هدف از تولید خودروی مفهومی چیست؟کانسپت چیست؟

0

خودروی مفهومی چیست؟خودرو کانسپت ،خودروی مفهومی ،خودرو کانسپت ،کانسپت ایران خودرو ،کانسپت یعنی چه

خودرویی که هدف کمپانی از ساخت آن نشان دادن توانمندی های خود در تولید یک خودرو با طراحی مدرن ، آینده نگرانه و استفاده از قابلیت های فنی فوق العاده حرفه ای است ،تحت عنوان خودروی مفهومی شناخته می شود.

خودروی مفهومی به خودرویی گفته می شود که هدف کمپانی از ساخت آن نشان دادن توانمندی های خود در تولید یک خودرو با طراحی مدرن ، آینده نگرانه و استفاده از قابلیت های فنی فوق العاده حرفه ای است که این گونه خودروها را از سایرین متمایز می سازد.

مفهومی ها معمولا از نظر طراحی به مراتب پیشرفته تر از خودروهای دیگری که به مرحله تولید می رسند، هستند.طراحی این گونه خودروها معمولا آینده نگرانه است، به این معنا که خودروی مفهومی می تواند تفکراتی که یک خودروساز برای چندین سال آینده نمایان کند.

هدف اصلی کمپانی از به نمایش گذاشتن خودروهای مفهومی نمایش قدرت خود در صنعت اتومبیل سازیست بنابراین می توان انتظار هر نوع طراحی شگفت آوری را داشت.


برای مثال؛کمپانی بی ام دبلیو خودرویی مفهومی به نام جینا تولید کرد که پوشش بیرونی آن از جنسی پارچه مانند بود که قابلیت انعطاف پذیری بالایی را به خودرو می داد.

قابلیت های فنی:

https://www.zoomit.ir/images/93/12/Gea/GeaInt_4.jpgبا توجه به اینکه در حال حاضر اکثر خودروسازان رو به تولید خودروهای پاک و کم مصرف آورده اند و در نزد مشتریان نیز این عقیده همه گیر شده که خودروی کم مصرف و پاکی تهیه کنند؛لذا کمپانی های خودروسازی سعی در معرفی مدل هایی دارند که در کم مصرف و پاک بودن برتر باشد.

در سال های اخیر خودروهای مفهومی بیشتر به صورت برقی،هیبریدی و هیدروژنی ساخته می شوند،البته خودروسازانی هم هستند که در مدل کانسپت خود بیشتر به مقوله سرعت و شتاب خودرو تاکید دارند.

هدف از تولید خودروی مفهومی چیست؟

هر خودروسازی دید متفاوتی نسبت به معرفی خودروی مفهومی خود دارد، اکثر آن ها همانطور که پیش تر به آن اشاره شد به منظور نشان دادن توانمندی ها و قدرت خود در تولید یک خودروی با کیفیت خودرو را به نمایش می گذارند.

http://projectnevisan.ir/wp-content/uploads/2015/03/14.jpg

برخی از خودروسازان هم برای فهمیدن نظر مردم ، نویسندگان و اندیشمندان دنیای خودرو نسبت به یک مدل یا حتی نسبت به یک نوع از سبک طراحی جدید اقدام به ساخت خودرو می کنند تا در مراحل بعدی خودروی مورد نظر را با انجام اصلاحاتی و از بین بردن نواقص و عیوب در طراحی و باقی قسمت ها راهی بازار نمایند.
به امید روزی که خودروسازان داخلی کشور عزیزمان نیز دست از تولید خودروهای متعلق به دهه های گذشته و بی کیفیت کشیده و با به بوجود آوردن تحولی نو در خودروسازی کشور آنچه که شایسته مشتریان ایرانی است را به تولید برساند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.