۳۰ هزار تومان جریمه‌ی ناقابل برای نوشته یا برچسب اضافه روی بدنه خودرو

0

۳۰ هزار تومان؛ جریمه‌ی نوشته یا برچسب اضافه روی بدنه خودرو ،اعمال قانون ،مشکلات نوشتن برچسب روی خودرو ،دلایل تصادفات رانندگی ،دلایل کاهش دید راننده ،حواسپرتی راننده

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا اعلام کرد نصب هرگونه علائم برچسب و نوشته، مثل استیکر، شعر و جملات فلسفی روی بدنه خودرو، جریمه ۳۰ هزار تومانی دارد.

سرهنگ جهانی، معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا، گفت:

نصب هرگونه علائم برچسب و نوشته از جمله استیکر، شعر و جملات فلسفی روی بدنه خودرو، جریمه ۳۰ هزار تومانی دارد. این روز‌ها برچسب‌ها و استیکر‌هایی با نماد‌های مختلف همچون نمادی از یک نوع ماده مخدر روی بدنه خودرو‌ها نصب می‌شود که نگاه رانندگان‌ خودرو‌های عبوری را به خود جلب می‌کند. گاهی این برچسب‌ها در قالب یک جمله روی خودرو نصب شده و رانندگان خودرو‌های عبوری برای خواندن، چندثانیه‌ای محو آن می‌شوند و همین امر موجب می‌شود راننده دچار حواس‌پرتی شده و این حواس‌پرتی احتمال بروز تصادف را افزایش می‌دهد.

https://derang.ir/wp-content/uploads/2017/08/20156201215610a.jpg

سرهنگ جهانی با اشاره به موردی که شخصا با آن موجه شده است، عنوان کرد:‌

برای مثال روی خودرویی برچسبی درج شده بود با این مضمون که «من من نکن نمی‌تونی بخونی» و همین نوشته حدود ۱۰ ثانیه حواسم را پرت کرد و خوشبختانه من راننده نبودم و حادثه‌ای رخ نداد؛ اما راننده متخلف را متوقف و اعمال قانون کردم. حتی یک راننده‌ای استیکری روی بدنه خودرو نصب کرده بود که فردی با سلاح قصد کشتن فردی را دارد که به خودروی وی نزدیک شده و متنی با مضمون «don’t touch my car» در کنار استیکر نصب کرده است. این استیکر‌ها غیر اخلاقی و خشونت‌آمیز است.

معاون اجتماعی پلیس راهور ناجا درباره‌ی نصب یا نوشتن جملات مذهبی و مناسبتی روی خودروها گفت:

نقاشی و دست‌نوشته‌هایی که روی شیشه‌ و بدنه خودرو در ایام محرم انجام می‌شود هم ممنوع است؛ چرا که دید راننده را مختل می‌کند. در قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی آمده است که نصب هرگونه استیکر و یا برچسب که شعاع دید راننده را کم می‌کند ممنوع است؛ حتی در این بند ذکر شده است که اگر برچسب باعث حواس‌پرتی رانندگان خودرو‌های عبوری شود نیز ممنوع است؛ البته نصب برچسب در داخل خودروهای شخصی درصورتی‌که مانع از دید راننده نشود بلامانع است.

سرهنگ جهانی در پایان گفت:

برابر قانون، هر خودرویی که اقدام به نصب استیکر و برچسب بر روی بدنه خودرو کند توسط عوامل پلیس اعمال قانون شده و ۳۰۰ هزار ریال جریمه خواهد شد. این اعمال قانون، مطابق کد تخلفی ۲۰۶۹ مصوب سال ۹۰ انجام می‌شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.