لیست کم هزینه ترین خودرو جهان (تویوتا پریوس ،کیا سول ،کمری ،کرولا ،اپتیما)

0

لیست کم هزینه ترین خودرو جهان قسمت دوم ،کم هزینه ترین خودرو  ،کم استهلاک ترین خودروی داخلی ،بادوام ترین خودرو ،ماشین کم مصرف در ایران ،کم استهلاکترین خودرو ایرانی ،کم مصرف ترین خودرو شاسی بلند در ایران ،بهترین ماشین کم مصرف در ایران ،بادوام ترین خودرو ایرانی


کدام خودروها بیشترین هزینه را روی دست خریداران خود می گذارند؟

در فهرست «YourMechanic» ۲۰ خودرو پرهزینه از میان برندهای معروف گنجانده شده است. در این فهرست پرهزینه ترین خودرو، کرایسلر سبرینگ است که در سال ۲۰۱۰ به علت کیفیت پایینی که داشت از خط تولید خارج شد.

افرادی که مالک این خودرو هستند، در طول ۱۰ سال باید ۱۷ هزار و ۱۰۰ دلار برای نگهداری آن هزینه کنند. هزینه سنگین نگهداری این خودرو به خوبی نشان می دهد که چرا تولید آن متوقف شده است. این خودرو پیش از آنکه برای همیشه از مدار تولید خارج شود، ۲۲ هزار دلار قیمت داشت. پس از آن، محصول معروف کمپانی بی ام و یعنی ۳۲۸i قرار دارد که ۱۵ هزار و ۶۰۰ دلار در طول ۱۰ سال هزینه به خریدارانش تحمیل می کند.

آیا همه آن تبلیغاتی را که بی ام و ادعا می کند هزینه های کمتری را نسبت به رقبای هموطن دارد دیده اید؟ ما نمی گوییم آنها دروغ هستند اما YourMechanic ب ام و ۳۲۸i را با هزینه نگهداری ۱۰ ساله ۱۵۶۰۰ دلاری در رده دوم جای داده است. حتی این خودروساز با هزینه های متوسط ۱۷۸۰۰ دلاری در رده اول پرهزینه ها قرار دارد و اختلاف آن با مرسدس بنز رده دومی ۴۹۰۰ دلار است.

سومین خودرو این فهرست که در بازار ایران هم نامی شناخته شده به شمار می رود، مورانو محصول شرکت نیسان است که در طول ۱۰ سال باید ۱۴ هزار و ۷۰۰ دلار برای آن هزینه کرد.

http://images.persianblog.ir/948085_32npbqvh.jpg

شاید دیدن مورانو در این جایگاه اندکی تعجب آور باشد و ممکن است یافته های YourMechanic به مدل های اولیه مورانو مربوط شود اما مالکان این خودرو هنوز هم هزینه ۱۴۷۰۰ دلاری را در دوره ای ۱۰ ساله برای نگهداری خودرو می پردازند. نیسان در رده بندی کلی با هزینه ۷۶۰۰ دلاری در جایگاه بیست و سوم قرار دارد.

پس از آن دیگر خودروهای لوکس مثل مرسدس بنز ای ۳۵۰ و شورولت کوبالت قرار دارند که به ترتیب ۱۴ هزار و ۷۰۰ و ۱۴ هزار و ۴۰۰ دلار در طول ۱۰ سال هزینه روی دست خریداران خود می گذارند. نیاز به توضیح نیست که خودروهای لوکس آلمانی به داشتن هزینه های نگهداری زیاد معروف هستند. در این مورد، مرسدس بنز E350 با هزینه نگهداری ۱۴۷۰۰ دلاری در ۱۰ سال کمی خوفناک است. در رده بندی کلی مرسدس بنز، با هزینه ۱۲۹۰۰ دلاری در رده دوم پرهزینه ها قرار دارد.از سوی دیگر همه می دانیم که کوبالت دیگر ساخته نمی شود اما به این معنی نیست که مالکان این خودرو هزینه نگهداری ۱۴۵۰۰ دلاری را برای نگهداری آن نمی پردازند. شورولت به عنوان یک برند در میانه رده بندی و در جایگاه پانزدهم با هزینه ۸۸۰۰ دلاری قرار گرفته است. برخلاف تصور معمول، مینی کوپر با وجود یدک کشیدن عنوان یک خودرو اسپورت کوچک شهری با حدود ۱۱ هزار دلار هزینه طی ۱۰ سال در انتهای این فهرست قرار دارد.

«YourMechanic» توضیح داده است که این ارقام شامل تعویض یا تعمیر قطعاتی چون جعبه دنده نمی شود. حالا که می دانیم چه خودروهایی قابلیت دارند تا پول ما را به چاه بریزند، می توانیم در گام بعدی به سراغ کم هزینه ترین خودروها برویم. خودروهایی که می توانند برای ما صرفه اقتصادی بیشتری به دنبال داشته باشند.

http://media.asrekhodro.com/AsreKhodro//Uploaded/Image/1395/07/15/1395071516193911914493810.jpg

کم هزینه ترین خودروهای جهان

وب سایت «YourMechanic» در گام بعدی، کم هزینه ترین خودروها را معرفی کرده است. خودروهای ژاپنی در این فهرست حضوری پررنگ و محسوس دارند. در صدر جدول این بررسی، تویوتا پریوس قرار دارد که به خودرویی مطمئن مشهور است. پس از آن، کیا سولز و هوندا فیتز در کنار دیگر محصولات تویوتا رقابت نزدیکی دارند.

با وجود چیرگی محسوس خودروهای کوچک شهری و سدان های کوچک در این فهرست، میر توان نام تویوتا تاکوما (پیکاپ) و های لندر (اس یو وی) را نیز در این فهرست مشاهده کرد. نکته جالب فهرست خودروهای کم هزینه این است که از میان ۲۰ خودرو معرفی شده، تنها نام دو خودروساز غیرآسیایی دیده می شود. یکی فولکس واگن جتا با ۶۸۰۰ دلار هزینه نگهداری در ۱۰ سال و دیگری فورد فیوژن که در طول ۱۰ سال، نیاز به هفت هزار دلار هزینه نگهداری دارد.

کم هزینه ترین خودرو

مقایسه خرابی قطعات برندهای مختلف

گزارش خرابی قطعات

یکی از بخش های جالب گزارش YourMechanic، ارائه آمارهایی درباره خرابی قطعات خودرو است و اینکه دقیقاً چه چیزی باعث می شود که هزینه سالانه میانگین یک برند از برند دیگر بیشتر شود. معمولاً هر برند خودرو در مورد یک قطعه خاص در مدل های مختلف گزارش خرابی دارد. بنابراین در بررسی سایت، به گزارش تعویض قطعه به ازای هر برند پرداخته شده است.

بر اساس این گزارش، خودروهای نیمه لوکس تولید شده در خودروسازی «مرکوری» رکورددار بیشترین گزارش خرابی بوده اند. مثلاً خودروهای تولیدی این کمپانی ۲۸ برابر تمام خودروهای جامعه آماری وب سایت yourmechanic دارای گزارش خرابی پمپ بنزین بوده است.

مرکوری یک شرکت خودروسازی آمریکایی بود، که وظیفه ساخت و تولید خودروهای نیمه لوکس کمپانی فورد را بر عهده داشت. اما در سال ۲۰۱۱ مدیران فورد تصمیم گرفتند این شرکت را منحل کنند. در گزارش وب سایت yourmechanic همچنین به گزارش های خرابی خودروهای دوج و کرایسلر اشاره شده است که هر دو زیرمجموعه محصولات فیات-کرایسلر هستند.

عمده محصولات این دو شرکت در کنترل گاز خروجی اگزوز مشکل داشته اند، به طوری که به طور میانگین کنترلگر سیستم دود اگزوز EGR Valve این دو برند ۲۰ برابر میانگین خودروهای دیگر دارای گزارش تعویض و تعمیر بوده است. و گام نهایی، در مورد مهم ترین ایراد است:ماشین روشن نمی شود. چیزی که در جدول زیر بررسی می شود همین مساله است:کدام برند بیشترین سابقه روشن نشدن را دارد؟

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.