سکوی قهرمانی فرمول یک بلژیک به لوئیس همیلتون رسید

0

فرمول یک بلژیک با قهرمانی لوئیس همیلتون به پایان رسید

فرمول یک بلژیک با قهرمانی لوئیس همیلتون به پایان رسید

اولین دور از نیم فصل دوم رقابت‌های فرمول یک ۲۰۱۷، روز گذشته در بلژیک برگزار شد.

هرچند سباستین فتل از تیم فراری، تلاش زیادی از خود نشان داد و حتی سریع‌ترین زمان یک دور را با یک دقیقه و ۴۶.۵۵۵ ثانیه ثبت کرد، نتوانست اقتدار همیلتون در پیست بلژیک را تغییر دهد و روی سکوی دوم ایستاد. دنیل ریکیاردو، در ادامه‌ی عملکرد خوب خود در مسابقات قبلی، رتبه‌ی ارزشمند سوم را به دست آورد تا یک بار دیگر، میان بزرگان فرمول یک قرار گیرد.

فرمول یک بلژیک 2017

لوئیس همیلتون از تیم مرسدس، در تعیین خط روز شنبه بهترین زمان‌گیری پیست را به خود اختصاص داد و با یک دقیقه و ۴۲.۵۵۳ ثانیه در پیش‌نمایش، مسابقه‌ی اصلی را از خط اول آغاز کرد. جلودار بودن همیلتون، از دور اول تا پایان مسابقه حفظ شد و در نهایت با زمان یک ساعت و ۲۴ دقیقه و ۴۲.۲۸۲ ثانیه به قهرمانی رسید. این راننده‌ی پرافتخار انگلیسی، در مجموع مسابقه تنها ۲.۳۵۸ ثانیه سریع‌تر از سباستین فتل بود که نشان از رقابتی نفس‌گیر، میان فراری و مرسدس در صدر جدول دارد. این در حالی است که دنیل ریکیاردو از تیم ردبول، ۱۰.۷۹۱ ثانیه پس از همیلتون به خط پایان رسید و دیگر راننده‌ی فراری، کیمی رایکونن، بیش از ۱۴ ثانیه با لوئیس همیلتون اختلاف داشت و در جایگاه چهارم قرار گرفت.

فرمول یک بلژیک 2017

در جایزه بزرگ بلژیک ۲۰۱۷، چهار راننده موفق به اتمام مسابقه نشدند که مثل همیشه، فرناندو آلونسو از تیم مک‌لارن هوندا دربین آن‌ها قرار داشت. ناکارآمدی و ضعف پیشرانه‌ی هوندا، مهم‌ترین مشکل آلونسو و تیم مک‌لارن در رقابت‌های امسال بوده است و در بلژیک هم باعث شد آلونسو پس از حدود یک ساعت از شروع مسابقه، وارد پیت‌استاپ شود و از ادامه انصراف دهد. مکس ورشتاپن هلندی از تیم ردبول هم تنها ۱۷ دقیقه در پیست حضور داشت و به دلیل مشکل فنی، کنار مسیر توقف کرد و از رقابت خارج شد. سرجیو پرز از تیم فورس ایندیا هم، با حادثه روبرو شد و تنها ۲ دور مانده به پایان مسابقه، جایزه بزرگ بلژیک را نیمه‌تمام گذاشت. پاسکال ورلاین از تیم سائوبر، از ابتدای مسابقه انصراف داد و رسما در رتبه‌ی ۲۰ قرار گرفت.

فرمول یک بلژیک 2017

مسابقه‌ی فرمول یک بلژیک، هرچند بدون سبقت‌های متوالی در میان سرگروه‌ها به پایان رسید، حاوی نکات جالبی بود. در این رقابت، فراری نشان داد با مهندسی دقیق، می‌تواند فاصله تا مرسدس را کاهش دهد و برخلاف رقابت قبلی در بریتانیا، اختلاف فاحشی با رقیب دیرینه‌ی آلمانی نداشته باشد. سباستین فتل، با دوم شدن در بلژیک، همچنان در صدر جدول بهترین رانندگان امسال باقی ماند؛ درحالی‌که تنها ۷ امتیاز، بیشتر از لوئیس همیلتون دارد. او در پایان مسابقه به خبرنگاران گفت:

رقابت سرگرم‌کننده و البته سخت بود. من و لوئیس همیلتون منتظر اشتباه یکدیگر بودیم، اما هیچکدام اشتباهی نداشتیم. مسابقه بسیار نزدیک بود و من در تمام دورهای پایانی، سعی کردم فشار بیاورم و در نهایت، مسابقه با اختلاف کمی به پایان رسید. اگر بلژیک را با سیلوراستون مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که ما (تیم فراری) بسیار پیشرفت کرده‌ایم و من امیدوارم که در آینده هم اختلاف با مرسدس کمتر شود. ما قدم‌های ارشمندی به جلو برداشته‌ایم. مسابقه‌ی بعد در خانه (ایتالیا) خواهیم بود و مطمئن هستم آخر هفته‌ی خوبی خواهیم داشت.

فرمول یک بلژیک 2017

لوئیس همیلتون روز بسیار خوبی داشت و علاوه بر قهرمانی در مقابل فتل، توانست به رکورد ۶۸ پول‌پوزیشن مایکل شوماخر دست پیدا کند. او در پایان فرمول یک بلژیک به خبرنگاران گفت:

آخر هفته‌ی بسیار خوبی برای من و تیم مرسدس بود. از هم‌تیمی‌ها به خاطر تلاش‌هایی که می‌کنند، سپاسگزارم. سباستین (فتل) رقابت جذابی به راه انداخت، ولی من، کاری که گفته بودم انجام دادم. او خیلی خیلی نزدیک بود و بسیار بدون اشتباه ظاهر شد. رقابت با یک تیم قوی و سباستینی که در بهترین شرایط قرار دارد، جالب است.

در سال ۱۹۹۶ به اینجا آمدم، درحالی‌که آرزوی ما این بود که به موفقیت برسیم و به همه‌ی کسانی که ما را تماشا می‌کنند نشان بدهیم رؤیاها می‌توانند به واقعیت تبدیل شوند. شما فقط لازم است تلاش کنید، به خودتان باور داشته باشید و هرگز عقب‌نشینی نکنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.