روکش صندلی چرمی بهتر است یا پارچه ای؟

1

روکش صندلی ۲۰۶ ،قیمت روکش صندلی سمند ،روکش صندلی چرم ،قیمت روکش صندلی پژو ۴۰۵ ،روکش صندلی  ،روکش صندلی فابریک سمند ،روکش صندلی چرم سمند ، روکش صندلی پراید

روکش صندلی یا در زبان لاتین Seat Cover یکی از پرفروش ترین لوازم جانبی خودرو در بین مصرف کنندگان ایرانی است که اصولا برای حفاظت از روکش های فابریک مبلمان خودرو یا تغییر رنگ و طرح تودوزی بنا به سلیقه مالک استفاده می شوند. امروزه صنعت گران بسیاری در داخل کشور به تولید این محصول مشغولند و جالب است بدانید بخش عظیمی از تولیدات داخلی نیز به خارج از کشور صادر می شوند. از این رو اگر قصد خریداری یک دست روکش صندلی برای خودروی خود دارید، گزینه های مختلفی با سطوح کیفی متفاوت پیش روی شما قرار خواهند داشت.

http://mersadrokesh.com/uploads/aat.jpg

چرا روکش صندلی؟

همانطور که در پاراگراف بالاتر گفته شد، شما ممکن است با هدف ایجاد تغییراتی در دکوراسیون داخلی خودرو یا حفاظت از تودوزی فابریک اتومبیل اقدام به خریداری یک دست روکش کنید که در هر صورت گزینه های متفاوتی پیش روی شما قرار خواهد گرفت. همچنین برخی از روکش صندلی های موجود در بازار با بهره گیری از قالبی ارگونومیک، به راحتی مبلمان خودرو می افزاید. به غیر از این، جنس، رنگ و الیاف مورد استفاده در روکش صندلی ممکن است در مسائلی همچون دمای داخل کابین، راحتی سرنشینان، تعرق سرنشینان و… تاثیرگذار باشد که در ادامه این مسائل را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

http://24d.bartarinha.com/storage/uploads/57024/LEu3oRTXIkNso8MoQn0T.jpg

روکش ها از چه جنسی هستند؟

به طور کلی روکش های صندلی خودرو از نظر جنس به دو دسته کلی چرمی و پارچه ای تقسیم می شوند که هر یک از آن ها زیرشاخه های متفاوتی دارند روکش های چرم مصنوعی یا به قولی «چرم پلاستیکی» به خصوص در نمونه های تیره به هیچ وجه مناسب فصول گرم سال نیستند، چرا که گرما را در بافت خود نگه داشته و با توجه به این که از گردش هوا در منافذ جلوگیری می کند، موجب عرق کردن شما خواهد شد. همچنین این چرم های پلاستیکی در دراز مدت ترک خورده و شمایل خود را از دست می دهند. در مقابل روکش های چرم طبیعی یا حتی صنعتی هرچند که قیمت بالاتری نسبت به نمونه های مصنوعی دارند اما علاوه بر دوام بالاتر، مشکلات گرما و عرق کردن نمونه های مصنوعی را نیز ندارند. برای مثال روکش های چرم طبیعی که برای یک خودروی روتین مثل پژو پارس شاید بیش از ۴۰۰ هزار تومان نیز قیمت داشته باشند، لیست بهتری بر روی قالب صندلی ها نیز دارند و علاوه بر این، مدت زمان بیشتری در اختیار شما خواهند بود.

http://esam.ir/sell/itemImages/44217/farzadsharafian_160402-255141!1.JPG

اما روکش های پارجه ای که عمدتا از قیمت های بسیار پائین و حتی کمتر از ۱۰۰ هزار تومان نیز برای خودروهای موجود در بازار کشور قابل خریداری هستند نیز با بافت های مختلفی از جمله پارچه ساده، پارچه طرح مخمل و… در اختیار خریداران قرار دارند که روکش های پارچه ای از نظر سرمایش و گرمایش، وضعیت بهتری نسبت به روکش های چرمی دارند اما این نوع روکش به ویژه در نمونه ساده، خیلی سریعتر تحت تاثیر تابش نور آفتاب قرار می گیرد و تغییر رنگ می دهد. همچنین در صورت انتخاب پارچه های رنگ روشن، مشکلات عدیده ای برای جلوگیری از کثیف شدن آن خواهید داشت که اگر اهل رسیدگی به نظافت خودرو نباشید، چندان مناسب شما نخواهد بود.

البته گاهی اوقات برای روکش های صندلی از جنس ترکیبی استفاده می شود تا در نتیجه کارآیی و زیبایی بیشتری داشته باشد. برای مثال در برخی روکش ها دور دوخت با چرم استفاده می شود اما تکیه گاه شما بر روی پارچه قرار می گیرد که این مورد یکی از ایده آل ترین و خوش قیمت ترین انواع روکش صندلی محسوب می شود.

http://24d.bartarinha.com/storage/uploads/57024/DKuptXL4364gABvbcrHm.jpg

خرید و تعویض!

روکش مثل یک لباس کاربردی برای تودوزی خودرو است که هر نوع آن عمری مفید داشته و پس از مدتی نیاز به تعویض خواهد داشت. نصب یک دست روکش صندلی کامل بر روی یک خودرو به صرف وقت و دقت نیاز دارد که در غیر این صورت، به طور کامل در قالب اسکلت صندلی نمینشیند. بهتر است روکش صندلی توسط نصاب خبره بر روی خودروی شما نصب شود اما در غیر این صورت توجه داشته باشید که برای نصب صحیح روکش به باز کردن صندلی ها نیاز خواهید داشت.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. حامدی می گوید

    خیلی توی تابستان چرم بده سریع خیس میشه از عرق
    ولی با کهنه خیس تمیز میشه ولی پارچه ای لک برداره پاک نمیشه باید کامل شسته شود .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.