عشق، فراموش كردن خود در وجود كسی است كه همیشه و در همه حال ما را به یاد دارد.
خوش آمدید - امروز : یکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶
خانه » آموزش مکانیک خودرو » رفتن یا تاخیر در رفتن روی گاز در خودروهای فابریک گاز سوز پاششی چیست؟

رفتن یا تاخیر در رفتن روی گاز در خودروهای فابریک گاز سوز پاششی چیست؟

رفتن یا تاخیر در رفتن روی گاز در خودروهای فابریک گاز سوز پاششی چیست؟

رفتن یا تاخیر در رفتن روی گاز در خودروهای فابریک گاز سوز “پاششی” ،تنظیم رگلاتور شهاب ،تعمیر رگلاتور گاز پراید ،تعمیر رگلاتور cng فقیمت رگلاتور گاز خودرو ،پیچ تنظیم رگلاتور گاز پراید ،انواع رگلاتور گاز خودرو ،فیلتر گاز cng ،قیمت رگلاتور گاز پراید

http://www.gerdavari.com/gazsoz-kardan12.gif
گاهی اوقات پیش میآید که علامت CNG ثابت نمیشود یا خیلی دیر ثابت میشود!روی گاز رفتن در خودروهای فابریک پاششی نیاز به یک پروسه ی پیچیده دارد که بعضی از عملیات مهم و قطعات مهم دخیل را به شرح زیر مختصرا می آوریم :

۱-تنظیم بودن فشار گاز پشت ریل سوخت

۲-سلامت فیلتر آلومنیومی (واقع در نزدیک پمپ هیدرولیک فرمان در پژو)

۳-عملکرد صحیح بوبین شیر مخزن و شیر گاز (cut off valve)

۴-سلامت ‌ECU

۴-سلامت سنسور اکسیژن

۵-سلامت سنسور دمای موتور

۶-سلامت ریل سوخت گاز

قانونا عیب یابی موارد فوق مستلزم وجود دستگاه دیاگ میباشد

اما چون اکثرا عیب از تنظیم نبودن فشار گاز پشت ریل سوخت (مورد۱) میباشد بنابراین روش تنظیم آنرا بدون نیاز به دیاگ توضیح میدهیم:

http://www.i3s.ir/up/1475946104.jpg

اخطار: قبل از انجام هر کاری مطمئن شوید که فیلتر گاز زیر ۵۰هزار کیلومتر کار کرده باشد

۱.ابتدا خودرو را کاملا گرم میکنیم(آمپر آب بالا آمده باشد)

۲.خودرو را خاموش کرده و به قسمت موتور میرویم

۳.رگلاتور را پیدا کرده (یک قطعه آلومنیومی بزرگ دقیقا پشت چراغ جلو سمت شاگرد)

۴.سر رگلاتور یک برامدیگی بلند است که ته آن با یک درپوش سیاه رنگ مسدود شده است با پیچ گوشتی آن را بیرون بزنید

۵.زیر درپوش یک آلن خور است.شماره آلن اندازه ی آنرا پیدا کرده و با در نظر داشتن حالت اولیه دقیقا ۱ دور آنرا  سفت کنید.

توجه … اخطار … مقدار اولیه ی شل یا سفت کردن آلن را در نظر داشته باشید تا در صورت عدم رفع عیب در انتها بتوانید آنرا به حالت اولیه برگردانید…

۶.در این حالت(آلن خور ۱دور سفت شده) موتور را روشن کرده و روی گاز بزنید.حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید و کمی دور موتور را بالا نگه دارید

۷.اگر باز هم روی گاز نرفت موتور را “حتما” خاموش کرده و الن خور را ۲ دور شل کنید(یعنی از حالت اولیه ی خودش ۱ دور شل شود)

۸.در این حالت(آلن خور ۱دور شل شده نسبت به حالت اولیه) موتور را روشن کرده و روی گاز بزنید.حدود ۳۰ ثانیه صبر کنید و کمی دور موتور را بالا نگه دارید

۹.اگر باز هم مشکل رفع نشد آلن خور را ۱دور سفت کرده تا به حالت اولیه ی فابریک خودش برگردد سپس کل عملیات فوق را با ۲ دور شل یا سفت کردن آلن نسبت به حالت اولیه امتحان کنید(مراقب باشید جای تنظیم اولیه ی آلن یادتان نرود)

۸.اگر بازهم روی گاز نرفت آلن خور را به حالت اولیه ی فابریک خودش برگردانید سپس در پوش آنرا جا زده و برای پیدا کردن قطعه ی معیوب خودرو را زیر دستگاه دیاک باید قرار دهید…

اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است