۵ علت داغ کردن موتور پراید ،پژو ۴۰۵ ،سمند و پژو ۲۰۶ چیست ؟

1

۵ علت داغ کردن موتور خودرو ،علت داغ کردن ماشین پژو ۴۰۵ ،دلیل جوش آوردن ماشین ،علت بالا رفتن آمپر آب پراید ،علت بالا رفتن آمپر آب پژو ۴۰۵ ،علت بالا رفتن آمپر آب سمند ،علت جوش آوردن پژو ۴۰۵

داغ کردن موتور
۵ علت داغ کردن موتور خودرو

بالا آمدن آمپر آب و داغ کردن موتور یکی از ترسناک‌ترین اتفاق‌هایی است که ممکن است در حین رانندگی تجربه کنید. این اتفاق حتی از پایین آمدن آمپر سوخت هم هولناک تر است. معطل شدن در گوشه خیابان از یک طرف و هزینه‌های سنگین تعمیر یک موتور معیوب از سوی دیگر این نگرانی را دوچندان می‌کند. اما بد نیست نگاهی به دلایل داغ کردن موتور خودرو بیاندازیم.

خرابی ترموستات

ترموستات قطعه‌ای ساده با عملکردی نه‌چندان پیچیده است. این قطعه مابین رادیاتور و پیشرانه قرار می‌گیرد و وظیفه کنترل دمای آب و هدایت آن به پیشرانه را بر عهده‌دارد. یک ترموستات معیوب می‌تواند برای همیشه بسته بماند و مانع از رسیدن آب رادیاتور به اطراف موتور شود.

 

نبود روغن موتور در پیشرانه

روغن موتور علاوه بر روان کنندگی عهده‌دار خنک کردن قطعات داخل موتور است. اگر به هر دلیلی خواه نشتی از واشر یا مشکلات آب‌بندی داخل سیلندرها روغن به نقاط دیگر وارد شود هم موجب روغن‌سوزی و ایجاد آلودگی زیاد می‌شود و هم با کاهش سطح روغن موتور سبب داغ کردن موتور می‌گردد. داغ کردن موتور می تواند موجب تاپ برداشتن پیستون‌ها شود که هزینه زیادی را بر دوش رانندگان خودرو می‌گذارد.

پیشنهاد مطالعه  چگونه خودروی صفر کیلومتر خود را آب بندی کنیم؟

 

نفوذ هوا به سیستم خنک‌کننده پیشرانه

یکی از دلایل داغ کردن موتور وجود هوا در سیستم خنک‌کننده است. اگرچه این سیستم به‌صورت بسته عمل می‌کند اما با گذشت زمان مقداری هوا به آن وارد می‌شود. وجود هوای بیش‌ازحد در سیستم خنک‌کننده می‌تواند موجب مسدود شدن جریان آب رادیاتور به پیشرانه شود.

در این شرایط آب رادیاتور در مخزن باقی می‌ماند و مایع خنک‌کننده به میزان کافی در اطراف پیشرانه وجود ندارد. با این وصف بررسی دوره‌ای و هواگیری سیستم خنک‌کننده پیشرانه می‌تواند از ایجاد خرابی و هزینه‌های سرسام‌آور آن جلوگیری کند.

خرابی فن رادیاتور

فن رادیاتور وظیفه انتقال هوا به داخل رادیاتور و خنک کردن آب برگشتی از موتور را بر عهده‌ دارد. امروزه در برخی خودروها فن‌ها به‌وسیله قطعاتی الکترونیکی کنترل می‌شوند و تا رسیدن آب رادیاتور به دمایی معین به کار خود ادامه می‌دهند. اگر این قطعه الکترونیکی آسیب ببیند یا پره‌های فن دچار شکستگی شوند جریان هوا به‌درستی وارد رادیاتور نمی‌شود و درنتیجه دمای مایع خنک‌کننده به میزان کافی کاهش نمی‌یابد و موجب داغ کردن موتور خودرو می‌شود.

پیشنهاد مطالعه  چگونه مصرف سوخت خودرو را محاسبه کنیم؟

خرابی واترپمپ (پمپ آب)

خنک شدن موتور به ورود مایع خنک‌کننده با یک سرعت خاص و ثابت بستگی دارد. خرابی و شکستگی پروانه داخل واترپمپ می‌تواند از سرعت این کار کاسته و موجب کاهش آب ورودی به پیشرانه و افزایش دمای آن شود. به‌منظور جلوگیری از داغ کردن موتور خودرو به‌صورت دوره‌ای موارد زیر را بررسی و در صورت نیاز تعویض نمایید

۱– تعمیر یا تعویض پمپ آب

۲– تعمیر رادیاتور

۳– تعویض ترموستات

۴– تعویض به‌موقع روغن موتور

۵– بررسی و اطمینان از سلامت لوله‌های سیسم خنک‌کننده

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. سیدعلی الحسینی می گوید

    قابل توجه دارددگان پژو ۴۰۵ :
    جهت کاهش دما موتور تا ۴۰%
    با ۳ هزار تومان … یک قاب پلاک پراید بخرید
    پلاک جلو در بیارید …
    (پلاک ۵ سم بالاتر ببرید) برای این کار قاب پلاک درست در وسط سپر تنظیم وپرچ نمایید
    دریچه هوا زیر سپر جلو باز میشود
    امتحان شده است … ۱۰۰% جواب داد … بسیار عالی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.