سنسور سرعت چرخ چیست؟

0

سنسورهای سرعت چرخ ،سنسور سرعت چیست ،محاسبه سرعت خودرو ،سنسور کیلومتر چیست ،انواع سنسور خودرو

واحدکنترل الکترونیک(ECU)از سیگنالهای ارسالی(فرکانس چرخ)ازسنسورهای چرخ به عنوان مبنای تشخیص سرعت دورانی چرخ استفاده می کند. پین سیم پیچی شده سنسور چرخ که مستقیماً بالای رینگ حلقه ای دورانی قرار داشته وبه توپی چرخ متصل است(در برخی خودروهااین سنسور روی دیفرانسیل قرار دارد) این پین به یک مگنت مغناطیسی که میدان الکتریکی در حول آن وبه سمت بیرونی رینگ ایجاد می کندمتصل شده است.

http://www.freeasestudyguides.com/graphics/wheel-speed-sensor.png
هنگامی که رینگ شروع به دوران می کند پین در معرض عبور دندانه ها وفاصله ایجادشده پین در معرض عبور دندانه ها وفاصله ایجاد شده بین دندانه ها قرار دارد. این عامل باعث تغیرمداوم حوزه مغناطیسی شده که در نتیجه ولتاژی در سیم پیچی سنسورهای ایجاد شده که فرکانس هر کدام به عنوان مرجع دقیقی از سرعت چرخ به کار می رود تر کیب بندیهای مختلفی از پینها جهت نصب در شرایط مختلف توپیها چرخ مود استفاده قرار می گیرد یکی از طراحیهای مختلف نوع chiselمی باشد که به صورت عمود بر چرخ دندانه دار (رینگ)قرار می گیرد و پرکار بردترین نوع ان می باشد . نوع دیگر ازطراحی سنسورهانوع RHOMBUSمی باشد که به صورت محوری(شعاعی)با چرخ دندانه دار نصب می شود در هردو این نوع طراحیها موقعیت نصب سنسور ضروری است که سنسوربه دقت وبا فاصله مناسب ودقیق با چرخ دندانه دار قرار گیرد.
http://www.automobileglobe.com/wp-content/uploads/2016/09/rotational-speed-sensor-43063.jpg
به هر حال تنظیمات خاصی در خصوص قرار گیری پین وجود ندارد ولی چرخ دندانه دار بایستی دارای قطر مناسب و حداقل دندانه باشد. فاصله مابین سنسور وچرخ دندانه دار در حدود ۱م.م می باشد ودر این فاصله بایستی به جهت ارسال سیگنالی دقیق از سنسور به دقت رعایت گردد.سنسورهای که به دقت وبه صورت محکم نصب میگردند در مقابل نوسانات شدید خودرو نیزبدون کوچکترین اشکالی جهت ارسال سیگنال مقاومت خواهندکرد همچنین این سنسورها در مقابل آب وآلودگیهای مختلف نیز مقاوم بوده وقبل از نصب با لایهای ازگریس ومواد روغنی محافظت می گردند
http://3micolon.com/wp-content/uploads/2016/12/10401_325.jpg
▪ سنسور سرعت چرخ نوعdf ۲
سنسور سرعت چرغ df ۲ دارای مدولهای مختلفی می باشد که امکان تست مجزایی را مهیا می کند. این سنسور از جنس استیل بوده و پایه های نگهدارنده آن جوشکاری شده اند نوک این سنسور از پلاستیک پوشانده و یک عایق محافظ ان را از پوسته محفظت می کند.
▪ سنسور سرعت چرخ نوع df ۳
این نوع سنسور نوع ساده ای از سنسور بلائی است که ساختمان و عملکرد آن یکسان می باشد.المنت سنسوربا محافظ پلاستیکی آن به طور کامل با رزین محافظت گردیده است تا از تأثیرات خارجی در امان باشد مجموعه توسط یک مسیر برنجی در قاب مربوط قرار دارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.