واشر سرسیلندر چیست و چرامی سوزد ؟

0

واشر سرسیلندر و علائم سوختن آن

در خودروهای پژو (۲۰۶، SD، ۴۰۵ پارس) سمند، تندر ۹۰ (ال۹۰) و پراید:
واشر سر سیلندر، بین سر سیلندر موتور و بدنه اصلی آن (بلوک موتور) قرار می گیرد و وظیفه آب بندی بین این دو قطعه را برعهده دارد و مانع از ترکیب آب رادیاتور (برای خنک کاری موتور) و روغن موتور (برای روانکاری و خنک کاری موتور) می شود.
علاوه بر این، واشر سر سیلندر مانع ورود هوای متراکم سر پیستون به داخل مایع خنک کننده (آب رادیاتور)، و برعکس می شود.
واشر سر سیلندر سوخته (واشر سر سیلندر موریانه زده) وظایف شرح داده شده را بدرستی انجام نمی دهد.
علت سوختن واشر سر سیلندر ماشین یک یا ترکیبی از عوامل زیر می تواند باشد:
– گرم شدن بیش از حد موتور به هر دلیل (کار نکردن فن، کارنکردن ترمواستات آب، و … ).
– درست نبستن واشر سرسیلندر توسط تعمیرکار.
– استهلاک موتور بدلیل کارکرد زیاد.
علائم سوختن واشر سر سیلندر، یک، یا ترکیبی از موارد زیر است:
– موتور خودرو صبحها دیر روشن می شود و پس از روشن شدن، موتور لرزیده و دود سفید از آن خارج می شود.
– شیلنگهای اتصال رادیاتور باد کرده و متورم می شوند.
– در مخزن رادیاتور، روغن دیده می شود (در ۲۰۶ تیپ ۲ و ۳ بیشتر دیده می شود).
– کم کردن آب رادیاتور، در صورت سالم بودن سیستم خنک کننده و عدم نشتی آن.
– شنیدن صدای شر شر آب از پشت داشبورد (مخصوصاً برای ۲۰۶)
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.