انسان همان می شود که اغلب به آن فکر می کند.
خوش آمدید - امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۳۹۷
خانه » معرفی خودرو » کدام خودروها بیشتر سابقه روشن نشدن را دارند؟

کدام خودروها بیشتر سابقه روشن نشدن را دارند؟

کدام خودروها بیشتر سابقه روشن نشدن را دارند؟

روشن نشدن خودرو قطعاً برای مالک و تولیدکننده یک کابوس وحشتناک است. شاید هیچ چیز به اندازه روشن نشدن خودرو، مالک آن را عصبی نکند. زمانی را تصور کنید که سفر مهمی پیش رو دارید اما خودرو شما روشن نمی شود. نه با استارت اول، نه با استارت دوم و نه حتی با استارت های دیگر. این اتفاق می تواند کاخ رویاهای شما را ویران کند.
هر چند تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده که امکان روشن نشدن خودرو به دلیل عیب های احتمالی استارت به حداقل رسیده اما گزارش yourmechanic نشان می دهد هنوز کابوس این بی آبرویی، خواب خودروسازان را آشفته می کند. نکته جالب توجه در گزارش yourmechanic این است که سه خودرو از پنج برند ابتدای این بررسی دیگر تولید نمی شوند و به نفرین روشن نشدن گرفتار آمده اند. توقف تولید سه برند از پنج برند اول فهرست، نشان می دهد روشن نشدن خودرو، خطایی غیرقابل چشم پوشی برای بازار است.

 کدام خودروها بد روشن می شوند  معایب خودروهای آلمانی  معایب خودروهای ژاپنی  دلایل روشن نشدن خودرو  هزینه نگهداری بنز  هزینه نگهداری بی ام و  پرخرج ترین خودروها  پرهزینه ترین تعمیرات خودرو  هزینه برترین ماشین ها

میزان سابقه روشن نشدن خودروها

با این حال در فهرست ارائه شده، با وجود حضور تولیدکنندگان خودروهای گران قیمتی چون مرسدس بنز، لندرور و بی ام و، نامی از برندهای لوکس خودروسازان ژاپنی مثل تویوتا، هوندا، میتسوبیشی و نیسان برده نشده است. تحلیلگران خودرو معتقدند آنچه برای مشتری اهمیت زیادی دارد، گزارش خرابی خود خودرو است و نه برند تولیدی آن. بنابراین در جدولی که yourmechanic تهیه کرده، به تفکیک خودرو به گزارش رسوایی روشن نشدن خودروها پرداخته شده است.

بدترین خودرو در این زمینه هیوندایی تیبورون است که ۲۶ برابر میانگین دیگر برندها سابقه روشن نشدن را دارد و حضور خودروهای دیگر مانند هامر و کرایسلر سبرینگ دلیل موجهی است بر این حقیقت که بیشتر خودروهای اول فهرست، تولیدشان متوقف شده است. بعد از ۱۰ خودرو اول خودروهایی از کمپانی های لوکسی چون بی ام و و مرسدس بنز وجود دارند.
از زمانی که صنعت خودرو شکل گرفته، بحث مالکیت، قابل اعتماد بودن و هزینه های جاری آن موضوعاتی حائز اهمیت بوده اند، این اطلاعات به ما نشان داد بعضی خودروسازان مانند خودروهای ژاپنی برای حفظ آبرو و اعتبار کیفی خود زنده هستند و بعضی ها برای لوکس و خاص بودن در مواردی از کیفیت چشم پوشی می کنند و بعضی خودروسازان نیز به راستی تنها شایسته انقراض هستند. و در پایان گرچه نوع رانندگی و میزان مسافت طی شده تاثیر زیادی روی هزینه خودرو دارد، اما در بهترین شرایط هم، میانگین هزینه نگهداری خودرو از میانگین قیمت خودروها بالاتر است.
چرا خودروهای آلمانی پرهزینه و خودروهای ژاپنی کم هزینه اند؟بعد از مرور یافته های گزارش yourmechanic بد نیست به دو سوال پاسخ بدهیم. اول اینکه چرا خودروهای ژاپنی کم هزینه اند؟ بعد به پرسش مشابه دیگر پاسخ می دهیم. اینکه چرا خودروهای آلمانی پرهزینه اند؟

صنعت خودروسازی ژاپن، یکی از پیشروترین و بزرگ ترین صنایع جهان محسوب می شود. این کشور، از دهه ۱۹۶۰ میلادی، در صدر سه کشور برتر تولیدکننده خودرو در جهان قرار گرفت و حتی توانست آلمان ها را نیز پشت سر بگذارد. این صنعت در ژاپن، حدفاصل دهه ۱۹۷۰ تا ۱۹۹۰ میلادی، به شدت رشد کرد و توانست با تولید سالانه ۱۳ میلیون دستگاه خودرو، حتی آمریکا را نیز پشت سر بگذارد.
از آنجا که خودروهای تولید ژاپن، در دهه ۱۹۹۰ میلادی، از نظر قیمتی بسیار مقرون به صرفه، باکیفیت و محبوب شدند، این کشور به بزرگ ترین خودروساز جهان بدل شد. با این حال، سهم این کشور از بازار، طی سال های اخیر رو به کاهش رفته که مهم ترین دلیل آن، افزایش رقابت از سوی خودروسازان کره ای، چینی و هندی بوده است.
تقریباً برای همه مردم جهان، خودروهای ژاپنی جزو یکی از گزینه های اصلی قرار دارد. همیشه این سوال مطرح است که بین خودروهای اروپایی، ژاپنی و کره ای، کدام برند بهتر است. جواب این سوال به عوامل متعددی بستگی دارد. اما مهم ترین عاملی که خودروهای ژاپنی را در این مقایسه ارجحیت می بخشد، «قابل اتکا» و «بادوام» بودن آنهاست. خودروسازان مطرح ژاپنی، شامل تویوتا، میتسوبیشی، هوندا و نیسان، اغلب با عنوان خودروسازانی شناخته می شوند که محصولات آنها بسیار بادوام است.

ازنظر عرفی، این خودروها در زمینه قابل اتکا بودن و دوام، در جهان شناخته شده و پیشرو هستند. «رنه استفانز»، نایب رئیس مرکز مطالعات کیفیت خودرو «جی.دی پاور» می گوید:در برآوردهای سال ۲۰۱۳ این مرکز، لکسوس با ۱۵ سال عمر مفید از ۱۸ سال، در صدر خودروهای باکیفیت و بادوام جهان قرار داشته است. با این حال، استفانز تاکید می کند که این فاصله طی سال های اخیر به حداقل رسیده به طوری که در سال ۲۰۱۴، کمپانی دایملر در صدر قرار گرفته و کمپانی جنرال موتورز به رتبه چهارم صعود کرده است.

هزینه خودروهای آلمانی و ژاپنی

آیا این دلیل افت کیفیت خودروهای ژاپنی است؟ استفانز می گوید:الزاماً خیر؛ اما خودروهای سایر برندها، هر سال در حال بهتر شدن هستند. مجله مشهور Consumer Reports نیز که منبع قابل اتکایی محسوب می شود نظر مشابهی دارد. بنا به گزارش این مجله، کیفیت سایر برندهای خودرو نیز در حال افزایش است اما همچنان، خودروهای ژاپنی، قدرتمندانه پیشتاز سایر برندها حرکت می کنند. در میان ۱۰ خودرو باکیفیت معرفی شده از سوی مجله Consumer Reports، ۹ خودرو، جزو محصولات تویوتا، میتسوبیشی و نیسان هستند.
علاوه بر این، لکسوس، تویوتا، مزدا و هوندا، معمولاً در چهار رتبه نخست گزارش های مربوط به کیفیت و دوام خودروهای تولیدی در جهان قرار دارند. اگر نگاهی به فهرست کامل باکیفیت ترین و بادوام ترین خودروهای جهان بیندازیم، می بینیم که ۹۲ درصد آنها خودروهای ژاپنی هستند.

ژرمن های پرخرج

با مطالعه گزارش yourmechanic متوجه شدیم که نگهداری خودروهای آلمانی هزینه بالاتری نسبت به دیگر خودروها دارد.
مرد جوانی که مالک یک فولکس واگن کابریو است می نویسد:«مادرم مرا تحت فشار گذاشته تا ماشین دوست داشتنی ام را بفروشم و به جایش یک ماشین ژاپنی بخرم. چون هر بار که ماشینم نیاز به تعمیر پیدا می کند و خرابی کوچکی دارد باید حدود ۶۰۰ دلار برای تعمیرش هزینه کنم. واقعیت این است که خودروهای آلمانی قطعات گرانی دارند و تعمیر و نگهداری آنها هزینه زیادی دارد.»
یک کارشناس خودرو نیز می گوید:«خودروهای مرسدس بنز، آئودی و بی ام دبلیو هزینه نگهداری بالایی دارند، در عین حال که خودشان جزو خودروهای گران قیمت هستند. خودرو شخصی من یک بی ام دبلیو ایکس۵ است. من عاشق این ماشینم. اما این ماشین پر از شکستنی است:پنجره ها، دستگیره های در، سانروف، تنظیم کننده صندلی، حسگرها، کلیدهای روی پنل و تعداد زیادی وسیله دیگر که از شمردن آنها خسته می شوید. من از سواری بی ام دبلیو لذت می برم.
موتورش هرگز دچار مشکل نشده است اما وسایل کوچک همیشه می شکنند و باید تعویض شوند. وسایلی که برای کاهش وزن خودرو و بهبود وضعیت ترمز و ایستادن، از پلاستیک های کم وزن ساخته شده اند و ممکن است با هر برخوردی بشکنند. آن وقت باید برای خرید قطعه هزینه زیادی متقبل شوید.»
این سخنان بسیار نزدیک به واقعیت است. با توجه به پیشرفت علم مهندسی و البته لوکس شدن خودروهای امروزی، کمتر پیش می آید که یک خودرو در پنج سال اول عمرش نیاز به تعمیرات جدی داشته باشد اما بعضی خودروها اگر نیاز به تعمیرات جزیی پیدا کنند هزینه زیادی روی دست مصرف کننده می گذارند.
در این میان خودروهای آلمانی به دلیل استفاده بیشتر از المان ها و مولفه های لوکس در صدر جدول خودروهای پرهزینه هستند. برابر یک مطالعه که چند سال قبل صورت گرفت آئودی۸ و مرسدس بنز کلاس G در پنج سال اول بیشترین هزینه نگهداری را دارند. مرسدس بنز کلاس CL هم در بین پنج خودرو اول قرار دارد تا جمع خودروهای لوکس آلمانی را تکمیل کند.(نتیجه ای که تاکنون در مدل ماشین ها تغییر کرده اما در برندها دچار تغییر خاصی نشده است.) البته برخی از دلایل هزینه بالای نگهداری خودروهای آلمانی به مهندسی پیشرفته آنها و قطعات یدکی گران قیمت آن برمی گردد. در مقابل خودروهای ژاپنی که دارای طول عمر بیشتری نیز هستند، به دلیل پرهیز از استفاده زیاد از مولفه های لوکس و تجملاتی و نحوه طراحی، هزینه بسیار کمتری نسبت به خودروهای آلمانی دارند.

نتیجه اینکه اگرچه محصولات آلمانی با کیفیت فوق العاده بالای خود، مشتریان بی شماری دارند اما محصولات ژاپنی علاوه بر کیفیت بسیار خوب و ایمنی بالا، هزینه های نگهداری بسیار پایینی دارند و عموماً کم هزینه ترین خودروهای جهان به شمار می روند.

اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است