با تمرین ۵ مهارت مهم رانندگی ؛حرفه ای برانید

0

  راهکارهایی برای کمک به رانندگی روزمره ی شما  ،مهارت های رانندگی حرفه ای ،آموزش رانندگی با پراید فآموزش رانندگی تصویری ،اموزش عملی رانندگی ،آموزش رانندگی از صفر ،مهارت رانندگی زنان ،آموزش رانندگی ابتدایی ،آموزش رانندگی برای مبتدیان

5 راهنمایی برای کمک به رانندگی روزمره ی شما

آیا مهارت های مورد نیاز برای داشتن بهترین رانندگی در یک جاده ی رالی و یا جنگلی شبیه به مهارت های رانندگی روزمره است؟جواب این سوال بله است.چیزی که یک راننده ی خوب می سازد اصلا بستگی به وضعیت و موقعیت رانندگی ندارد.۵ مهارت که هر کسی باید از آنها استفاده کند تا به طور کلی راننده ی بهتری شود را در زیر خواهید خواند.

۱. پیشبینی

اهمیت پیشبینی در رانندگی بسیار بالا است.دانستن اینکه چه چیزی در پیش است,چه اتفاقی در جلو ممکن است رخ دهد و آماده بودن برای داشتن عکس العمل لازم بسیار مهم هستند.در جاده ها و مسابقات رالی پستی و بلندی ها و سطح جاده در صدم ثانیه ممکن است تغییر کنند.

در جاده های معمولی نیز همین اتفاق ممکن است رخ دهد,مخصوصا در طول زمستان.دانستن اینکه سطح جاده چگونه تغییر می کند و اینکه چه عکس العملی لازم است به افزایش امنیت رانندگی کمک می کند.اگر مردم در رانندگی روزمره ی خود بهتر بتوانند اتفاقات را پیشبینی کنند,تصادفات کمتری رخ خواهد داد.همه چیز به آمادگی لازم بر میگردد.

۲. سرعت را حس کنید

پیشبینی چگونگی تغییر شرایط مهم است,اما قادر به حس کردن این تغییرات بودن و اینکه چگونه این تغییرات بر سرعت خودروی شما تاثیر می گذارند نیز ضروری است.مردم همیشه نمی توانند سرعتی را که در شرایط مختلف ایجاد می شود را حس کنند و فقط فرض می کنند یا حدس می زنند که چه اتفاقی ممکن است بیفتد.در زیر برف ممکن است یخ,آسفالت یا آب وجود داشته باشد.وقتی دقیق نمی دانیم کدام یک از آنها ممکن است وجود داشته باشند,دانستن اینکه چه میزان ترمز,شتاب یا انحراف خودرو مورد نیاز است غیر ممکن است.

یک روش خوب برای حس کردن سرعت این است که سعی کنید وقتی در شرایط نامشخص به دام افتاده اید ترمز را خیلی نرم بفشارید,تا اینکه بتوانید تشخیص دهید کجا این شرایط به پایان می رسد.به هیچ وجه به طور ناگهانی ترمز نکنید.همین نکته هم در مورد افزایش سرعت بعد از یک توقف یا نزدیک شدن به یک پیچ صدق می کند – استفاده ی مداوم و آرام از ساسات و ترمز می تواند به کنترل بهتر موقعیت کمک کند.از دست دادن کنترل وقتی با پدال ها ناگهانی و محکم برخورد می کنید محتمل تر است.

۳. تمرکز

این ممکن است بدیهی باشد,اما توجه به کاری که پشت فرمان می کنید بسیار مهم است.رانندگان باید بدانند کجا دارند می روند و خودرو چه وضعیتی دارد.بسیاری از افراد هیچگاه در هنگام رانندگی ۱۰۰% تمرکز ندارند و در دنیای پر از حواس پرتی امروزی,این وضعیت بدتر هم شده است.

تمرکز کامل در مسابقات رالی یک اصل حتمی و مهم است,چون موانع و پیچ های خطرناک تنها چند اینچ با هم فاصله دارند.اما فقط چون سرعت در رانندگی در جاده های معمولی بسیار کمتر است,دلیل نمی شود که تمرکز کمتری نیز مورد نیاز باشد.تمرکز بر روی کار چیزی است که شما را به یک راننده ی بهتر تبدیل می کند.

۴. خوب استراحت کنید

در مسابقه,در حالت جسمانی خوبی بودن و استراحت مناسب قبل از مسابقه به منظور داشتن انرژی کامل و تمرکز لازم,مخصوصا در شب از اهمیت بالایی برخوردارند.مسابقه ی رالی یک ورزش پر انرژی و پر از آدرنالین است که همه ی حواس شما را در طول روز مختل می کند.یک کار خستگی آور است.

همین حرف هم در مورد رانندگی در خیابان ها صدق می کند.هرچه بیشتر پشت فرمان باشید,بیشتر خسته و حواس پرت تر می شوید.در شب,دید کاهش می یابد و بسیاری افراد در پشت فرمان حالت خسته و خواب آلود دارند.هشیار باشید,استراحت کنید و در هنگام رانندگی از همه ی اتفاقات اطرافتان آگاه باشید.

۵. خودروی خود را برای شرایط آماده کنید

 

بهترین راننده در دنیا نمی تواند در مسابقه ی رالی پیروز شود اگر خودرویش به طور مناسب برای شرایط جاده ی پیش رو آماده نشده باشد.رانندگی در خاک,شن,یخ و برف همه نیاز به اتخاذ تصمیمات خاصی در مورد تایر و تنظیمات شاسی دارند.

اگرچه قرار نیست هر روز خودروی خود را تغییر دهید,اما اطمینان از اینکه خودرو دارای تایرها و مایع های مناسب فصل است ضروری است.اگر قرار است در سرما رانندگی کنید پس به تایرهای مخصوص زمستان نیاز دارید.همینطور,اطمینان از اینکه همه ی موارد نگهداری خودرو به روز هستند نیز مهم می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.