چرا افت قیمت خودروهای چینی بالاست؟

0

چرا بازار فروش دست دوم خودروهای چینی ضعیف است؟کاهش قیمت محصولات ایران خودرو ،خرید ماشین دست دوم چینی ،قیمت روز خودروهای چینی ،قیمت خودرو چینی جک ،قیمت ماشین های چینی موجود در ایران

http://www.iranjib.ir/uploads/13017.jpg

خودروهای چینی تقریباً بازه قیمتی زیر ۱۰۰ میلیون تومان را به خود اختصاص داده اند، بازه ای که عموم مردم قدرت خریداری آن را دارند و قطعاً جذابیتی خاصی برای هر خودروسازی دارد.
در این رنج قیمت و در نمونه های صفر کیلومتر، خودروهای وطنی (داخلی) و چینی حضور دارند و در فروش خودروهای دست دوم نمونه هایی از برندهای کره ای، فرانسوی و حتی ژاپنی به چشم می خورد اما سوال ما این است که چرا افت قیمت خودروهای چینی بالاست؟
در اینجا به طور ریزبینانه ای به بررسی این موضوع می پردازییم و بصورت خلاصه و مختصر علت آن را مورد بررسی قرار می دهیم.
خیلی از افرادی که قصد خرید خودروی چینی را دارند، در مورد گزینه خود تحقیق کرده و در سایت ها، مجله ها و حتی افرادی نیز به نمایندگی ها مراجعه می کنند تا خودروی مورد نظرشان را از نزدیک دیده و حتی فرصت آن را داشته باشند تا با خودروی مورد نظر تجربه ای هر چند کوتاه نیز داشته باشند.
اما داستان فقط به اینجا ختم نمی شود، زیرا شرایط متنوع برای خرید خودروهای چینی به صورتی است که یک مشتری بین رنج قیمتی ۷۰ الی ۸۰ میلیون تومان، تنها با هزینه کردن پیش پرداختی معادل ۳۰ میلیون تومان می تواند صاحب خودرو باشد و در بسیاری موارد حداقل تا ۲ سال صاحب آن خواهد بود. از طرف دیگر شبکه گسترده‌ی خدمات پس از فروش و گارانتی بلند مدت شرایط بهتری را برای خرید این خودروها فراهم می کند. همچنین در زمان عرضه یک خودروی چینی در ایران، در مقایسه با خودروهای داخلی قیمت مناسبی در نظر گرفته می شود که البته برای جذب مشتری است و حتی در مواردی رفته رفته به قیمت پایه آن افزوده می شود. همچنین تنوع در رنگ بندی و تیپ های مختلف در زمان عرضه، می تواند در فروش این خودروها کمک زیادی کند.

بازار فروش خودروهای چینی

حال به طرف دیگر ماجرا و سراغ مالکین خودروهای چینی می رویم که بسیاری از آن ها از خرید خودروهای خود راضی بوده و به گفته خودشان در هر رنج قیمتی که باشد بسیار خودروی بی نظیر و مناسبی دارند! تنها مشکل بسیاری از این مشتریان، فروش خودرو و افت قیمت در بازار دست دوم است که نسبت به نمونه صفر و بعد از گذشت یک سال کارکرد، افت قیمت زیادی را باید متحمل شوند. متذکر می شویم این افت قیمت، فقط مختص خودروهای چینی نیست چرا که در خودروهای کره ای و حتی ژاپنی نیز افت قیمت دیده می شود و طبق بررسی های انجام شده، خودروهای چینی که از نظر پیشرانه، کیفیت و از همه مهمتر ظاهر و چهره، جذاب و زیبا هستند، بازار دست دوم نسبتاً بهتری را تجربه می کنند. اما هنوز و جدا از بحث کیفیت و گستره خدمات پس از فروش، افت قیمت محصولات موفق چینی در بازار از خودروهای داخلی بیشتر است و این موضوع بسیاری را از خرید آنها منصرف می کند.

بازار فروش خودروهای چینی

اما به نظر می رسد که بصورت کلی، کماکان در عام مردم، اینکه روی یک خودرو برند چینی حک شده باشد، حال هر چند هم در مقابل بسیاری از خودروهای داخلی از نقیصه های کمتری برخوردار باشد باز هم آن اعتماد شکل نگرفته و به آن همانند سال های دور، به عنوان یک محصول درجه چندم چینی بی کیفیت نگاه می شود. اگرچه این طرز تفکر در طول سال های گذشته و با عرضه محصولات مختلف، بروزتر و با کیفیت های بهتر از سوی شرکت های داخلی رو به تغییر است اما به نظر می رسد که تا این طرز تفکر تغییر کند، سال های دیگری را باید صبر کرد و شاید روزی برسد که به یک محصول چینی، در نگاه عام مردم به عنوان خودرویی با کیفیت در رنج قیمتی خود نگاه شود و این باعث شود تا خطر بزرگی خودروهای داخلی را تهدید کند، هر چند اکنون نیز این خطر به گوش رسیده و در رده های قیمتی مختلف باعث افت فروش خودروسازان داخلی نیز شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.