مدار فن خنک کننده خودروی پژو ۴۰۵

http://elecomcity.persiangig.com/car/peugeot%20405%20cooling%20fan%20circuit%20diagram.png
برق مثبت بعد از ورود به جعبه تقسیم کالسکه ای به چهار قسمت تقسیم میشود که یک پایه به سوییچ رفته و پایه بعدی به جعبه فیوز رفته و از آنجا به کنترل یونیت رسیده ویک برق از جعبه تقسیم کالسکه ای به پایه ۳ رله A که به کنتاک رله می رسد،برق بعدی از جعبه تقسیم کالسکه ای به دو سمت که یک طرف به پایه ۲ رله A که به بوبین رله میرسد رفته و بعدی به پایه ۳ رلهB که به کنتاک رله میرسد،حال میبینیم که کنترل یونیت فن،رله C وموتور فن B دارای یک پایه منفی می باشند،وقتی دمای آب به ۹۲ برسد سنسور مقاومتی به کنترل یونیت گزارش داده وکنترل یونیت با  پالس منفی دادن از طریق پایه ۱  به رله A رسیده و فرمان شروع به کار دور آرام فن را صادر می کند،وقتی که دما به ۹۷ به بالا میرسد سنسور مقاومتی به کنترل یونیت گزارش داده و کنترل یونیت از پایه ۱۰ یک پالس منفی به رله C وB داده و به این وسیله فن در دور تند قرار میگیرد البته تا سوییچ باز نباشد در دور تند نمی رود،در دور تند هر کدام از موتور فن ها دارای یک مثبت و یک منفی میباشد،در دور آرام موتور فن ها بصورت سری قرار گرفته اند یعنی هر دو موتورها دارای یک مثبت ویک منفی میباشند(به هر کدام برق ۶ ولتی میرسد)…
http://hamidericsson.persiangig.com/Magnetti%20Marelli%208P/DSC_0053.JPG
تجربیات دوستان درباره یونیت فن

یونیت فن من یه مقدار دور تند رو خوب روشن نمیکرد رفتم یه یونیت فن دیگه (کله زرد مثل خودش) خریدم این یکی دور تند رو خیلی بهتر مدیریت میکنه و دما کمتر به بالای ۱۰۰ میرسه ولی با قبلی به ۱۱۰ هم میرسید مشکل این بود که دور تند زود قطع میکرد. حالا با این یونیت جدیده این مشکل وجود نداره.

http://elcctv.persiangig.com/image/mashin/Photo0072.jpg

ولی مسئله اینجاست که این یونیت جدید وقتی ماشین رو خاموش می کنی فن ها هم خاموش میشن. اصلا به نظر من از سنسور دور کند استفاده نمیکنه(سنسور ۵۷ درجه) چون قبلا فن دور کند در حدود ۸۵ درجه روشن میشد و در ۸۲ خاموش میشد ولی فشنگی در ۹۲ درجه دور کند رو روشن میکنه و این یونیت هم از فشنگی استفاده میکنه و اصلا از سنسور ۵۷ درجه استفاده نمیکنه (اگه سوکتشو در بیارم فرقی نمیکنه).
ولی این یونیت جدید دما رو تو بازه کوچکتری نگه میداره درسته که رو ۹۲ فن روشن میشه ولی از اون ور قضیه هم دما رو اغلب زیر ۱۰۰ نگه میداره.

http://uploads.tapatalk-cdn.com/20160324/1569a40678823028051c1eb6c18b9a9d.jpg

حالا به نظر متخصصین محترم فن ها باید بعد خاموش کردن ماشین روشن بمونه یا نه ؟
یونیت قبلی خودش بهتره یا این جدیده؟
من مزایایی رو راجع به قضیه روشن موندن فن ها شنیدم مانند تاب برنداشتن سرسیلندر – تخلیه بخارات بنزین از محفظه کاپوت

کاربرات مهمه که فن روشن باشه

منم دقیقا مشکل آقا هادی رو داشتم یعنی یونیت کله زرد خودش خراب شد رفتم از ایساکو یه یونیت گرفتم که کله سبز بود و دور تند رو رو ۱۱۰ روشن میکرد.
رفتم باطری سازی و گفت این یونیت مال این ماشین نیست و باید کله زرد باشه که عوضش کرد الان دور تند فن رو ۱۰۰ روشن میشه و دقیقا سنسور دور آرام از کار افتاده و تو ۸۰ هم روشن نمیشه تا ۹۵ که فشنگی دور کند رو روشن میکنه.
من سنسور رو هم عوض کردم ولی هیچ فایده نداشت و مثل قبل که فن بعد از خاموش شدن ماشین روشن میموند نیست.
دمای بالای ۱۰۰ هم به موتور های ۲۰۰۰ خیلی ضربه میزنه.
لطفا اساتید محترم کمک کنن.

http://www.khodroha.com/sis-sokh-zant15.jpg

البته با این یونیت جدید دما خوب کنترل میشه خصوصا موقع روشن کردن کولر و در حالت کلی دما زیر ۱۰۰ میمونه چون دور تند در ۹۷ درجه روشن میشه.

شما که یونیت رو کله زرد خریدی مارکش رو بگو در ضمن من شنیده بودم کله سبز ها خنک تر کار میکنه که شما گفتی اونجوریه.
حالا یه سوال دیگه از شما : یونیت رو از ایساکو خریدی؟
چون من از ایسکو نخریدم ولی از یه جای مطمئن که قطعات اصلی رو دارن خریدم بعد هم رفتم کلی با مغازه دار صحبت کردم که این اینطوریه ولی گفت الان فقط همینا تو بازاره.

در ضمن روی یونیت یه کد نوشته که اون هم دقیقا مثل یونیت قبلیه.

۱- هر سه تا رله بالای فن ها رو عوض کن.
۲- ماشینو ببر کارواش جلو پنجره رو باز کن دو تا بست بالای رادیات رو هم باز کن تا رادیات بره عقب و بهشون بگو هر دو تا رادیاتو با فشار آب برات بشورن.
مطمئن باش بعد از این کارا به هیچ وجه آمپرت بالای نود نمیره.
ممکن است شما دوست داشته باشید
6 نظرات
  1. هادی می گوید

    سلام ماشین 405پژوموقعذزدن کولر فن باز نمیکنه

  2. حسین می گوید

    سلام دوستان . اگر ایسیو ماشینتون خانواده s2000 هست میتونید با تغییر سیم کشی یونیت فن رو ازمدار خارج کنید طوری که دستور فن از ایسیو بیاد. اینکار رو حتما کسی باید انجام بده که نقشه خوانی بلد باشه

  3. کاظم می گوید

    سلام آقا مهدی منم این کاری رو که شما کردی رو از یه کسی شنیدم این کار رو چه جوری انجام بدم (این مهره رنویی با سه راهی رو از کجا بگیرم به کی بدم برام ببندهه ممنونم راهنمایی کنید .۰۹۱۹۲۶۷۸۳۸۰

  4. کاظم می گوید

    سلام آقا مهدی منم این کاری رو که شما کردی رو از یه کسی شنیدم این کار رو چه جوری انجام بدم (این مهره رنویی با سه راهی رو از کجا بگیرم به کی بدم برام ببندهه ممنونم راهنمایی کنید .

  5. رامین می گوید

    سلام . من ۴۰۵ مدل ۸۳ دارم و در بندرعباس زندگی می کنم . بعلت گرما و خرابی ترموستات دمای آب بالا رفت و ماشن واشر زد ( سومین بار) . بفکر افتادم که برای جلوگیری کاری انجام بدهم . دو نمونه متفاوت از یونیت فن های موجود در بازار بندر خریداری کردم . باز نمودم . متاسفانه از بی کیفیت ترین قطعات الکترونیک داخل آن استفاده شده است که برای کنترل دما قابل قبول نمی باشد . بنابراین یک یونیت هوشمند درست کردم که دقت کنترل آن خیلی بهتر از یونیت فن های موجود در بازار می باشد . تا پایان تابستان روی ماشین تست می کنم در صورت جواب درست بدوستان معرفی می کنم

  6. مهدی می گوید

    دوست عزیز بهترین کار اینه یه مهره رنویی بگیری با سرایی نصبش بعد لوله بزرگی که از رادیات تا ترموسات میره ازوسط ببری اون سراهی پلاستیکی رو با دوتا بست بهش ببندی اون مهره رنویی رو هم به همون سراهی وصل کنی بعد یه سیم از بنده به مهره یه سیمم از پایه منفی رله فن دورکن به مهروصل کنی امپر ابت همیشه نهایت تا هشتاد می مونه اون سیمی هم که گفتی از کالسکه میاد قرمز اون رو ببر به یکی از سیم های سنسور فشار کولر که با برق سوئیچ قطع وصل میشه وصل کن مشکلت حل میشه این چوری میشه با سوئیچ اگه بدون سوئیچ هم خاستی بزار رو همون کالسکه ای بمونه باز مهره رنویی پیدانکردی از سنسورحرارتی استفاده کن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.