علت بالا رفتن آمپر آب موقع کولر گرفتن کولر؟ پیشگیری از بالارفتن حرارت موتور؟

78

علت بالارفتن آمپر آب خودرو و راه های حل آن چیست؟راه های پیشگیری از بالارفتن حرارت موتور خودرو؟علت بالا رفتن آمپر آب پراید ،علت بالا رفتن آمپر آب پژو ۴۰۵ ،علت بالا رفتن آمپر آب سمند ،علت داغ کردن موتور ماشین ،علت بالا رفتن آمپر آب پراید با کولر ،دمای نرمال موتور پراید ،علت بالا رفتن آمپر آب+۲۰۶ ،دلیل بالا رفتن آمپر آب تیبا

استفاده از سیستم کولر خودرو به خصوص در ترافیک های شهری یکی از مشکلاتی که با آن روبرو می شوند بالا رفتن حرارت موتور خودرو هست، بسیاری برایشان این سوال پیش آمده است که دمای درست و معقول برای خودرو چه مقدار است که البته این سوال وابستگی شدیدی به نوع و ساختار موتور دارد زیرا دما و حرارت در موتور خودرو رابطه مستقیمی با مصرف سوخت و عمر خودرو دارد بسیاری از خودروها با پایین آمدن حرارت موتور دچار خام سوزی می شوند. اگر سیستم خنک کننده خودروی شما به درستی عمل نکند گرمای حاصل از احتراق موتور به درستی انتقال نمی یابد و باعث آسیب دیدن اجزا موتور خودرو همانند سرسیلندر می شود. برای پیشگیری از بالا رفتن آمپر آب باید از سلامت کامل سیستم خنک کننده و داشتن مایع کافی در آن مطمئن شوید و هنگام رانندگی هر از چند گاهی چشمتان به آمپر دمای موتور باشد تا به محض اینکه دما اندکی از حد نرمال بالاتر رفت اقدامات لازم برای پیشگیری از جوش آوردن را اجرا کنید. شاید این سوال برای شما پیش بیاید که دمای نرمال کارکرد موتور در چه محدوده ای است؟ جواب این سوال با چک کردن عقربه آمپر آب هنگام روشن و خاموش شدن فن های رادیاتور در حالت دور کند مشخص می شود. برای پی بردن به این موضوع در حالی که موتور خودرویتان روشن است (کولر خاموش باشد) از خودرو پیاده شده و از قسمت جلو پنجره فن ها را تحت نظر داشته باشید. به محض اینکه فن ها شروع به چرخیدن کردند داخل کابین برگردید و موقعیت عقربه دمای آب را حفظ کنید. همچنین به محض اینکه فن ها خاموش شدند همین حرکت را تکرار کنید و موقعیت عقربه مذکور را به خاطر بسپارید. بنابراین محدوده بازی عقربه پشت آمپر بین دو حالت روشن و خاموش شدن فن ها محدوده دمایی کارکرد نرمال موتور خودروی شماست. البته این محدوده برای حالت عادی است و هنگام حرکت در سرپایینی ممکن است آمپر آب مقداری پایینتر از حد معمول باشد یا هنگام حرکت در سربالایی با کولر روشن اندکی بالاتر از نرمال باشد که مشکلی ایجاد نمی کند.

حال اگر در موقعیتی قرار گرفتید که آمپر آب در حالت عادی از مقدار مشخص شده هنگام روشن شدن فن بالاتر رفت و پس از مدتی به جای قبلی خود بر نگشت باید چه اقدامی کنیم تا جلوی بالا رفتن بیش از حد دمای آب گرفته شود؟

http://charkhan.com/wp-content/uploads/2015/10/11.jpg
۱ – خودرو را متوقف کرده و در کاپوت را بالا بزنید تا مقداری از گرمای اطراف موتور خارج شود. در چنین شرایطی به هیچ وجه در رادیاتور یا در مخزن انبساط را باز نکنید زیرا فشار سیستم بسیار بالاست و خطر سوختگی در اثر پاشیدن آب وجود دارد

۲ – سراغ فن ها رفته و کارکرد آنها را بررسی کنید اگر فن ها خاموش بودند دکمه کولر را بزنید تا دور تند فن ها وارد مدار شوند. اگر باز هم فن ها عمل نکردند مقداری آب روی پره های رادیاتور بریزید و پس از اینکه دما به حالت نرمال برگشت موتور را خاموش کنید و مشکل عدم کارکرد فن ها را برطرف کنید. (به هیچ وجه روی خود موتور آب نریزید زیرا دمای آن بسیار بالاست و باعث آسیب رسیدن به سرسیلندر و دیگر قطعات می شود) در خودروهای قدیمی که فن آنها مکانیکی است از سالم بودن تسمه پروانه مطمئن شوید زیرا پاره شدن آن باعث عدم چرخش پروانه و بالا رفتن دما می شود.در خودروهایی که فن آنها مکانیکی و توسط موتور به گردش در می آید با گاز دادن در حالت جا و رساندن دور موتور به ۲۰۰۰ می توانید تا حدودی به کاهش دمای موتور کمک کنید. (به خصوص هنگامی که در ترافیک گیر کرده اید و امکان حرکت وجود ندارد)

خرابی سنسور دمای آب یا رله فنها از دیگر دلایل عمده مختل شدن کارکرد فن های الکتریکی می باشد.


۳ – اگر فن ها در حال چرخش بودند ولی دمای موتور همچنان رو به افزایش بود احتمال کم بودن آب در سیستم وجود دارد. در این حالت موتور را خاموش کرده ولی هر چند ثانیه یکبار یک استارت کوچک (تک استارت) بزنید در حدی که موتور روشن نشود و فقط پیستون ها بالا پایین بروند. با این کار احتمال چسبیدن رینگ پیستون به دیواره سیلندر کاهش می یابد. پس از اینکه دما کاهش یافت در رادیاتور را باز کنید و در صورت کم بودن آب مقدار کسری آن را جبران کنید. سپس اگر نشتی در سیستم خنک کننده وجود دارد که باعث کمبود آب شده است آن را شناسایی کرده و رفع کنید. (فقط در مواقع اضطراری از آب شهر استفاده کنید و  تا حد امکان از مخلوط ضد یخ و آب مقطر استفاد کنید.

۴ – اگر فن ها در حال چرخش بودند و از عدم کمبود آب در سیستم نیز مطمئن بودید و حتی با ریختن آب روی رادیاتور باز هم دما پایین نیامد مشکل از چیست؟ در چنین شرایطی ۳ حالت پیش می آید:

۱ – وجود هوا در سیستم:

همانطور که می دانید اگر در سیستم خنک کننده هوا وجود داشته باشد جلوی گردش آب را می گیرد و باعث بالا رفتن دما می شود. برای رفع این مشکل موتور را خاموش کرده و برای جلوگیری از چسبیدن رینگ پیستون ها نکات ذکر شده در مورد سوم را رعایت کنید و پس خنک شدن موتور باید عمل هواگیری توسط مکانیک ماهر انجام شود تا مشکل رفع شود.

۲ – قفل کردن ترموستات:

http://ir206.persiangig.com/image/ir206/samandehi%20topic%20haye%20jaame/ax%208.jpg

روش تشخیص قفل شدن ترموستات به این صورت است که دست خود را به رادیاتور نزدیک کنید و اگر حس کردید دمای آن بالا نیست دستتان را روی رادیاتور بگذارید. اگر احساس کردید رادیاتور سرد است ولی دمای آمپر آب موتور از حد نرمال بالاتر بود احتمال قفل شدن ترموستات وجود دارد. در چنین مواقعی چاره ای جز خاموش کردن موتور و صبر کردن ندارید تا پس از خنک شدن اقدام به تعویض ترموستات کنید. لازم به ذکر است که دیر عوض کردن مایع سیستم خنک کننده و جرم گرفتن داخل سیستم از عواملی هستند که باعث قفل شدن ترموستات می شوند.

۳- مسدود شدن مجاری عبور آب در رادیاتور یا کثیفی پره های رادیاتور:

برای اینکه مطمئن شوید داخل رادیاتور شما جرم ندارد یا مسدود نشده است باید به رادیاتور ساز معتبر مراجعه کنید تا وضعیت کل سیستم را برای شما بررسی کند. مسلما در صورت انسداد، آب نمی تواند به راحتی گردش کند و خنک شدن موتور مختل می شود. این مشکل ممکن است در مواقع عادی که فشار روی موتور زیاد نباشد (مانند حرکت در سرپایینی) خودش را نشان ندهد و فقط هنگامی که به موتور فشار بیاورید (حرکت در سربالایی، روشن بودن کولر و …) بروز کند.

وجود برگ و گل و لای و حشرات در میان پره های رادیاتور نیز از بازدهی آن به شدت می کاهد.

۴ – از کار افتادن واتر پمپ:

http://www.pieceautofrance.com/Files/98082/Img/03/720161.jpg

این حالت معمولا به ندرت اتفاق می افتد. اگر با تعویض ترموستات همچنان مشکل پا بر جا بود می توان به خرابی واتر پمپ شک کرد. برای رفع عیب باید واتر پمپ بررسی شده و در صورت نیاز تعویض شود.

مشکل سرسیلندر و واشر:

http://www.upload.lfs.ir/images/cxi0k8y5y2xmsubb53bt.jpg

در خودروهایی که مایع سیستم خنک کننده آنها مدت زمان زیادی تعویض نشده است یا به جای ترکیب آب مقطر و ضد یخ، آب شهر یا ضد یخ خالی در رادیاتور آنها جریان داشته پس از مدتی باعث خورده شدن واشر سرسیلندر و حتی خود سرسیلندر می شود و در صورت بروز چنین مشکلی دی اکسید کربن یا روغن وارد رادیاتور شده و باعث بالا رفتن دما و حتی ترکیدن شیلنگهای رادیاتور می شود. تشخیص عیب واشر سر سیلندر کار ساده ای نیست و باید توسط افراد اهل فن بررسی شود ولی علائم شایع آن سفت شدن بیش از حد شیلنگهای رادیاتور هنگام گرم بودن موتور (در حدی که با دست نتوانید آنها را فشار دهید)، کم کردن مداوم آب رادیاتور، بد کار کردن موتور هنگام استارت اول صبح و شنیدن صدایی مانند باز کردن در نوشابه هنگام باز کردن در رادیاتور (پس از پایین اومدن آمپر آب) است که نشان از وجود کمپرس موتور در داخل سیستم خنک کننده است.

راه های پیشگیری از بالارفتن حرارت موتور خودرو؟

رسیدگی مرتب به رادیاتور و بررسی کامل اجزای آن و اطمینان از عدم هر گونه نشتی در سیستم، تعویض به موقع مایع سیستم خنک کننده (طبق دفترچه راهنمای خودرو – معمولا هر ۲ سال یکبارچک کردن میزان آب موجود در سیستم به صورت هفتگی، چک کردن وضعیت فن ها، اطمینان از پر بودن گاز کولر هنگام استفاده از آن (در صورت کمبود گاز در مدار کولر، فرمان روشن شدن فن ها در حالت تند صادر نمی شود)، بررسی وضعیت در رادیاتور و تعویض آن در صورت نیاز، هواگیری صحیح و اصولی و تمیز کردن پره های رادیاتور(سیخ زدن رادیاتور) سالی یکبار از مهمترین اقداماتی است که می توان انجام داد تا از بالارفتن دمای آب موتور پیشگیری شود.

با تشکر از حسین فرح بخش

ممکن است شما دوست داشته باشید
78 نظرات
  1. Farzad می گوید

    سلا من ی پراید ۹۶ دارم، امپر میکشه کولر از کار میوفته . رادیات ، واتر پمپ ، ترموستات  ، فن‌های رادیات و کولر ، فشنگی آب با برق کشیش ، رله فن ها با برق کشی  ، رادیات بخاری ، کل جنت ها  و ایسو عوض کردم  کاتالیزور هم خالی کردم ولی بازم آمپر میکشه اتصال منفی هم گذاشتم دیروز هم واشر سر سیلندر عوض کردم بازم همین طوره،،،کولر خاموش کنم آمپر پایین میاد گاز کولر چک کردم اندازه بوده لطفا راهنمایی کنید
    ۰۹۱۶۶۲۵۷۵۳۸

  2. حسام می گوید

    سلام من ماشینم پراید مدل 98هستش بدون کولر آمپر رو نصف میمونه وقتی کولر میگیرم از نصف هم دوخانه بالاتر هم میرم ترموستات رو هم عوض کردم رادیات رو هم سیخ زدم فشنگی هم عوض کردم گاز کولر رو هم جک کردم اتصال به بدنه هم اضافه کردم باطری هم جک کردم هنوز آمپر از نصف می‌ره بالاتر واشر سر سیلند رو هم عوض کردم اگه کسی چیزی میدنه راهنمایی کنید

  3. محمد می گوید

    سلام

    ی پراید مدل 88دارم
    رادیاتور گرمسیری گذاشتم
    دمای فن پایین آوردم
    ضد یخ داخل رادیاتور ریختم
    فشنگی حرارت عوض کردم با سوکت هاش
    فیلرگیری انجام دادم
    ترموستات درآوردم
    اتصال بدنه 3 تا اضافه کرده
    رادیاتور کولر دوفنه کردم
    منبع انبساط یورو 4 گذاشتم

    ماشین بدون کولر رو خط اولی هست آمپر
    ولی با کولر توی حرکت از وسط رد میشه گاهی اوقات چراغ حرارت روشن میشه

    کسی می دونه مشکلش چیه
    اینم شماره م
    099187769580 با تشکر

    1. بهروز می گوید

      ولتاژ باطری و دینام رو حتماً چک کنید ممکنه بخاطر افت آمپر اینطوری میشه چون کولر برق زیادی مصرف می‌کنه.از نشانه های افت برق خودرو هم اینه به محض خاموش کردن کولر آمپرت نرمال میشه

  4. امیر می گوید

    سلام من پراید دارم آمپر آب فقط موقع کولر گرفتن میره بالا ترموستات رو برداشتم رادیاتم سیخ زدم لوله های آب رو هم تعویض کردم فشنگی های آب هم تعویض کردم دستگاه هم زدم فن به موقع عمل میکنه دیگه نمیدونم ایرادش چیه راهنمایی کنین ممنون

    1. مهدی می گوید

      سلام یا ماشینت هوا داره وباید هواگیری شه یا درب رادیاتور ایراد داره و یا واتر پمپ.اگه اینا سالم بودن درنهایت اگه آب هم کسر میکنه احتمالا واشر رو باید عوض کنی. و راه نشخیص واشر سوخته اینه که ماشینو خاموش کردی بری و منبع انبساط رو نگاه کن ، اگه داخلش آب قل قل می جوشه صد درصد واشر زده.

  5. milad می گوید

    سلام ۲۰۷ مدل ۱۴۰۱ دارم در حالت عادی امپر اب بالای خط وسط کولر که میگیرم میره ۲تا خط بالا تر از وسط نمایدگی بردم مشکلش درست نشد کسی هست راهنمایی کنه

  6. مجتبی می گوید

    سلام به تمامی دوستانی که مشکل امپر کشیدن ماشینشون با باکر هست بخصوص پراید مشکل از جعبه فیوز سه تای جفت باتری هستش اتصالشو تقویت بکنن و یا تعویص بکنن مشکل به کلی رفع میشه

  7. مهدی می گوید

    دوستان کی میتونه راهنمایی کنه یه سمند ای اف سون دارم سال قبل با کولر گرفتن امپر میومد پایین ولی امسال امپر میره روی قرمز با کولر گرفتن وقتی‌خاموش میکنم دوباره روشن میکنم امپر میاد پایین فشنگی اب عوض کردم فن ها کار میکنن رادیاتور نو ؟

  8. آرش می گوید

    سلام دوستان علت اصلی بالا رفتن آمپر آب هنگام کولر گرفتن؛پائین بودن آمپر باطری ماشین هست.

  9. وحید می گوید

    دوستان ماشین من موقع کولر امپر اب بالا میرفت رادیاتور کولر و رادیاتور اب و رادیاتور بخاری و ترموستات رو عوض کردم و نو انداختم ولی بازم بالا رفت فهمیدم دور تند فن ماشین قطع و وصل میشه با یه افتامات تنظیم کردم با دکمه ac دور تند روشن میشه و امپر یک خط پایین میمونه حتما پیگیر عملکرد فن ماشین باشید

  10. اسماعیل همایونی می گوید

    سلام من پراید مدل 91 دارم وقتی کولرمیگیرم آمپرمیکشه ترموستات هم بیرون گذاشتم بازم فرقی نکرد علت چیست

    1. آرش می گوید

      سلام تعویض باطری آمپر بالاتر

    2. مجتبی می گوید

      سلام بنده پراید مدل ۸۸دارم باکولر امپر میکشه بالای نصف میشه و ماشین شروع به ریپ زدن میکنه فن دودوره امکو گذاتشیم و مقاومت نو واتر پمپ نو لوله های فرعی نو رادیات سیخ زدیم اتصال بدنه سیم ۱۰ چهارتا گذاشتیم سیم از دینام به باتری هم گذاشتیم فشنگی کله مشکی و فشنگی حرارت هم عوض کردیم شم و وایر عوض کردیم در رادیاتو عوض کردیم بازم باکولر امپر میکشه نمیدونم چه کار کنم

  11. افشین مردانی می گوید

    سلام دوستان دلیل گرم شدن بیش از حد ماشین پیدا کردم خوب گوش کنید ممنون برید جک بزنید زیر ماشین که یه سمت ماشین تایر جلوش بیاد بالا بعد تایر رو تاب بدین اگر تایر سنگین چرخش کرد یعنی باید برید پوستر ترمز درست کنید اول کار بزارید ماشین کار کنه باهاش تاب بخورید بعد آب بریزید روی پوستر ترمز همون مشکیه بزارید سرد بشه بعد جک بزنید زیر ماشین تایر جلو را تاب بدین اگر سنگین تاب خورد یعنی پوستر خرابه یه شلنگ رو پ. ستر هست اون در بیارید اگر هوا گرفته باشه خودش صدا میده یعنی پوستر خرابه برید درست کنید

    1. مسلم می گوید

      داداش گرم کردن ماشین موقع استفاده از کولر چه ربطی به پوستر ترمز داره .میشه راهنمایی کنی

  12. افشین مردانی می گوید

    سلام خسته نباشید شاید بگید دیونه بودم من یه پراید صبا مدل 87 دارم سیلند نو خریدم میلنگ آب بندی رینگ پیستون نو سرسیلند نو یاتاقان نو لوله فرعی اصلی جنت یو جنت اصلی اصلان اینجوری بگم موتور صفر 1500 درست 1402 هستیم ولی در این حد بگم موتور 1500 صفر فن رادیات امکو نو رادیات تیبایی فن کولر نو رله ها نو فن ها سر همون حالت کند تند روشن میشن تا زمانی که ماشین بدون کولر کار کنه آمپر ماشین زیر نصف هست ولی زمانی که کولر زده میشه آمپر بعد 30 دقیقه میره بالای نصف روز شب هم امتحان کردم اینجوری میشه فشنگی های دما آب عوض کردم ممنون میشم کمکم کنید اتصال منفی هم قوی گزاشتم این شمارم هست به ولله قسم اگر کسی مشکل ماشینم گفت رفتم درست کردم نامردم اگر 500 نریزم به کارتش چون خیلی خرج کردم

    1. امیر می گوید

      سلام برادر خوبی من خودم کارم همینه در روز کلی پراید و پژو میان جای من ماشین خودمم ۱۴۱ مدل ۸۷ هست همه ‌کارای سیم کشی شو ردیف کردم دقیقا عین شما ولی راه نیفتاد ولی ی روز ی فکری به ذهنم رسید دینام ماشینو باز کردم رفتم ی دینام استوک اصلی گرفتم دقت کن شارژش تو حالت درجا بالای ۱۴ باشه زیر ۱۴ باشه مطمئن باش بازم آمپر میکشی بالا
      الان خدارو شکر اکثر پراید ها با همین راه حل رفع میشن

      برو اینم انجام بده درست شد مژدگانی یادت نره!

    2. کیا می گوید

      منم چند سال قبل همین کار شما انجام دادم ایرادش این بود که قبلان جلوی ماشین ضربه خورده بود فن کولر چسبده بود و باد درست پخش نمیکرد فاصله فن کولر چک کن و اگه احساس کردی ضعیف هست یا عوضش کن یا زغالهاش عوض کن تا با قدرت بیشتری بچرخه اگه مال اینم نبودبرو پیش یک کولر ساز حرفه ای چون مدل ماشین پایین هست احتمال داره یکی از لوله های چرخش گاز کولر گیر باشه به جز این دوتا هیچ مشکلی نداره ماشینت بهت قول میدم اون ۵۰۰ برو این کارهایی که بهت گفتم انجام بده صد درصد درست میشه

    3. علی می گوید

      یک باربخاریی روشن کن پنج دقیقه تصوير تبعیه هواداخلی.بگذاربعدبروروی کولرتنظم.کن

    4. اکبر می گوید

      به فیوز سه تایی نگاه کن اونارو عوض کن ببین چی میبینی

  13. محمدجواد می گوید

    سلام من تا پارسال کولر که می‌گرفتم آمپر آب میامد پایین خیلی عالی بود حتی تو گردنه رو گاز با کولر روشن آمپر نمی‌کشید 8سال راحت بودم اما امسال قبل از عید تعمیر کامل کردم همه چی هم نو کردم الان کولر میزنم آمپر می‌کشه بدون اینکه اصلا بهش فشار بیارم فن هم کار می‌کنه.پراید مدل 86فن تک دور احساس میکنم موتور خیلی داغ میشه ممکنه ایل پمپ روغن کارنکنه چون قبلاً باید خیلی مسیر می‌رفتی تا به ذره آمپر بیاد بالا اما الان 2دقیقه کار می‌کنه آمپر میاد بالا

  14. مرتضی می گوید

    سلام دوستان عزیز توروخدا دیگه کم اوردم از بس خرج ماشین کردم یه پراید دارم ۸۹هردوتافن عوض کردم فشنگیا عوض کردم رادیاتورعوض کردم واترمپ عوض کردم ولی بازم وقتی کولرمیزنم امپرمیره بالاوچراغ قرمزش روشن میشه چیزی نزاشتم که عوض نکردم حتی گاز کولر خالی کردم ازاول گازگیریش کردم ولی درست نشد واشرسرسلند عوض کردم ولی هنوز که هنوزه تروخدا هرکی بلده به این شماره پیام بده بهم بگه چه غلطی کنم ۰۹۳۶۴۵۸۳۲۴۵

    1. محمدجواد می گوید

      سلام اتصال منفی رو قوی تر کن از موتور به بدنه.واز باطری به بدنه

    2. کیان می گوید

      داداش پیش یک کولر ساز حرفه ای ببر تو مسیر چرخش گاز کولر تو لوله های مسی یکجایی گیر داره وقتی که با روشن کردن کولر امپر میکشه کار کولر سازه ۹۹درصد همین ایرادی هست که کن گفتم یه چیز دیگه فاصله فن کولر با رادیاتور چک کن ببین یک وقتی در اثر ضربه نچسبیده باشه و راه هوا بگیر ولی با توجه به مدل پایین ماشین یکجایی از لوله های چرخش گاز گیر داره

    3. امیر حاتمی می گوید

      سلام اگه هنوز مشکلو داری ی کار میگم انجام بده احتمال زیاد جواب بگیری … اگه همه کار کردی هنوز امپرت میره بالا اینو انجام بده … زمانی ک کولر میگیری دمای اب بالا میره ولی جوش نمیاره .. زمانی ک دما بالاست کولر گرفتی برو مکانیکی بگو دیگ رو وصل کنه ببینه دمای اب با درجه امپرت همخونی داره یا ن اگه نداشت فشنگیه اب خراب الکی این همه هزینه نکنید … فشنگی هم خواستید بگیرید حتما مارک سامفر بگیرید حرف نداره … من خواستم رادیات عوض کنم رفیقم گفت اول اینکارو انجام بده ک دیدم حرفش درسته … میتونید دمای اب رو هم ریمپ کنید روی ۸۴ بهتر جواب میگیرید

    4. متین فعلی می گوید

      اتصال منفی به بدنه و موتور انجام بدید ۷۰ ۸۰ درصد اوکیه

  15. امیر می گوید

    اگه پژو داریدامپر بالا میره، 1.زغال فن 2.رله فن ها 3.اتصال بدنه 4.چک کردن کندانسور و فن ها
    دوستان سیم کشی ضعیف و نداشتن مقدار گاز لازم کولر هم باعث بالا رفتن آمپر میشه

  16. حسن کریمی می گوید

    سلام خسته نباشید ماشینم سمند ال‌ایکس مدل ۹۷ هست آمپر رادیات خیلی میره بالا ب حدی ک ب قرمزه میرسه هر تعمیر گاهی میبرم درست نمیشه

  17. سعید می گوید

    سلام بنده پراید ۸۹ زیمنس دارم بدون کولر یک خط بیشتر امپر نمیره بالا ولی وقتی کولر میزنم کمی بالای نصف میرسه تازه کف تراش رفته واتر پمپ تعویض شده رادیاتور تیبایی فشنگیها تعویض شدن رله ها همگی تعویض شدن فنها کار میکنن مونده فقط سر سیلندر یا موتور عوض نکردم دارم دیونه میشم پیش هر کی هم بردم یکه میگه سر سیلندر عوض کن یکی میگه رادیاتور معمولی بنداز یکی میگه سیلندر خرابه هر کی یه سازی میزنه

    1. محمدبابایی می گوید

      منم مشکل شما دارم نمیدونم دردش چیه

    2. بهادر می گوید

      استاد کاری خوبی هست توروخدا راهنمایی کنید
      سلام من تعمییر کلی کردم سر سیلندر نو انداختم رادیاتور پمپ اب فشنگی فن همه نو حتی شیلنگهای اب هم تعویض کردم منفی بدنه به موتور وباتری به موتور هم زدم هیچ هیچ نزدیک ۹ تمن هزینه تعمیر شد ولی درست نشد که نشد توجاده میرم ۵ الی ۶ درجه میزنهدر یک کلام موتوری گردش اب همه چی تنظیمه
      یکسر تو فنه مگه معجزه شه بیاد پایین
      کولر هم میگیری بیشتر میره بالا
      ۴ درجه رو به پایینو ندیدم مگه صب تا ۵ دقیقه اول

      1. حسن می گوید

        سلام برادر ماشین رو ببر کارواش ، رادیاتور آب و رادياتور کولر هر دو تا رو با فشار کارواش بشور حدود ۱۵ درجه آمپر میاد پایین

    3. امیر می گوید

      هیچی نمیشه واسه پراید طبیعیه کولر کار میکنه امپر از وسط میره بالاتر بخاطر فشار روی موتور اما هیچ عیبی نداره نگران نباشید

    4. کیان می گوید

      سلام داداش منم یک زمانی پراید داشتم همین مشکل داشتم کلی هزینه کردم حتی مکانیک احمق سرسیلند کامل عوض کرد بدتر شد تا کولر میگرفتم امپر میکشید دو حالت داره ببین جلو ی ماشین ضربه نخورده قبلان فاصله فن کولر با رادیاتور استاندارده یه بیش از اندازه نزدیکه بعد فن کولرت عوض کن یه تقویتی بنداز یا استاندارد خودش فاصله هم استاندارد باشه قدرت فن موتور هم چک کن برای اطمینان زغالهاش عوض کن ولی احتمال زیاد مال فن کولرت هست

    5. آرش می گوید

      سلام باطری آمپر بالا بندازید

    6. محمدرضا می گوید

      عیب همون کف تراشیه که کردی

  18. رامین می گوید

    سلام خسته نباشید من یک پراید دارم که هرچه قدر درجا کار کنم یا سرعت کمتراز۱۰۰باشدامپر نمی‌کشد اما اگر سرعت بالا تراز۱۰۰بروم آمپر میکشد،فن ها سالم،اب کم نمی‌کند لطفاً راهنمایی کنید

    1. مهدی عبادتی می گوید

      عزیز شک نکن ترموستات خرابه …. نصفه باز میشه و توی دورهای بالا نصبت به احتراق زیاد انتقال حرارت با مشکل مواجه میشه

  19. ابوالفضل می گوید

    سلام ماشین بنده ریو ۸۵ موقع کولر گرفتن درجا آمپر میره بالا و ماشین‌ در همون حالت موتور ماشین لرزش میگیره احساس میکنم ۳کار میکنه ممنونم راهنمایی کنید باتشکر

  20. محمودی می گوید

    من 405slxtu5 دارم دمای آب در حالت درجا زیاد از حد معمول بالا میاد وچراغ اسپ روشن میشه

    1. مدیر می گوید

      سیستم آب ماشین چک کنید واتر پمپ ، تسمه ،سنسور دمای آب،رادیاتور و فن و آب رادیاتور

  21. مصطفی فتحی می گوید

    من یک پارس دارم زمانی که کولر میگیرم تو حرکت آمپر میاره ولی زمان کولر میگیرم و درجا کار میکنه آمپر میاد پایین و فقط در حرگت آمپر از وسط رد میشه ، فن دور تند کار میکنن ، رادیاتور سیخ زدم و شستم ، و رله ها هم عوض کردم و سیم منفی به بدنه و موتور هم زدم ، کسی مشکلش نمیفهمه لطفا راه حل درست را بگویید

    1. ayoub35 می گوید

      به مکانیک بگو واترپمپ رو در بیاره ببینه سالمه یا نه

      اگه اونم اوکی بود مشکل از موتوره

    2. سید مهدی می گوید

      سلام من هم دقیقا این مشکل رو دارم رادیاتور عوض کردم سطح بیرونی رادیاتور کولر رو شستم واتر پمپ و ترموستات تعویض کردم اتصال بدنه باد گیر فن همه رو وصل کردم رله فن تعویض کردم ودر نهایت سر سیلندر باز کردم ولی باز هم مشکلم حل نشد و وقتی که در جاده کولر میزنم آمپر میره بالا

    3. gha49 می گوید

      سلام به باطریسازت مراجعه کنید ممکن است گاز کولر کم باشد

    4. مهدی عبادتی می گوید

      عزیز شک نکن ترموستات خرابه …. نصفه باز میشه و توی دورهای بالا نصبت به احتراق زیاد انتقال حرارت با مشکل مواجه میشه

  22. سعید می گوید

    سلام خسته نباشید
    من همه کارای ماشین رو انجام دادم از لحاظ شینیگیری
    وعوض کردن رادیاتوروبرق ماشین فشنگی ماشین حرارت
    ماشین ک بدون کولر خنک میباشد و تاکولر راروشن کردم حرارت ماشین به۱۰۰تا آمپر میرسد البته درحین حرکت آمپر میکشد

    1. محمدبابایی می گوید

      سلام مشکل شما حل نشد؟
      منم این مشکل دارم

  23. علیرضا می گوید

    سلام ی پرایدمدل90دارم. موقع کولر گرفتن آمپرمیاد بالا. وعلامت حرارت رو صفحه کیلیومترروشن میشه. رادیات روعوض کردم تیبایی گذاشتم. ترمستات رو هم درآوردم. واتر پمپ رو هم تعویض کردم. فن ها هم دقیق کار میکنن. ولی بازم معمولا موقع کولر زدن آمپرماشین میااد. بالا. اگه کسی راه حل اساسی داره واسه این کار لطفا راهنمایی کنید. چون دیگه خسته شدم باتشکر

    1. مصطفی می گوید

      سلام.دوست عزیز ذغال فنهاتو عوض کن اگه خوب نشد رله فنهاتو تعویض کن درست میشه

    2. محمد می گوید

      منم همین دردو داریه همه چی رو عوض کردم فکر کنم اتصال بدنه ماشین ضعیفه یا در نهایت آمپر داخل کیلومتر خرابه چون وقتی آمپر خیلی بالاست خخاموش و روشن میکنم پایینن رو نشون میده

    3. محمدبابایی می گوید

      منم مشکل شما دارم مال شما درست نشده؟

    4. مرتضی می گوید

      توروخدا اگه مشکل پیداکردی بهم بگومنم پدرم درامدهمه عوض کردم ولی بازهم اینجوریه
      حتی فناروعوض کردم ولی بازهم اینجوریه اگه مشکلت حل شدبه این شماره پیام بده ممنونت میشم ۰۹۳۶۴۵۸۳۲۴۵

    5. حسین می گوید

      از کمپرسور کولرته داره فشار میاره

    6. فرشید می گوید

      رله ۳ قلوهارو تعویض کن مشگلت حل میشه

    7. مصطفی می گوید

      اتصال منفی رو قوی کن

    8. علی می گوید

      دوست عزیزازقطب منفی باطری یک سیم به قطر6میلیمتربگیر وبه بدنه موتور اتصال کن مشکلت حل میشود

  24. حسین می گوید

    سلام، خودرو بنده ۴۰۵ است، درحالت درجا از کولر استفاده میکنم، مراحل خنک کننده فن ها بدرستی کار میکند وآمپر آب درمحل اصلی خود میباشد به محض اینکه به حرکت درمیام آمپر آب از وسط گذشته، که مجبور میشم کولر رل خاموش کنم، لطف راهنمای فرمایید

    1. امیر می گوید

      منم همین مشکل دارم مشکل شما حل شد.

  25. Mohammad می گوید

    سلام.من یه پراید مدل۹۷دارم توی سربالایی کولر که روشم باشه امپرش تا ۵خونه میاد بالا مشکل ایجاد نمیکنه ،لازم بذکره که اب رادیاتم اصلا کم نمیکنه همه چی هم چک کردم سالمه.

    1. سعید می گوید

      دردراز مدت واشر میزنی

  26. دانا می گوید

    سلام من یه ۴۰۵xu7دارم درحالت ایستاده قبل خاموش کردن دمابه حد دور کند فن میرسه فن ها هردوروشن میشن ولی ۱۰دقیقه بیشتر طول میکشه فنها خاموش بشن اونم با کمک بخاری روشن کردن. علت چیست؟

    1. مدیر می گوید

      سلام فشنگی فن چک شود

  27. احمد می گوید

    سلام ماشینم پژو پارس است مدل ۹۴
    چرا موقع کولر زدن ماشین داغ میکنه مخصوصا زمانی که پرتاب باد کولر رو زیاد میکنم لطفا جواب دهید ممنون

    1. مدیر می گوید

      سلام ؛تا یه حدی داغ کردن موتور مشکلی نداره چون کولر گرفتن به موتور فشار میاره ولی اگر آمپر از وسط رد میشه و ه نقطه قرمز میرسه به مکانیک نشان دهید

      1. مصطفی می گوید

        سلام.بنده باطریسازم.اگه ماشینت مدل ۹۷به پتیین هست با تعویض ذغال فنهات درست میشه اگه یک درصد نشد رله فنهاتو عوض کن

      2. یونس می گوید

        شماره تماس میدین مدیر

      3. آزاد می گوید

        سلام دوستان.من پژو۴۰۵ دارم در مواقع عادی مقدار کمی آب کم میکنه.ولی اگه یه ساعت کولر بگیرم حدودا ۲لیتر آب کم میکنه وهمین هم باعث میشه آمپر آب بچسبه بالا وفن دور تند یکسره کار کنه.لطفا اگر کسی دلیل آب کم کردن رو میدونه راهنمایی کنه.ممنون

      4. بهرام می گوید

        منم همین مشکل دارم

    2. سعید می گوید

      اتصال منفی ماشینتو قوی کن امپر میکشه

  28. امین می گوید

    سلام ماشینم پراید انژکتوری است چرا فقط هنگام کولر زدن اونم فقط هنگامی ک افتاب گرم باشه ماشین امپر میکشه اونم سر نصف چراغ امپر روشن میشه؟؟؟؟

    1. سعید می گوید

      رادیاتتو سیخ بزن رادیاتتو سیخ بزن

  29. محمد باقری می گوید

    سلام ماشینم کلر میزدم داغ میکرد دو ملیون خرجش کردم میکانیک ندونست خودم علت داغ شدنش پیدا کردم فن کار میکرد ولی به دور مطلوب نمیرسیده ذغال فن تعویض کردم درست شد

    1. حمید می گوید

      سلام و تشکر از مطلب شما. خیلی از مکانیک ها مکانیک نیستند.

    2. امیر می گوید

      سلام با وجود اینکه فن کار میکرد امپر اب بالا میرفت بعد زغال فن عوض کردی امپر اب پایین اومد؟ثابت میموند؟؟؟

      1. یونس می گوید

        سلام شماره یه سیمکش میخوام دارین

    3. حمید می گوید

      سلام زغال فن کولر رو تعویض کردی

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.