آموزش تعویض تسمه تایم پژو ۲۰۶ تیپ ۵ موتور TU5+ تصاویر
علامت تایم پژو ۲۰۶ با موتور TU5 ،آموزش تعویض تسمه تایم ۲۰۶ تیپ ۲ ،هزینه تعویض تسمه تایم ۲۰۶ ،آموزش تصویری تعویض تسمه تایم ۲۰۶ تیپ ۲ ،تعویض تسمه تایم ۲۰۶ tu5 ،نحوه تعویض تسمه دینام ۲۰۶ ،آموزش تعویض تسمه تایم ۲۰۶ تیپ ۵ ،قیمت تسمه تایم ۲۰۶ تیپ ۲
تعویض تسمه تایم tu5
یه سوال در مورد تایم کردن موتور TU5 داشتم.
تسمه تایم ماشین رو چند وقت پیش عوض کردم. که من برای این لرزش همه کاری کردم تا الان که یه مکانیک دیگه بهم گفته موتورت تایم نیست و یه دنده جابجا داره کار میکنه.
تایم گرفتن موتور : زمانیکه تسمه تایم روی خودرو هست دو تا میل سوپاپ رو قفل کرد (۱ و ۲ عکس) و در صورتیکه تایم صحیح باشه باید در همین حالت میل لنگ رو هم بشه قفل کرد (۳ عکس)
آموزش تعویض تسمه تایم ۲۰۶ موتور tu5
آموزش تعویض تسمه تایم ۲۰۶ موتور tu5
۱-ابتدای کار ECU رو باز کرده و کنار میگذاریم
بعد از اون جک میزنیم و چرخ جلو سمت راست (همون سمت شاگرد)شلگیر یا همان خرچنگی رو باز میکنیم.
تسمه دینام رو باز میکنیم و بعد از اون دسته موتور رو هم کامل از روی سرسیلندر باز میکنیم. قبل از باز کردن دسته موتور زیر پیچ تخلیه روغن موتور جک بزنید
تسمه سفت کن تسمه دینام (آلترناتیو دینام) باز شدن پیچ اون خلاف جهت همه پیچهاست (درجهت عقربه های ساعت باز میشه) با آچار ۱۳
کاور تسمه تایم رو باز میکنیم و تسمه را میبینیم. با بکس ۶ و جغجغه
پولی سر میل لینگ (مربوط به تسمه دینام) رو باز میکنیم (اون پیچ وسط که دایره قرمز کشیده شده را با آچار بکس رو میگیریم و ۳ تاپیچی که با فلش زرد مشخص شده را باز میکنیم) با بکس ۱۳
حالا همون پیچی که دایره قرمز کشیده شده را میچرخانیم (درجهت حرکت موتور) تا۲تا سوراخ روی فولی های سر میل سوپاپها , روبروی سوراخ روی سرسیلندر قراربگیرند و ۲تا از پیچهایی که از روی فولی سر میل لنگ باز کردیم , توی اینها میبندیم تا میل سوپاپها ثابت بشن و یه چیز سیخ مانند رو از پشت فیلتر روغن توی اون سوراخ فرو میکنیم تا میل لنگ هم ثابت بشه که از آچا آلن استفاده میکنیم.
حالا تسمه رو با باز کردن پیچ تسمه سفت کن و قرار دادن زائده کنار اون (بوسیله آچار آلن) , روی موقعیت عکس زیر که تسمه توی شل ترین حالت قرار میگیره , در میاریم
یکی از نشانه های درست بودن تایم موتور اینه که با روبرو بودن سوراخهای روی فولی های میل سوپاپ و سرسیلندر , دندانه فلایویل هست که با اون میله ثابت میشه , خط روی فولی میل لنگ , دقیقا پایین هست.
حالا تسمه رو با تنظیم کردن ۳تا خط روی تسمه , با خط روی فولی میل لنگ و فولی های میل سوپاپ , جا میزنیم (البته به جهت مشخص شده روی تسمه و جهت حرکت موتور دقت کنین)
زایده تسمه سفت کن رو توی این حالت میذاریم و پیچش رو محکم میکنیم و موتور رو ۴ دور درجهت صحیح حرکت موتور میچرخونیم.
پیچ تسمه سفت کن رو شل میکنیم و با آچار آلن زائده رو روی این حالت که مشخص کردم میاریم و پیچ رو سفتش میکنیم.
ضمن عرض سلام از همه شما تشکر می کنم
ولی متاسفانه عکسهای نمایش داده نمیشه
عطائی
سلام
تصاویر پست خراب هستند. لطفا درست کنید. بدون تصویر بدرد نمی خوره. ممنون