قیمت و مشخصات آلفارومئو استلویو ۲۰۱۸ در ایران + تصاویر

0

بررسی آلفارومئو استلویو ۲۰۱۸ + قیمت و مشخصات ،قیمت آلفارومئو استلویو ،قیمت آلفارومئو شاسی بلند ،مشخصات آلفارومئو استلویو ،آلفارومئو جولیا ،قیمت آلفارومئو استلویو در ایران ،نمایندگی آلفارومئو در ایران

یک شرکت واردکننده که پیش از این بنزهای مِک دیزاین را عرضه کرده است، اقدام به واردات این دو نسخه نموده و می خواهد تا با قیمتی بیش از ۴۰۰ میلیون تومان فروش این خودروها را آغاز کند. به گفته برخی منابع جولیا و استلویو با موتور دو لیتری به ایران آمده اند.

پیشرانه های دو لیتری این خودروها توان این را دارند تا ۱۹۷ و ۱۷۶ اسب بخار را با گشتاورهای ۳۳۰ و ۴۰۰ نیوتون متر تولید کنند.

آلفارومئو استلویو با ورود به دنیای خودرو سروصدای زیادی به پا کرد ؛ برای فهمیدن علت سروصدای این SUV ایتالیایی به بررسی کامل آن میپردازیم .

اصل و نسب استلویو

گذرگاه استلویو با شکوه و حیرت انگیز است، با زمین های کوهستانی و پیچهای تند منحنی که حتی شجاع ترین رانندگان را به چالش می کشد. بهترین مهندسان و صنعتگران ایتالیا با الهام از این مسیر بزرگ رانندگی، تصمیم به طراحی و ساخت یک SUV اصیل و واقعی ایتالیایی گرفتند.

معرفی و مشخصات فنی استلویو

http://www.mashin.ir/mag/content/uploads/2016/11/112-3.jpg

استلویو اولین SUV آلفارومئو است که به گفته ی رید بیگلند( reid bigland رئیس شرکت آلفارومئو و مازراتی ) سریعترین SUV دنیاست که البته هنوز نمی توان این ادعا را با اطمینان تایید کرد.

این خودرو در۳ نسخه به بازار عرضه می شود :

تیپ پایه ی استلویو شامل دو نسخه ی استاندارد و Ti(دارای آپشن های بیشتر) است که شامل موتور ۴ سیلندر توربوشارژ ۲ لیتری ، گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته و ۲۸۰ اسب بخار قدرت و گشتاور ۴۱۵ نیوتن متر است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ تیپ پایه ۵.۴ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت می باشد.

 تیپ برتر استلویو نسخه ی کوادریفولیو (quadrifoglio) است که شامل موتور تویین توربو ۶ سیلندر( V6 ) 2.9 لیتری ( که این مشخصات فنی در آلفارومئو جیولیا کوادریفوگلیو سدان هم بکار رفته اند) ، ۵۰۵ اسب بخار قدرت و گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر است. شتاب ۰ تا ۱۰۰ کوادریفوگلیو ۳.۹ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت می باشد.

کوادریفولیو همانند AMG در مرسدس بنز و نیسمو در نیسان، شرکتی زیرمجموعه برند اصلی است که به ارتقاء و تقویت محصولات آلفارومئو می‌پردازد و نشان آن لوگوی شبدر سبز رنگ در یک مثلث سفید است که زیر آینه‌های بغل دیده می‌شود.

استلویو همچنین به سامانه چهارچرخ متحرک AWD Q4 مجهز است.

ابعاد استلویو در تصویر زیر مشخص است :

آلفارومئو استلویو 2018

حس رانندگی با استلویو

نکته جالب این است که پلتفرم استلویو مانند آلفارومئو جولیاست با این تفاوت که استلویو در سطح بالاتری نسبت به زمین است. در نگاه اول استلویو به عنوان SUV ، نسبتا کوچک به نظر می رسد ولی با نشستن داخل خودرو متوجه فضای بزرگ و مطلوب داخلی می شویم. براساس تست در جاده های آلپ سرپیچ ها بسیار مناسب عمل می کند و حس اسپرت بودن را درپیچ ها به راننده منتقل می کند. پیچهای آلپ بسیار صاف و ۱۸۰ درجه است و SUV ای که بتواند به طور مناسب و به راحتی از این پیچها عبور کند ایده آل است . شیفترهای (پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان) بزرگ و زیبای استلویو که شبیه به شیفترهای مازراتی هستند لذت رانندگی را دوچندان می کند. گیربکس استلویو بسیار کارآمد است و طرح متالیک روی دنده ، حس خوبی موقع تعویض دنده می دهد.

کارخانه آلفارومئو گفته بود که ما ابتدا یک آلفارومئو می سازیم و بعد به شکل یک SUV در می آوریم. این خودرو بیشتر حس یک ماشین اسپرت و نسبتا سریع با هندلینگ عالی را به راننده منتقل می کند تا یک ماشین آفرود.

طراحی آیکونیک آلفارومئو، استلویو را به عنوان یک SUV خاص و با ویژگی های منحصر به فرد متمایز ساخته است. خط مشی طراحی استلویو برجسته و هدفمند است. همه چیز بر روی علم مکانیک مجسمه سازی شده است؛ مانند کت و شلوار مخصوص بدن یک ورزشکار. تمام جزئیات برای افزایش آیرودینامیک و عملکرد استلویو طراحی شده؛ آنچه که در آلفارومئو، آن را “زیبایی معنی دار” می نامند.

نمای بیرونی

استلویو فراتر از محدودیت های رده خود بوده و دارای هویت قوی آلفا رومئو و احساس خالص میراث افسانه ای ایتالیایی است. فقط یک نگاه کافی است تا حالت سه لبه جلو، خطوط توخالی مشخص شده و بالش عقب عضلانی آن تشخیص داده شود. همگی حسی ایده آل از سطوح مناسب و هماهنگ را به بیننده تلقین می کند و در کل از نظر ظاهری جذابیت خاصی دارد. حفاظ مشبک و چراغ های LED مخصوص برند آلفا رومئو، تشخیص این خودرو از جلو را آسان کرده است اما استایل کلی ماشین را نمی توان با هیچ خودروی دیگری قیاس کرد و این نشانه خاص بودن آن است.

آلفارومئو استلویو 2018

چهره مدل پایه و کوادریفولیو تفاوت زیادی با هم ندارد و حتی تشخیص آن‌ها در نگاه اول مشکل است. درحالی‌که فضای عبور هوا روی سپر جلو، در کوادریفولیو حالتی خشن و تهاجمی دارد، در نسخه استاندارد باوقار و چشم‌نواز به نظر می‌رسد. رینگ‌های ۱۸ اینچ این مدل هم ۸ پر و جذاب هستند؛ درحالی‌ که رینگ‌های ۱۹ اینچ مدل کوادریفولیو ، از طرح‌های سنتی آلفارومئو الهام گرفته شده‌اند که کارشناسان به شوخی آن‌ها را به شماره‌گیر تلفن‌های قدیمی تشبیه می‌کنند. برای هر مدل از شاسی‌بلند آلفارومئو، رینگ‌های متنوعی تا سایز ۲۱ اینچ قابل سفارش خواهد بود.

فضای داخلی : واقعا راننده محور

https://cdn01.zoomit.ir/2017/1/ea2237f2-b238-40ce-b5eb-288a1b9eca6e.jpg

طرح داخلی استلویو نشان دهنده یک تغییر بزرگ در جهان suv هاست. با وجود بالابودن ارتفاع ، در عین حال اسپرت است. درفضای داخلی استلویو، تمام جزئیات در نظر گرفته شده است تا جایی که هیچ چیز اضافی و یا بیش از حد طراحی نشده باشد.

طراحی داشبورد به زیبایی با مواد طبیعی، از جمله روکش چوب طبیعی یا آلومینیوم ساخته شده است. فرمان چرم اسپرت با دکمه Start یکپارچه شده که حس بسیار خوبی به راننده می‌دهد.

نمایشگر ۸.۸ اینچی و شیفترها، بدون تغییر در همه مدل‌های استلویو وجود خواهند داشت. صندلی‌های تمام چرم، سنسور و دوربین پارک و همچنین بازکننده خودکار درب صندوق عقب نیز در نسخه استاندارد استلویو موجود است.

صندوق استلویو ۵۲۵ لیتر ظرفیت دارد که با خواباندن صندلی های عقب این فضا افزایش نیز می یابد. تجربه های هیجان انگیز اغلب غیر منتظره است، به همین دلیل است که استلویو فضای اضافی برای رویدادهای برنامه ریزی شده و غیر برنامه ریزی شده در نظرگرفته است که البته بسیاری از SUV های مطرح امروز این پارامتر را دارا هستند.

تکنولوژی: سطح جدیدی از نوآوری

استلویو دارای مجموعه ای کامل از راه حل های فنی پیشرفته مانند سیستم ترمز یکپارچه  (IBS/ Integrated Brake System) ، ترمز اضطراری خودکار (AEB) با شناسایی عابر پیاده و میل لنگ (crank shaft) و میل‌ گاردان (drive shaft) کاملا فیبر کربن است.

ایمنی: سیستم ایمنی first class

هر نسخه استلویو به طور استاندارد سیستم هشدار برخورد به جلو (FCW) ، سیستم رانندگی خودکار (AEB) با عملکرد تشخیص عابر پیاده، وسیستم هشدار خروج از خط (LDW) را ارائه می دهد. در صورت درخواست، استلویو همچنین می تواند با سیستم کروزکنترل تطبیقی (Adaptive Cruise Control /ACC) وسیستم نظارت بر نقطه کور (Blind Spot Monitoring/ BSM) با تشخیص مسیر صلیب عقب مجهز شود تا ایمنی بطوری فعال تر بهبود یابد.

آلفارومئو استلویو 2018

سیستم ترمز یکپارچه IBS) / Integrated Brake System)

به لطف توانایی و آمادگی این سیستم ترمز، استلویو می تواند فقط در۳۹ متر از سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت به صفر برسد.

 سیستم HILL DESCENT CONTROL/HDC ( کنترل حرکت در سرازیری ) : آماده برای مواجهه با هر شیب

استلویو به صورت استاندارد مجهز به سیستم HDC است. سیستمی که رانندگان را به حفظ سرعت ثابت و ایمن، حتی در یک مسیر سراشیبی قادر میسازد، HDC به طور خودکار بر روی سیستم ترمز هر چرخ عمل می کند: در نتیجه ، ثبات و ایمنی را در هر شرایطی ، حتی در سطوح لغزنده و جاده های بسیار شیب دار تضمین می کند.

بررسی آلفارومئو استلویو 2018

سیستم اطلاعات و سرگرمی (INFOTAINMENT) : رابط انسانی پیشرفته

استلویو مجهز به یک سیستم اطلاعاتی و سرگرمی کاملا جدید است که شامل یک صفحه نمایش رنگی با ابعاد ۸.۸ اینچ و ۳D Navigator است که توسط یک پد روتاری حسی (intuitive Rotary Pad) کنترل می شود. این سیستم قابلیت تشخیص صدای پیشرفته و سازگاری کامل با هر دستگاه تلفن همراه iOS و یا آندروید را دارد. استلویو همچنین می تواند با استفاده از سیستم صوتی Harman Kardon سینمای صوتی هوشمند را فراهم کند که به لطف توانایی ۱۴ بلندگو از جمله ساب ووفر، باعث افزایش لذت رانندگی می شود.

سیستم DNA

در رابطه با سیستم DNA استلویو می توان بصورت کلی گفت که با یک چرخاندن ساده DNA، راننده می تواند درتیپ پایه و کوادریفولیو به ترتیب یکی از ۳ و ۴ سبک منحصربفرد رانندگی را انتخاب کند که البته هریک از این حالات پارامترهای مختلف دخیل در رانندگی را تغییر می دهد.

    آلفارومئو استلویو 2018

قیمت و رقبای استلویو

این خودرو در کلاسی فروخته می شود که رقبای قدری چون پورشه ماکان با آستانه قیمت ۴۸ هزار دلار، مرسدس GLC به ارزش ۴۲ هزار دلار و بی‌ ام‌ و X3 به قیمت ۴۰ هزار دلار و جگوار F-pace به قیمت حدود ۴۲ هزار دلار، در آن حضور قدرتمندی دارند. در حال حاضر مرسدس GLC در نسخه فول‌آپشن و دودیفرانسیل AMG، با پیشرانه ۳ لیتری ۳۶۲ اسب بخار و شتاب صفر تا صد ۴.۵ ثانیه، قیمتی در حدود ۵۵ هزار دلار دارد.

 در تیپ پایه استلویو ۲ نسخه ی استاندارد و Ti به ترتیب با قیمتهای ۴۱۹۹۵ و ۴۳۹۹۵ دلار و در نسخه ی برتر استلویو کوادریفولیو با قیمت بیش از۵۰۰۰۰ دلار به فروش می رسد.

از آنجایی که بعضی از مدلهای آلفارومئو مثل میتو و جولیتا وارد بازار ایران شدند شاید روزی شاهد حضور تیپهای پایه ی استلویو( نسخه های استاندارد و Ti ) در بازار ایران باشیم. البته تیپ برتر کوادریفولیو به دلیل حجم موتور۲.۹ لیتری ( بیشتر از۲.۵ لیتر) در حال حاضرامکان ورود به بازار ایران را ندارد.

در پایان می توان گفت استلویو ، این اژدهای تازه وارد حرف زیادی برای گفتن خواهد داشت.

آلفارومئو استلویو 2018

آلفارومئو استلویو 2018

آلفارومئو استلویو 2018

آلفارومئو استلویو 2018

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.