تسلا در یک قدمی رونمایی از کامیون برقی

0

تسلا در یک قدمی رونمایی از کامیون برقی

کمپانی خودروسازی مدرن تسلا قصد دارد ماه آینده از یک کامیون بزرگ برقی رونمایی کند که با یک بار شارژ می‌تواند مسافت ۳۲۰ تا ۴۸۰ کیلومتری را طی کند. این نشان می‌دهد تسلا با هدف قرار دادن حمل بار منطقه‌ای قصد دارد وارد بازار حمل‌ونقل تجاری شود.
تصویر تسلا در یک قدمی رونمایی از کامیون برقی
به گزارش رویترز، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا قول داده ماه آینده نمونه اولیه کامیونت تسلا را به مزایده بگذارد تا بازار این شرکت را فراسوی خودروهای لوکس توسعه دهد. این کارآفرین، صنعت حمل‌ونقل را به چشم‌انداز وسایل‌نقلیه سنگین در شرایطی امیدوار کرده که بتوانند با باتری کار کرده و در همان حال با خودروهای دیزلی معمولی ـ که توانایی سفر تا ۱۶۰۰ کیلومتر با یک باک سوخت دارند ـ رقابت کنند.

بنابر نظر اسکات پری، مدیر اجرایی سیستم حمل‌ونقل رایدر در میامی، نمونه اولیه کامیون برقی تسلا می‌تواند کمترین مسافت از آن مقدار مسافتی را طی کند که کارآزموده‌های حمل‌ونقل مسافت طولانی قلمدادش می‌کنند. پری گفت او اوایل امسال با مسئولان تسلا ملاقات و در مورد این فناوری در کارخانه خودروسازی واقع در فریمونت کالیفرنیا گفت‌وگو کرده است.

برنامه تسلا با نظر محققانی سازگار است که می‌گویند تولید این نوع باتری با فناوری فعلی امکان‌پذیر است. تسلا به طور عمومی اعلام نکرده است کامیون برقی‌اش چه مسافتی را می‌تواند طی کند، قیمت آن چقدر خواهد بود یا چه اندازه بار می‌تواند حمل کند. اما ماسک تایید کرد تسلا با خریداران بالقوه ملاقات خصوصی داشته و در مورد نیازهایشان صحبت کرده است.

رویترز بتازگی خبر داده بود تسلا در حال تولید کامیون بزرگ برقی با توانایی خودران است. ماسک امیدوار است بتواند در چند سال آینده، کامیونت برقی تسلا را به تولید انبوه برساند. این اقدام متهورانه می‌تواند درهای بازار جدید و پرمنفعتی را به روی کمپانی او باز کند.

شرکت‌های مصمم حمل‌ونقل، مانند دایملر و سرویس پارسل یونایتد گفته‌اند آنها تمام تلاش خود را روی تولید کامیون‌های فعال در مسیرهای کوتاه متمرکز کرده‌اند. زیرا مسافت‌های کوتاه‌تر و بارهای سبک‌تر نیازمند نیروی باتری کمتری است و باتری این کامیون‌ها می‌تواند درطول شب شارژ شوند.

دایملر ـ که بزرگ‌ترین تولیدکننده کامیون در جهان است ـ امسال تولید کامیون برقی را آغاز خواهد کرد. بنابر گفته مسئولان دایملر، این کامیون می‌تواند مسافت
۱۶۰ کیلومتری را با حمل ۴۲۶۳کیلوگرم بار طی کند. این مقدار بار، ۴۵۳کیلوگرم کمتر از باری است که همتاهای دیزلی‌اش می‌تواند حمل کنند. دایملر به تعدادی از استارت‌آپ‌ها مانند چان‌جی، سازنده‌ای در لس‌آنجلس قرارداد بسته است که شریک رایدر در ساخت کامیون‌های برقی با برد ۱۶۰ کیلومتر برای تحویل اجناس است.

رایدر و مشتریانش بر این باورند که خرید کامیون‌های برقی گران‌تر تمام می‌شود، اما نگهداری آنها ممکن است ارزان‌تر باشد و هزینه‌های سوخت آن قابل پیش‌بینی‌تر هستند. هرقدر باتری‌ها ارزان‌تر شوند و مقررات زیست‌محیطی سختگیرانه‌تر شود، جایگاه کامیون‌های برقی مستحکم‌تر می‌شود.

منبع: Independent

مترجم: نادیا زکالوند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.