معایب هیوندای جنسیس / مشکل گیربکس اتوماتیک جنسیس

0

مشکل کمک فنر جنسیس ،مشخصات فنی جنسیس ۲۰۱۲ ،مشکلات هیوندای جنسیس ،مشخصات فنی جنسیس ۲۰۱۳ ،معایب فنی جنسیس کوپه ،هیوندا جنسیس کوپه ۲۰۱۵

 قصد دارم تجربه ی تعویض گیربکس جنسیس کوپه رو با دوستان به اشتراک بگذارم
مدل ماشین ۲۰۱۱،شروع گارانتی ۵ ساله از تیر ماه ۹۰
من ماشین رو اول ابان ماه سال ۹۳ بعد از حدود دو ماه جستجو برای جنسیس سالم،خریداری کردم.
کارکرد ماشین در موقع خرید ۸۴/۵۰۰ کیلومتر بود.
ماشین به تایید کارشناسان فنی نمایندگی اسان موتور رسیده بود و تمامی فاکتور های سرویس ماشین نزد فروشنده موجود بود(۱۷ عدد فاکتور)
سلامت موتور و گیربکس ماشین کاملا محرز شده بود قبل از خرید.
ماشین خریداری شد.
کمی بعد برای سرویس به نمایندگی ۲۱۸ اسان موتور(آقای فراهانی)فرستاده شد و مبلغ ۱/۰۴۹/۰۰۰ تومان هزینه شد(کیلومتر ۸۶/۰۰۰ کیلومتر)
ماشین استفاده شد و به خوبی در خدمت راننده بود
یکی از اولین و بهترین تایم ها رو در تهران با ارتفاع ۱۴۰۰ متر به ثبت رسوند(۶/۵ ثانیه)
این روند رضایت بخش تا کیلومتر ۹۰/۰۰۰ ادامه داشت
همه چیز از یک شب مطبوع پاییزی شروع شد.پشت یک چراغ قرمز و یک عدد ب ام و ۳۳۵ کوپه! چراغ با روشن کردن رنگ سبز خود،غرش دو ماشین رو استارت زد!
نیم ساعت ریس خیابانی با ۳۳۵ کوپه،فشار های بی امان و معکوس های نان استاپ،بالاخره به پایان رسید.با یک بوق ماشین ها از هم جدا شدن و مسیر خود را در پیش گرفتند.
جنسیس به منزل رسید،حالت پارکینگ به شکلی هست که باید با دنده عقب داخل برم.گیربکس رو حالت R قرار گرفت،ترمز ازاد شد و پدال گاز کمی فشرده شد
اما هیچ اتفاقی نیفتاد!! ماشین ذره ای حرکت نکرد! فکر کردم ماشین خلاص هست،اما دسته دنده و نمایشگر ماشین خلاص بودن ماشین رو رد میکردند.
http://www.istgah.com/images/2017/07/01/1885458_r6uNXY_r_m.jpg
گیربکس در حالت های مختلف قرار گرفت،اما همچنان ماشین عقب نمی رفت!!
از این بد تر حالت D بود،ماشین در حالت سکون،روی دنده ۴ گیر کرده بود! شیفتر ها کار نمی کردند و ماشین روی ۴ مونده بود!!
با هل دادن ماشین داخل پارکینگ شد بالاخره
با یکی از دوستان خوب تاپیک تماس گرفتم،فرمودند که به علت وارد اوردن فشار بیش از اندازه و داغ شدن روغن گیربکس، ماشین به این روز افتاده و بعد از گذشت زمان و خنک شدن ،مشکل بر طرف میشه.تجربه ی قبلی خودشون این موضوع رو تایید میکرد.
اون شب با دلهره و استرس سپری شد.
صبح روز بعد رفتم سراغ ماشین.ماشین استارت خورد.هم دنده عقب میرفت و هم ماشین دنده ۱ رو نشون میداد.ماشین توی ترافیک و اتوبان تست شد،همه چی مثل روز اول کار میکرد!
شاد و خوشحال به سر کار رفته و این روند چند روزی ادامه داشت تا اینکه باز ماشین ازار و اذیت رو شرع کرد!
بعد از کمی رانندگی پر فشار ماشین داخل یکی از دنده های ۲،۴،۵ و ۶ گیر میکرد!! در این حالت دنده عقب هم کار نمی کرد!
باید گیربکس در حالت پارک قرار میگرفت،ماشین خاموش میشد،استارت مجدد و حرکت.بعد از ۵ دقیقه،تکرار همین کار!
مجبور بودم ماشین رو در حالت دنده دستی و کم گاز حرکت بدم تا توی راه نمونم!
قبل از اینکه ماشین داخل یکی از دنده ها گیر کنه،تعویض دنده ها با مکث زیاد و تکان وحشتناک همراه بود.
برای اینکه درگیر نمایندگی نشم،خودم تعویض روغن گیربکس رو توی کیلومتر ۹۱/۰۰۰ انجام دادم.
روغن گیربکس برند TOP1 و با استاندارد M1375.4 (استاندارد توصیه شده برای روغن گیربکس در دفترچه ی ماشین) و با دستگاه BG تعویض شد.
http://www.khodrobank.com/Gallery/2013_genesis_coupe_2.jpg
پیش بینی عدم برطرف شدن عیب رو می کردم،برای همین روغن گیربکس قبلی از داخل گیربکس تخلیه شد و تحویل گرفته شد
با روغن گیربکس جدید،تعویض دنده ها بسیار نرم تر و سریع تر از قبل انجام میشد.
متاسفانه بعد از ۵ دقیقه باز ماشین در دنده ۴ گیر کرد.
ناراحت و نا امید به تعمیرگاه برگشته و روغن قبلی باز داخل گیربکس شد و روغن نو تخلیه شد.

از تعمیرگاه مرکزی وقت گرفته شد.
شروع کردم به فابریک کردن ماشین. اول از همه منبع های اسپرت عقب با نمونه ی فابریک عوض شدند،لامپ های زنون با هالوژن های فابریک جابجا شدند.رینگ و لاستیک اسپرت با رینگ و لاستیک فابریک تعویض شدند.
صبح روز ۱ شنبه ماشین در تعمیرگاه ۲۰۰ اسان موتور پذیرش شد.
روز ۲ شنبه ساعت ۱۲ اعلام شد گبربکس ماشین از انبار اومده و منتظر تایید نهایی کارشناس فنی هستند.
ساعت ۱ تماس گرفتند که متاسفانه ماشین شما تحت پوشش گارانتی گیربکس نیست!!!
حرکت کردیم به سمت نمایندگی مرکزی.کارشناس رو ملاقات کردیم و ایشون فرمودند که ماشین شما از جلو و زیر ضربه خورده! رادیات گیربکس باز شده! کارتر گیربکس ترک خورده!
در حالیکه به هیچ وجه ماشین ضربه نخورده بود از جلو!

https://1car.ir/thumbnails/cmsing/435.jpg/%20620/%20413
رفتیم داخل سالن و ماشین رو از زیر بازدید کردیم.کارتر گیربکس کاملا سالم!! رام کاملا سالم و رنگ فابریک! کارشناس به ظاهر محترم از شکستگی سپر جلو نتیجه گرفته بود ماشین ضربه خورده!!
میگفتند که گیربکس حدود ۴ لیتر روغن کم داره به علت نشتی رادیات گیربکس. من گفتم که من دو بار شخص خودم ماشین رو بردم عاملیت شما،حدود یک میلیون و نیم هزینه کردم،من به عنوان مشتری متخصص گیربکس نیستم و صرفا مصرف کننده هستم و این وظیفه عاملیت شماست که کم بودن روغن گیربکس رو متوجه بشه و به من اعلام کنه،در حالیکه نمایندگی به هیچ عنوان چنین چیزی رو به من اعلام نکرده!!
کارشناس اسان موتور به هیچ وجه نمی خواست منطقی باشه و روی حرف خودش که میگفت گارانتی نیست پا فشاری میکرد.
من درخواست گزارش کتبی کارشناس رو کردم برای ارائه به مراجع ذیربط،اما باز کارشناس از دادن گزارش کتبی خودداری میکرد.
تهدید به شکایت از اسان موتور کار خودش رو کرد و شرکت عقب نشینی کرد از موضع خودش و با تعویض گیربکس کامل اعلام موافقت کرد!
بعد از ۲ روز،ماشین تحویل گرفته شد
با گیربکس جدید،تعویض دنده ها به شدت نرم و سریع انجام صورت میگیرد.
هزینه تعویض گیربکس کامل چیزی بیش از ۵۲ میلیون تومان شد،که از این مقدار ۵۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان سهم شرکت و هزینه روغن گیربکس به مبلغ ۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان سهم مشتری شد

نکته قابل توجه و در عین حال عجیب و باور نکردنی این بود که مسئول فنی نمایندگی مرکزی آسان موتور در جواب سوال من مبنی بر اینکه آیا این مشکل رایج هست یا نه،اعلام کرد تا الان حدود ۳۰% جنسیس کوپه های فروحته شده توسط آسان موتور،تعویض گیربکس شدند!
خدا داند از این به بعد چند درصد با این مشکل مواجه میشوند

۱:تشکر میکنم از دوستان خوبم که در این مدت همراهم بودند،مجتبی عزیز که لطف بزرگی در حق من کرد،هم با تعویض رینگ و لاستیک و هم با حمایت های بی دریغش،محمد عزیز که همراهیم کرد،دکتر مهدی محترم و اقا رضای عزیز.
۲:دوستان عزیزی که در اینده قصد خرید جنسیس کوپه رو دارند،توصیه میکنم حتما ماشین کم کار و شرکتی خرید کنند که خدای نکرده این خرج هنگفت گریبان گیر نشه.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.