قیمت ،مشخصات و نحوه تعویض دسته موتور پژو ۴۰۵ ،سمند ،پژو پارس

0

نحوه تعویض دسته موتور پژو ۴۰۵ ،قیمت دسته موتور سمند ،نحوه تعویض دسته موتور ۴۰۵ ،دسته موتور پایین پژو ۴۰۵ ،تعویض دسته موتور سمند ،دسته موتور پایین سمند

نتیجه تصویری برای دسته موتور پژو
بلاخره بردم یه جا سینی رو باز کرد و با چراغ قوه رفت نیگاه کرد گفت کاملا پاره شده!

تصویر
ماشین های مورد بحث ما سه عدد دسته موتور – پایه موتور- دارن.#۱ – که وظیفه حمل وزن موتور رو داره
#۲ – وظیفه گرفتن تکان های موتور -لگد موتور – رو داره
#۳ – وظیفه حمل وزن گیرباکس رو داره
تمام نشد چون سایر اجزایی که در کنار پایه موتور #۱ قرار میگرن هم وظیفه کاستن لگد های موتور رو دارن.در شکل زیر و سمت چپ این ضربه گیر ؟ ها معلومن.

تصویر

نکات پایه موتور #۱
از آنجا که این پایه موتور وظیفه حمل وزن موتور رو داره باید جنسش بسیار عالی باشه یعنی تونایی تحمل کردن وزن زیاد موتور رو داشته باشه مضاف بر اینکه حالت الاستیسته هم داشته باشه.
-اگر جنس نرم نا مرغوب و زیادی نرم باشه بعد از گذشت مدت زمانی طول یایه موتور کم میشه و باعث میشه که نیروی بیشتری بر پایه موتور #۲ وارد بشه ! هم چنین نرمی بیش از حد یا تنظیم نبودن ضربه گیرش باعث میشه که پاره بشه !
– علائم خرابی شامل لگد زدن در زمان حرکت و نیم کلاچ ,احساس لرزش موتور و تکان خوردن شدید موتور در زمان معکوس دادن میشه.
– محل قرار گیری در بالای موتور سمت شاگرد

نکات پایه موتور #۲
این پایه موتور وظیفه تحمل کردن نیروی های جانبی موتور که تمایل به تکان دادن موتور در جهت خلاف و برخلاف گردش میلنگ – بسته به موقعیت که در حال شتاب گیری یا در حال معکوس دادن باشه – رو داره.
– علایم خرابی شامل ضربه شدید در هنگام حرکت و نیمکلاچ می باشد.
– محل قراری گیری این پایه موتور در قسمت پایین موتور و سمت شاگرد می باشد.
از انجا که این پایه موتور به صورت پرسی نصب میشود و داری جهت نصب میباشد در زمان نصب رعایت چند نکته خالی از لطف نیست !

اغلب پایه موتور های موجود در بازار داخل چون در جهت خلاف علامت – در تصویر مشخص است- داری گوشت کمتری هست باید در جعت تصویر زیر نصب شوند.
http://upload.lfs.ir/images/v595tgie06fjsb7732d.jpg

اما پایه موتور های که دارای گوشت بیشتری هستند.
جهت نصب این پایه موتور های متفاوت می باشد و در شکل زیر نشان داده شده است.

http://www.hooman.org/auto/mounting_bracket/peugeot_206_1360_0004.jpg

پس می بینیم که جهت نصب پایه موتور گرد زیر به جنس خود پایه موتور مربوط هست.
بچاره اون مکانیک ها و تراش کاری هایی که پایه موتور رو تنها بر اساس اینکه پایه موتور قبلی در چه جهتی نصب بوده با پرس جا میزنن.

اما یکی از راه های تقویت این پایه موتور استفاده از تفلون می باشد.
تصویر

به خصوص در موتور های که تقویت شدن یا از کلاچ های ریس استفاده میکنن.

پایه موتور #۳
محل قرار بالای گیرباکس و زیر باتری.
خرابی این پایه موتور بسیار نادره
در مورد خرابی این پایه موتور معمولا پایه ای که پیچ روی گیربکس بسته می شود دچار ایراد می شود یا مشکند ،هرز می شود و یا لاستیک دور آن کنده می شود و گیرکس موقع رها کردن کلاچ صدا می دهد
تصویر

قیمت به ریال می باشد

دسته موتور دوسرپیچ سمت راست ساده  ( ۴۰۵-سمند) ۱۴۰/۰۰۰

دسته موتور دوسرپیچ T5 هیدرولیک ۲۴۸/۰۰۰

دسته موتور دوسرپیچ T5معمولی ۱۶۲/۰۰۰

دسته موتور گرد آلومینیومی ۹۳/۵۰۰

دسته موتور گرد کائوچویی عاج دار ۱۲۱/۵۰۰

دسته موتور زیر باطری ۸۳/۰۰۰

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.