چرا بلبرینگ زود خراب می شود ؟

0

علت اصلی خرابی بیرینگ هاعلائم خرابی بلبرینگ ،خرابی بلبرینگ چرخ پراید ،تشخیص خرابی بلبرینگ ،علت خرابی بلبرینگ ماشین ،بلبرینگ ماشین چیست ،علل خرابی بیرینگ ها ،بلبرینگ خودرو چیست ،بلبرینگ پراید

 نصب نامناسب (۱۶%):

نزدیک به ۱۶% از خرابی های زود هنگام برینگ ها به علت نصب اشتباه رخ می دهد و این در صورتی است که افراد متخصص و تعمیرکاران عموماً از وجود تجهیزات ویژه نصب بی اطلاع هستند. جهت نصب و راه اندازی و یا پیاده سازی درست برینگ ها روش های مختلف مکانیکی، هیدرولیکی و یا گرمایی وجود دارد که رعایت آنها از خرابی زود هنگام جلوگیری می کند.

روان کاری نادرست (۳۶%):

طبق تحقیقات انجام شده ۳۶% از خرابی های زودهنگام برینگ ها در اثر انتخاب نادرست و استفاده غیر حرفه ای از روان کننده ها رخ می دهد. به دلیل دسترسی سخت به محل قرارگیری برینگ در دستگاه ها، روان کاری دوره ای آن ها نادیده گرفته می شود که این امر می تواند آسیب های جدی ای به برینگ و دستگاه وارد نماید. یکی از راه های اطمینان از روان کاری مناسب برینگ ها، استفاده از سیستم های خودکار روان کاری می باشد.

 

بیرینگ جهت کارکرد مطلوب باید بطور مناسب باید روانکاری شود تا از تماس مستقیم اجزاء با یکدیگر و سایش آنها و نیز جلو گیری شود.
در انتخاب گریس عوامل زیادی نظیر سرعت کارکرد و دما دخیل هستند و در این رابطه چندین نوع گریس مختلف موجود میباشد.
روانکارها در اثر عواملی نظیر فرسودگی و ترکیب با مواد زائد، خواص روانکاری خود را از دست می دهند. لذا اضافه کردن گریس و تصفیه روغن در فواصل زمانی معین از مواردیست که باید حتما رعایت شود. در شرایط مختلف مانند: سرعت، فشار، دما ، از انواع مختلف گریس استفاده میشود.

مزایای آن نسبت به روغن عبارتست از چسبندگی بهتر به برینگ و عدم چکه کردن به خصوص در مواقعی که شافت حالت عمودی داشته باشد و نیز عملکردی مشابه کاسه نمد در مقابل ورود بعضی مواد زائد و رطوبت به داخل بیرینگ.

و نیز باید توجه داشت که گریس زیاد نیز موجب بالا رفتن سریع دما به خصوص در سرعتهای زیاد می شود، بنابراین فقط در مواقعی باید بیرینگ را کاملاً با گریس پر کرد که ۳۰ تا ۵۰ درصد فضای داخل محفظه با گریس پر شده و فضای آزاد کافی جهت انتقال گرما از بیرینگ به محیط اطراف از طریق گریس امکان پذیر باشد.

http://ipamweb.com/wp-content/uploads/2017/01/22216_fretting_thermal.jpg

?آلودگی (۱۴%):

از آنجایی که برینگ ها جزء تجهیزات دقیق محسوب می شوند، بدون رعایت عایق کاری صحیح قادر به کار در محیط های آلوده نمی باشند. عایق کاری صحیح باید هم برینگ و هم روان کننده آن را از هر نوع آلودگی حفظ کند. به طور کلی حداقل ۱۴% از خرابی های زود هنگام برینگ ها در اثر عایق بندی نادرست و ورود آلودگی به درون برینگ رخ می دهد.

http://khalijbearings.com/wp-content/uploads/2016/03/%D8%AE%D8%B1%D8%A7%D8%A8%DB%8C-%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%B9%D9%84%D8%AA-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%D9%87-%D8%B4%D8%AF%D9%86-%D8%A8%D9%84%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF.jpg

? خستگی (۳۴%):

وارد کردن فشار بیش از حد به دستگاه ها و یا سرویس نادرست آنها علت بیش از ۳۴% از خرابی های برینگ ها می باشد. این در صورتی است که با استفاده از دستگاه های نظارت بر عملکرد برینگ (Condition Monitoring Equipment) و هشدارهای آن ها می توان از این نوع خرابی ها جلوگیری نمود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.