جدال ب ام و X1 و رنجروور اووک +عکس و مشخصات هر دو خودرو

0

جدال ب ام و X1 و رنجروور اووک

پدال :در آدینه‌ای تابستانی برای یکی دیگر از قسمت‌های دور سوم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی ، امروز سراغ گروه کراس‌اوورهای کوچک لوکس رفته‌ایم.
 در آدینه‌ای تابستانی برای یکی دیگر از قسمت‌های دور سوم مرحلهٔ مقدماتی سری رقابت‌های خودرویی ، امروز سراغ گروه کراس‌اوورهای کوچک لوکس رفته‌ایم. گروهی که در دومین دوئل آن اینفینیتی QX30 در برابر دی‌اس ۶ قرار گرفت. طی این دوئل درمجموع تعداد ۱۷۵۰ رأی به ثبت رسیده که سهم QX30 از این میزان، ۱۴۵۶ رأی بوده و بنابراین با کسب ۸۳ درصد از کل آراء، پیروزی ساده و قاطعانه‌ای را به دست آورده است. این در حالی است که دی‌اس ۶ موفق به کسب تنها ۲۹۴ رأی شده است. امروز نیز در دوئل سوم گروه کراس‌اوورهای کوچک لوکس، ب‌ام‌و X1 در برابر رنجروور اووک قرار گرفته است؛ اما ذکر یک نکته در مورد شرکت‌کنندگان این گروه ضروری به نظر می‌رسد. به‌تازگی جگوار با معرفی مدل جدید E-Pace خودروی جدیدی را راهی کلاس کراس‌اوورهای کوچک لوکس کرده است که ما هم آن‌را به لیست شرکت‌کنندگان اضافه کرده‌ایم اما به دلیل اینکه با اضافه شدن E-Pace به این گروه، تعداد شرکت‌کنندگان آن فرد می‌شود، کراس‌اوور آیندهٔ ولوو XC40 را نیز به‌عنوان رقیب آن در نظر گرفته‌ایم مشروط بر آنکه تا پیش از پایان مرحلهٔ مقدماتی دوئل‌ها، معرفی شود. با این توضیح به سراغ دوئل امروز می‌رویم.

آئودی Q3 آکورا CDX ب‌ام‌و X1 رنجروور اووک
؟ ؟
مرسدس بنز GLA ولوو V60 کراس اینفینیتی QX30 دی‌اس ۶
مرسدس بنز GLA اینفینیتی QX30
جگوار E-Pace ولوو XC40
؟

ب‌ام‌و X1

X1 به‌عنوان کوچک‌ترین عضو خانوادهٔ X ب‌ام‌و یا در اصل کوچک‌ترین کراس‌اوور این شرکت، برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ معرفی شد. این خودرو که روی پلت‌فرم دیفرانسیل عقب سدان سری ۳ ساخته شده بود، با پیشرانه‌های مختلفی به بازار عرضه شد و در سال ۲۰۱۴ نیز به‌روزرسانی و فیس‌لیفتی جزئی را تجربه نمود؛

http://medias.blogbmw.fr/2014/12/BMW-X4-Ac-Schnitzer2.jpg

اما X1 هم‌اکنون در نسل دوم خود قرار دارد که برای اولین بار در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵ رونمایی شد؛ نکتهٔ مهم در مورد نسل دوم X1 این است که این خودرو برخلاف نسل قبلی خود، روی پلت‌فرم دیفرانسیل جلوی جدید ب‌ام‌و بنام UKL2 ساخته شده است و پس از مدل سری ۲ اکتیو تورر، دومین محصول دیفرانسیل جلوی تاریخ ب‌ام‌و محسوب می‌شود. این پلت‌فرم در سری ۲ سدان و همین‌طور نسل دوم مینی کانتریمن هم بکار رفته است. البته استفاده از پلت‌فرم دیفرانسیل جلو در برخی محصولات ب‌ام‌و ممکن است به مذاق طرفداران دوآتشهٔ این شرکت که سال‌ها به ساخت خودروهای دیفرانسیل عقب اصرار داشته است خوش نیاید. نسل دوم X1 در انواع گوناگون و با پیشرانه‌های مختلفی عرضه می‌گردد که برای اولین بار در بین آن‌ها یک نمونهٔ سه سیلندر هم قرار گرفته است. ولی ما برای این دوئل، مدل X1 25i را انتخاب کرده‌ایم که قوی‌ترین مدل بنزینی آن محسوب می‌شود.

http://www.car.ir/files/cache/files_cars_5417649%5B38b79778db8b367b6ffc39874d3af9a9%5D.jpg

این مدل به یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر بنزینی توربوشارژ مجهز است که ۲۳۰ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند X1 روی پلت‌فرم دیفرانسیل جلو ساخته شده اما غیر از مدل‌های سه سیلندر، برای دیگر مدل‌ها امکان سفارش سامانهٔ چهارچرخ محرک XDrive وجود دارد درحالی‌که قدرتمندترین نمونه‌های بنزینی و دیزلی X1 (ازجمله نمونهٔ موردبررسی ما) به‌صورت استاندارد مجهز به این سامانه بوده و نسخهٔ دیفرانسیل جلو ندارند. نسخهٔ کشیدهٔ نسل دوم ب‌ام‌و X1 نیز صرفاً برای بازار چین تولید می‌شود.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017/07/BMW-X1-2.jpg

رنجروور اووک

لندروور برای اولین بار با معرفی کانسپتی بنام LRX در نمایشگاه دیترویت ۲۰۰۸، قصد خود برای ورود به بخش کراس‌اوورهای کوچک لوکس را نشان داد؛ یعنی حتی پیش از ورود لوکس‌سازان آلمانی به این بخش؛ اما پروسهٔ تولید این کانسپت سه سال به طول انجامید و سرانجام نسخهٔ تولیدی آن با نام رنجروور اووک در سال ۲۰۱۱ معرفی شد.

http://uupload.ir/files/vniu_photo_2015-08-22_16-11-16.jpg

این خودرو کوچک‌ترین محصول برند رنجروور و به‌طورکلی شرکت لندروور محسوب می‌شود و برخلاف دیگر خودروهای این کلاس، در دو نسخهٔ سه‌در و پنج‌در تولید می‌شود. حتی لندروور نسخهٔ کابریولت اووک را هم تولید می‌کند که به همراه نیسان مورانو کابریولت، از نخستین کراس‌اوورهای روباز دنیا محسوب می‌شود. نسخهٔ تولیدی این مدل که بر اساس نسخهٔ سه‌در اووک ساخته شده، پس از معرفی یک نمونهٔ کانسپت در نمایشگاه ژنو ۲۰۱۲، سرانجام در نوامبر ۲۰۱۵ رونمایی گردید و با مدل ۲۰۱۷ به بازار آمد.

http://www.car.ir/files/cache/files_galleries_51695017%5B5688aa5317b72f332affa9998ec24127%5D.jpg

اووک نیز مانند رقیب آلمانی روی پلت‌فرم دیفرانسیل جلو ساخته شده است. کراس‌اوور کوچک جدید جگوار E-Pace که به‌تازگی معرفی شده نیز بر روی همین پلت‌فرم ساخته شده است. البته برای اووک هم مانند X1 در اکثر مدل‌ها سیستم چهارچرخ محرک ارائه می‌گردد. رنجروور اووک در بازارهای جهانی با استقبال بسیار خوبی مواجه شد به‌گونه‌ای که در سال اول تولید، نزدیک به ۸۸ هزار دستگاه از آن به فروش رسید. همین امر موجب شد که شرکت چینی لندویند در اقدامی ناشایست کپی بسیار شبیهی از اووک را تولید کند. اووک برای سال ۲۰۱۶ دستخوش فیس‌لیفتی قرار گرفت که طی آن تغییراتی جزئی در ظاهر این کراس‌اوور کوچک بریتانیایی ایجاد شده است. اووک درمجموع با سه پیشرانهٔ مختلف عرضه می‌گردد که دو نمونهٔ آن‌ها دیزلی بوده و دیگری بنزینی است. مشخص است که در رقابت ما نسخهٔ بنزینی اووک شرکت کرده که از یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر توربو با ۲۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند.

http://www.car.ir/files/cache/files_galleries_7372515%5B5688aa5317b72f332affa9998ec24127%5D.jpg

مشخصات فنی

ب‌ام‌و X1 رنجروور اووک
پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر ۲ لیتری ۴ سیلندر
تنفس توربوشارژ توربوشارژ
قدرت ۲۳۰ اسب بخار ۲۴۰ اسب بخار
گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر ۳۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۶.۴ ثانیه ۶.۶ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۴.۹ ثانیه ۱۵.۲ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر/ساعت ۲۱۵ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۸.۷ لیتر (ترکیبی) ۹.۴ لیتر (ترکیبی)
وزن ۱۶۹۵ کیلوگرم ۱۸۴۰ کیلوگرم
طول ۴.۴۵ متر ۴.۳۷ متر
فاصلهٔ محوری ۲.۶۷ متر ۲.۶۶ متر
حجم صندوق بار ۵۰۵ لیتر ۴۲۰ لیتر
قیمت پایه ۳۴,۷۴۵ دلار ۴۲,۷۹۵ دلار

این دوئل‌ها، مقایسه‌هایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوب‌تر بین شما کاربران ایرانی می‌باشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.