آسمان برای گرفتن ماه تله نمی گذارد، آزادی خود ماه است كه او را پایبند می كند.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷
خانه » آموزش مکانیک خودرو » مشکلات پلوس پژو ۲۰۶ (قیمت ،تعمیر ، تعویض و نگهداری)DRIVE SHAFT
مشکلات پلوس پژو ۲۰۶ (قیمت ،تعمیر ، تعویض و نگهداری)DRIVE SHAFT

مشکلات پلوس پژو ۲۰۶ (قیمت ،تعمیر ، تعویض و نگهداری)DRIVE SHAFT

مشکلات پلوس پژو ۲۰۶ (تعمیر ، تعویض و نگهداری) قیمت پلوس ۲۰۶ تیپ ۵ ،علائم خرابی پلوس ۲۰۶ ،قیمت کله پلوس ۲۰۶ ،قیمت پلوس ۲۰۶ تیپ ۲ ،تعویض گردگیر پلوس ۲۰۶ ،سه شاخه پلوس ۲۰۶ ،تعمیر پلوس ۲۰۶ ،سرپلوس ۲۰۶

پلوس یا اصطلاحا DRIVE SHAFT به قطعه ای اطلاق می گردد که نیروی موتور را از طریق گیربکس به چرخ های جلو منتقل می کند. در خودرو ۲۰۶ یک پلوس در سمت راست و دیگری در سمت چپ قرار دارد. پلوس سمت راست از پلوس چپ بلندتر است و دلیل این اختلاف سایز قرارگرفتن گیربکس در نزدیکی چرخ سمت چپ است.

پلوس سمت راست و چپ(بلند و کوتاه):

تصویر

پلوس از اجزاء متعددی تشکیل شده و از آنجا که سیستم ترمز ABS از ابتدا به صورت استاندارد در ۲۰۶ های تولید ایرانخودرو وجود نداشت در نتیجه دو نوع پلوس ABS دار و بدون ABS در بازار وجود دارد که قیمت نوع ABS دار آن گرانتر است.

اجزاء پلوس:

تصویر

ویژگیهای پلوس معیوب:

عمر مفید پلوس های اصلی ۲۰۶ دقیقا بستگی به رانندگی شما دارد و احتمالا حدود ۲۰۰ هزار کیلومتر است. دو سر پلوس توسط یک جفت پوشش پلاستیکی کاملا پوشیده شده است تا از ورود گرد و خاک به نقاط اتصال و از بین رفتن روانکارها جلوگیری کند. شما میبایست به صورت مرتب این پوشش ها را چک کنید و از عدم نشتی روغن از آنها اطمینان حاصل نمایید.


خرابی پلوس در ابتدا با گیرکردن فرمان در هنگامی که آن را تماما به چپ یا راست پیچیده اید نمایان میگردد. شنیدن صدایی شبیه تق تق از زیر تایرها نیز میتواند دلیل دیگری مبنی آغاز خرابی پلوس باشد.
لرزشهای شدید خودرو نیز میتواند ناشی از خرابی پلوس باشد. شایع ترین نشانه آن تکان شدید دسته دنده به سمت جلو و عقب است که مخصوصا در هنگام گاز دادن در بزرگراه و سربالایی ها با دنده ۲و۳و ۴ خود را نشان میدهد. اگر شما به این لرزش ها توجه نکیند میتوانند آنقدر شدت یابند که به داشبورد خودرو شما هم سرایت کنند.

رفع عیب:

بسیاری از مکانیک ها معمولا ترجیح میدهند پلوس معیوب را با نوع جدید جایگیزین نمایند اما امکان تعمییر آن هم وجود دارد که البته ریسک پرداخت چندباره دستمزد تعمیر را باید به آن اضافه کنید چون احتمالا بعد از چند ماه دوباره خراب خواهد شد.

قیمت پلوس:

متاسفانه با محدود شدن واردات و افزایش چندبرابری نرخ ارز ، قطعات وارداتی با قیمت های سرسام آور خرید و فروش میشوند. قیمت پلوس چپ یا راست( کوتاه یا بلند) وارداتی در حال حاضر از ۱۶۰ هزار تومان برای مدلهای چینی تا ۳۰۰ هزار تومان برای GKN آلمان متغییر است. برای مثال یک دست پلوس بلند و کوتاه آلمانی حدود ۶۰۰ هزار تومان آب می خورد. البته اگر شما بتوانید پلوس در بسته بندی پژو-سیتروئن را پیدا کنید خیلی خوش شانس خواهید بود.

نتیجه گیری اینکه اگر قصد نگهداری درست و حسابی از ۲۰۶ را دارید حتما از شتابگبری های آنی و دست اندازهای شدید دوری کنید تا متقبل هزینه های سنگین تعویض پلوس نشوید. سرکشی مداوم به پلوس ها و رفع عیبهایی نظیر پارگی گردگیر میتواند طول عمر پلوس ۲۰۶ شما را دو چندان کند.

امتیاز 5.00 ( 1 رای )
اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است