قیمت بورگوارد BX5 +عکس و مشخصات BORGWARD

0

بورگوارد BX5 در گرداگرد جاده مخصوص ،بورگوارد بهمن ،بورگوارد bx5 ،بورگوارد در ایران ،نمایندگی بورگوارد ،شرکت بورگوارد ،قیمت بورگوارد

سام کاویانی: همان‌طور که پیش‌تر هم گفته شد، شرکت بهمن موتور در سال جاری قصد دارد که از سه خودروی جدید در این مجموعه رونمایی نماید. این سه خودرو به ترتیب نام عبارت‌اند از: فاو بسترن B30، بورگوارد BX5 و بورگوارد BX7. از فاو بسترن B30 قبلاً به نحوی مختصر سخن رانده‌ایم و اینک نیز بر آنیم که شما عزیزان را در متنی کوتاه با بلندقامتی زیبا به نام بورگوارد BX5 آشنا نماییم.


بورگوارد (BORGWARD)، یک خودروساز کهنه‌کار ژرمنی است که در سال ۱۹۲۹ میلادی توسط شخصی به نام کارل اف.دبلیو بورگوارد (CARL F.W BORGWARD) در شهر برمن آلمان پایه‌گذاری شد. پس از طی دهه‌ها، در سال ۱۹۶۱ میلادی، تولید خودرو در این شرکت رو به خاموشی نهاد و خود بنیان‌گذار شرکت نیز دو سال پس‌ازاین تاریخ دار فانی را وداع گفت؛ اما تقدیر بر آن بود که بورگوارد رستاخیز دگرباره‌ای را تجربه نماید. در بیست و یکمین روز از ماه می سال ۲۰۰۸ میلادی، کریستین بورگوارد (CHIRISTIAN BORGWARD)، پسر ارشد بنیان‌گذار این شرکت به همراه دیگر شریک خود کارل هاینز نوس (KARLHEINZ KNOSS)، این غول خفته را از نو بیدار و شرکتی به نام “BORGWARD AG” را در لوسرن سوئیس به ثبت رساندند؛ و البته در این میان، سرمایه‌گذاری سنگین شرکت فوتون که بر پایه برخی مندرجات، سهامدار صددرصدی بورگوارد است نقش محوری را در احیاء دوباره این نام پرآوازه اروپایی ایفاء نمود. در نهایت، سال ۲۰۱۵ میلادی و پس از پس از ۵۴ سال وقفه، نخستین محصول بورگوارد در قرن بیست و یکم میلادی، به نام BX7 پا به عرصه وجود نهاد. این خودرو یک کراس‌اوور میان سایز است که در متن دیگری بدان خواهیم پرداخت.

http://autonews.ir/images/News/5802959.jpg
بورگوارد BX5 که موضوع این مقاله است، یک کراس‌اوور کامپکت است که نخستین بار، اوایل سال ۲۰۱۶ میلادی و در نمایشگاه ژنو سوئیس در معرض دید جهانیان قرار گرفت اما تولید آن کمی بعد و در ماه مارس سال جاری (۲۰۱۷ میلادی) آغاز شد. ابعاد خارجی این خودرو در حد و اندازه بلندقامت تأنی چون کیا اسپورتیج و هیوندای توسان است.

قیمت بورگوارد bx5 ،مشخصات فنی بورگوارد bx5 ،بورگوارد bx7 ،بورگوارد بهمن

http://www.khodrobank.com/Reviews/30322_Borgward-BX5-Borgward-BX7-LQ-21.jpg
به‌عنوان خودرویی که قصد ورود به بازار اروپا و به‌ویژه آلمان را دارد، بورگوارد BX5 از نمای ظاهری جذاب و چشم‌نوازی بهره می‌برد. در این میان، جلوپنجره بزرگ کرومی در جلو که وسط آن آرم لوزی شکل این شرکت جای گرفته به همراه گلگیرهایی که هنرمندانه تراش خورده‌اند و آینه‌های بیضی‌شکل جانبی، در همان لحظات آغازین توجه بیننده را به خود معطوف می‌کنند. نیمرخ این خودرو که در ناحیه عقب تا حدی شبیه به مازراتی لوانته است، از فرمی دینامیک و اسپرت بهره می‌برد و در این میان، وجود اوورهنگ‌های زیبایی که بر گلگیرهای عقب آن قالب‌ریزی شدند به همراه رینگ‌هایی با سایزی متناسب و درخور، نقش بسزایی در تزریق حس و حالی اسپرتی در پیکره بورگوارد BX5 دارند. طراحی ناحیه پشتی این خودرو نیز کاملاً به‌روز و مدرن است. بر روی درب عقب، چراغ‌های کوچکی نصب شده و اسپویلری با ابعادی مناسب بر قسمت فوقانی آن جای گرفته است و در زیر سپر عقب نیز، یک دیفیوزر نقره‌ای رنگ نصب شده است و البته چون دیگر طرح‌های مدرن امروزی، اگزوزها هم از دیدگان ناظران بیرونی مخفی هستند. خلاصه کلام، بورگوارد BX5 خودرویی است که کلیت بدنه آن از قابلیت جذب بالایی در میان اکثر طبقات سنی جامعه برخوردار است.


برخلاف طرح آوانگارد بدنه، کابین این خودرو آنچنان که بایدوشاید پیشرو و مدرن نیست. گرچه داشبورد از قالب زیبایی بهره می‌برد و کیفیت متریال به کار رفته در آن نیز در سطح بالایی ارزیابی می‌شود اما روی هم رفته کمی شلوغ به نظر می‌رسد. پوشش رویی داشبورد از رنگ بژ و مشکی ترکیب یافته و در جای‌جای آن اجزای چوبی دیده می‌شوند. در بخش میانی داشبورد و بالای آن، یک صفحه نمایش لمسی به سایز ۸ اینچ جای گرفته که قابلیت سازگاری با APPLE CARPLAY را داراست. دوربین دید عقب و سامانه اینترنتی WiFi هم از دیگر امکانات موجود در آن هستند. فرم فرمان بورگوارد BX5 برای یک خودروی مدل سال ۲۰۱۷ میلادی، کمی عقب مانده به نظر می‌رسد. البته ناگفته نماند که این روزها خودروهای بسیاری از چنین طرح‌هایی برای غربیلک فرمان خود بهره می‌برند. پانل پشت فرمان نیز با صفحات آنالوگ درجه‌بندی شده است که تأکیدی است بر مایه‌های اسپرتی این خودرو. در این میان، حجم فضای داخل کابین در حد بسیار خوبی است و فضای کافی برای پا و سر سرنشینان در جلو و عقب آن وجود دارد و از این حیث کمبودی مشاهده نمی‌شود.


در حال حاضر، تنها یک پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۸ لیتری به توان ۱۹۰ اسب بخار و گشتاور ۲۸۰ نیوتن متر برای این کراس‌اوور چینی – ژرمنی در دسترس خریداران است. یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو به توان ۱۴۰ اسب بخار و گشتاور ۲۴۰ نیوتن متر و همچنین، یک پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو هیبریدی به توان ۲۵۳ نیوتن متر و گشتاور ۴۵۳ نیوتن متر نیز به‌زودی به آن ملحق خواهند شد. پیشرانه ۱.۸ لیتری توربو با گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک و پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو با گیربکس ۷ سرعته اتوماتیک کلاچ دوبل (DCT) عرضه خواهند شد. بورگوارد BX5 در دو گزینه تک و دو دیفرانسیل در بازار فروخته می‌شود.

http://saten.ir/wp-content/uploads/2017/06/Borgward-BX-7-feiert-sea.jpg
بهای بورگوارد BX5 در بازار چین، از ۱۴۶,۸۰۰ یوآن (حدود ۲۱,۳۵۰) شروع شده و به ۲۱۶,۸۰۰ یوآن (حدود ۳۱,۵۰۰ دلار) ختم می‌گردد.


طول/عرض/ارتفاع این خودرو معادل ۴۴۸۳/۱۸۷۶/۱۶۷۷ میلی‌متر و فاصله بین دو محور عقب و جلوی آن نیز برابر با ۲۶۸۵ میلی‌متر است.


خودروهای ساخت بورگوارد به لحاظ فنی و تکنیکی در سطح و اندازه خودروهایی چون فولکس‌واگن بوده و کاملاً نیز قابل رقابت با همتایان قدر ژاپنی و کره‌ای خود هستند. بورگوارد BX5 با تکیه بر ظاهر جذاب، کیفیت بالای متریال و پیشرانه توانمند خود، در صورت قیمت‌گذاری مناسب از طرف بهمن موتور، می‌تواند کار را برای آسیایی‌های خوش آب و رنگ وارداتی در بازار ایران بسیار سخت نماید. پس جهت قضاوتی بهتر باید منتظر بهایی ماند که شرکت وطنی برای آن تعیین می‌کند.

هنوز ریز اطلاعات فنی این خودرو از طرف توسط نماینده ایرانی آن انتشار نیافته است و در صورت انجام این کار، در آینده بیشتر به این کراس‌اوور جذاب خواهیم پرداخت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.