یونیت فن سیستم خنک کننده موتور پژو ۴۰۵ ،سمند ،پژو پارس و پژو ۲۰۰۰

0

یونت فن پژو اختلافی با هم ندارند بجزء سیستم خنک کننده ۲۰۶ در مورد سسیتم

خنک کننده  پژو ۴۰۵ و یا سمند می توان گفت کهکنترول یونت سیستم خنک کننده موتور که

ولتاژ مثبت باطری را که بعد از سویچ اصلی واز طریق فیوز F2 از پایه ۱۵ دریافت می کندو یک

ولتاژ مثبت دیگری از طریق جعبه تقسیم (جعبه کالسکه ای) به جعبه فیوز و از طریق فیوز F8 ,

و F25 از پایه ۴ دریافت می کند .از طرفی دیگر از طریق پایه ۶ خود به لامپ چراغ استپ پشت

امپر وصلمی باشد تا در موقعه خطر پایه ۶ خودرا منفی کرده و جراغ استپپشت امپر روشن می شود.
و همچنین در موقعه ای که امپر اب بیش از حد بالا برود پایه ۱۱ خود رامنفی کرده و سیستم

کولر را از کار می کندازد تا بار کمتری روی موتور خودرو باشد.

http://elcctv.persiangig.com/image/mashin/Photo0072.jpg
در حالت دور کند چون فنها به صورت سری به هم وصل می باشندبه همین خاطر

هر کدام از فنهابرق ۶ ولتی در یافت می کنند. و یونت در دور کند پایه ۱ خود را منفی مکند

و از طرفی رله وسطیروی سینی فن هیچ عملکردی نداردوفقط رله های سمت راننده و

شاگرد تحریک می شونددر دور تند یونت فن همچنان که پایه ۱ خود را منفی دارد پایه ۱۰

خود را نیز منفی میگند که در اینصورت رله وسطی روی سینی فن نیز وارد عمل شده و در این

موقعه هر کدام از فنها برق ۱۲ ولتیدارند و به صورت موازی هستند

http://www.gerdavari.com/Sensors%20variable6.gif
پایه های ۷ و ۱۴ یونت فن از سنسور قهوه ای یا همان

فشنگی اب که پشت سر سیلند موتور می باشد دستور می گیرد
تذکر: در این سیستم با خاموش شدن خودرو باید فنها کار نکنند
سیستم خنک کننده طبق اطلاعیه فنی ایران خودرو
دور کند بین ۹۴ و ۹۷ راه می افتد
دور تند بین ۱۰۲ و ۱۱۸ می باشد
در ۱۱۵ سیستم کولر از کار می افتد
در ۱۱۸ چراغ استپ روشن می شود
در ضمن یونت سیستم خنک کننده موتور پشت چراغ سمت راننده می باشد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.