حافظه، پرونده تخيل و گنجينه عقل، دفتر ثبت وجدان و مخزن انديشه است.(بازيل
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
خانه » آموزش مکانیک خودرو » آموزش تعویض قرقری فرمان پژو ۴۰۵ ،سمند ،پژو پارس

آموزش تعویض قرقری فرمان پژو ۴۰۵ ،سمند ،پژو پارس

آموزش تعویض قرقری فرمان پژو ۴۰۵ ،سمند ،پژو پارس

آموزش تعویض قرقری فرمان پژو ۴۰۵ ،خرابی قرقری فرمان ،قیمت قرقری فرمان ۴۰۵ ،تعویض غربیلک فرمان سمند ،قرقری فرمان پژو

جهت تست قرقری فرمان تایر رو به سمتی میدید که قرقری فرمان بهتون نزدیک بشه و دستتون رو میزارید روی گوی قرقری و به یک نفر میگید که با فرمان بازی کنه.درصورت متوجه شدن لقی زیر دست باید تعویض بشه
وسایل مورد نیاز
۱.آچار ۱۷ برای باز کردن مهره سیبک فرمون
۲.آچار ۱۶ برای تنظیم فرمان
۳.آچار لوله گیر جهت باز کردن قرقری فرمان
۴.گردگیر قرقری فرمان سمت راننده در صورت پاره بود و سمت شاگرد(سمت شاگرد که بهش گردگیر کوچیک هم میگن احتمال خیلی زیاد لازم میشه)
۵.چال سرویس اگر باشه خیلی راحت تر هستید
۶.خرک هم باشه خیلی خوبه

خوب ابتدا برای چرخ سمت راننده میزارید دنده ۱ و ترمز دستی هم میکشید و فرمون رو کامل میدید سمت شاگرد.جک میزنید و چرخ رو باز میکنید و میزارید زیر دیسک جهت احتیاط که یه موقع ماشین زیر جک در بره نیاد روتون.مهره سیبک فرمان که توی عکس زیر مشخصه با آچار ۱۷ باز میکنید و چند ضربه با چکش به بغل سگ دست میزنید تا سیبک فرمون ول کنه و بعد به زیر پیچ سیبک آرام ضربه بزنید و درش بیارید(فلش قرمز)
http://milaneta.persiangig.com/Font-Axel/Resize/3.JPG

گردگیر بلند رو اول اگر بستی سمت جعبه فرمان داره آزاد میکنید بعد با احتیاط از میله قرقی فرمون جدا و به سمت سیبک فرمان میکشید تا قرقری فرمان مشخص بشه.سپس قرقری فرمان رو مثل حالت زیر با آچار لوله گیر محکم میگیرد و یکزره فشار میچرخونید و بازش میکنید.خلاف عقربه ساعت باز میشه(حواستون باشه فشار زیاد وارد نکنید که میل شانه ای فرمان مشکلی براش پیش بیاد.در اصل باید میل شانه ای با آچار گرفته بشه جهت تکون نخوردن که متاسفانه خیلی بد جا هست)
http://milaneta.persiangig.com/Font-Axel/Resize/1.JPG

بعد از درآوردن قرقری و سیبک ، سیبک رو از قرقری جدا میکنید.اگر راحت باز نشد سیبک رو بزارید تو گیره و با آچار ۱۶ قرقری فرمان رو ازش جدا کنید.قرقری خراب و سالم توی عکسهای زیر و اینکه قرقری نو رو با دست به سختی میتونید تاب بدید
http://milaneta.persiangig.com/Font-Axel/Resize/4.JPG

بعد قرقری نو رو جا میزنید و با آچار لوله گیر دوباره محکم میبندید و سیبک فرمان رو به میل قررقی وصل میکنید و گردگیرش هم حل میدی داخل که جا بره و سیبک رو جا میزنید توی سگ دست(اگه دید جا نرفت سگ دست و کمک رو بچرخونید تا جا بره و یه دو ضربه چکش بزنید روی میله قوس دار سیبک تا کامل جا بره) و مهره سیبک رو محکم میبندید و چرخ رو هم میبندید و جک رو میارید پایین و فرمان رو صاف میکنید و قسمت انتهایی گردگیر به جعبه فرمان رو هم جا میزنید و بستش میبندید

http://s6.picofile.com/file/8249399418/3.jpg

سمت شاگرد:
مراحل بالا هست.روی قرقری سمت شاگرد یه گردگیر کوچیک داره که باز کردنش سخته.حتما هم باید باز بشه تا بتونیم با آچار لوله گیر قرقری رو باز کنیم.من هوا خیلی گرم بود و وقت نداشتک گردگیر با چاقو بریدم و قرقری رو باز کردم.بعد اول خود قرقری نو رو با آچار میبندیم و بعد گردگیر کوچیک رو که توی عکس زیر میبینید یکقدار روغن میزنید و آروم آروم جا میزنید سمت باریک گردگیر بره سر جاش و سمت بزرگ گردگیر هم یکزره فشار میدید روی گوی قرقری و بعد با پیچ گوشتی دو پهلو اروم آروم روی لبه گردگیر که محکمتر هست ضربه میزنید تا گیردگیر جا بره روی قرقری.مثل عکس زیر
http://s6.picofile.com/file/8249399376/2.jpg

در نهایت باید دوباره فرمان رو تنظیم کنید حتما. بعد از تعویض یکمقدار صداهای اضافه کمتر شد اما همچنان جعبه فرمان ماشین من مقداری لقی داره از داخل خود جعبه که شاید زمانی باز و تعمیرش کردم اگه تعمیر بشه

امیدوارم با رعایت نکات ایمنی استفاده کنید

امتیاز 2.50 ( 2 رای )
اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است