۶ دلیل موثر در پارگی و صدمه دیدن تسمه تایم چیست ؟

0

عوامل موثر در پارگی و صدمه دیدن تسمه تایم : علایم تایم نبودن تسمه تایم ،علائم شل بودن تسمه تایم ،علائم تنظیم نبودن تسمه تایم

۱ – استفاده ی زیاد از دورهای بالای موتور بخصوص در دورهای بیش از ۴۰۰۰ دور در دقیقه و انجام شتابگیری ناگهانی مثبت TAKE OFF و یا کاهش شتاب ناگهانی منفی با استفاده از موتور .

۲ – عدم استفاده از دنده متناسب با قدرت و سرعت خودرو، اصطلاحا دنده مرده در سربالائی ها و یا هنگام عبور از موانع ، باعث فشار نا متعارف بر روی سوپاپهای موتور و در نتیجه مقاومت میل بادامک برای گردش روان توسط این تسمه میگردد.

۳ – خرابی بلبرینگ هرزگرد تسمه سفت کن و گیرپاژ آن ،باعث پارگی و کشیدگی یا رد کردن و بریدن دندانه ی تسمه خواهد شد. معمولا کار کرد زیاد و یا سفت بودن زیاد تسمه عامل خرابی هرزگرد میباشد ، تسمه باید بین ۲ الی ۳ میلیمتر قابل  انعطاف باشد. و با دستگاه مخصوص سفتی آن تنظیم شود.

۴ – نصب تسمه نامرغوب و تقلبی که توان تحمل فشار و کار زیاد را ندارد. ( تسمه نو در سطح بیرونی و داخلی بر اثر تا کردن برای آزمایش نبایستی ترک و شستگی دیده شود . و یا الیافی از آن در حال جدا شدن باشد و یا حتی یکی از دندانه های آن مشکل داشته باشد. تسمه هایی که بشکل تا خورده نگهداری شده اند و یا اشیاء دیگری روی آنها گذاشته شده اند . دچار مشکل خواهند شد.)

۵ – روغن ریزی سر میل لنگ و چرب شدن تسمه تایم

۶ – عدم استفاده از خودرو بمدت طولانی

 

اگر تسمه تایم پراید پاره بشه ،صدای تسمه دینام ،هزینه تعویض تسمه تایم پراید ،تنظیم تسمه تایم پراید ،هزینه پاره شدن تسمه تایم ۲۰۶

آسیب های موتور در صورت پاره شدن تسمه تایم

http://www.donyayekhodro.com/wp-content/plugins/FAppendImage/images/4A0D05C4-56DE-CB0F-892B-D498D00D18B6.jpg

تسمه تایم معمولاً پس از فرسوده شدن دچار پارگی می‌شود. در بهترین حالت پاره شدن تسمه تایم می‌تواند تنها سبب خاموش شدن خودرو شود و با مراجعه به تعمیرگاه می‌توان به‌راحتی نسبت به تعویض آن اقدام کرد اما میزان خسارت بسته به نوع طراحی موتور متفاوت است و در برخی خودروها در صورت پارگی تسمه تایم سبب کج شدن سوپاپ‌ها می‌شود که برای رفع آن نیاز به باز کردن کامل سرسیلندر است . دلیل این امر نیز این است که با پاره شدن تسمه، زمان باز بودن سوپاپ‌ها به هم خورده و چند تایی از سوپاپ‌ها در زمان رسیدن پیستون به نقطه مرگ بالایی باز می‌مانند که در این حالت پیستون با برخورد با سوپاپ سبب کج شدن آن می‌شود و یا حتی در برخی از موارد دیده شده که در اثر ضربه پیستون به سوپاپ خود پیستون دچار شکستگی می‌شود.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.