تمام استانداردهای ۵۵گانه تولید خودرو در ایران رعایت می‌شوند

0

تمام استانداردهای ۵۵گانه تولید خودرو در ایران رعایت می‌شوند معاون سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه واحدهای خودروسازی داخل موظف هستند از یکم دی ماه سال ۹۷ استانداردهای جدید را رعایت …استانداردهای اجباری خودرو ،سازمان استاندارد


معاون سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه واحدهای خودروسازی داخل موظف هستند از یکم دی ماه سال ۹۷ استانداردهای جدید را رعایت کنند گفت: استانداردهای ۵۵گانه خودرو در کشور رعایت می شود.

مهر ، وحید مرندی‌مقدم در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: واحدهای خودروسازی داخل موظف هستند از یکم دی ماه سال ۹۷ استانداردهای جدید را رعایت کنند. وی در ادامه با اعلام اینکه استاندارد های ۵۵ گانه تولید خودرو فعلی در ایران مطابق استانداردهای روز دنیاست، اظهارداشت: تمامی این استانداردها در کشور اعمال می شود.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه تمامی موارد تولید یک محصول در استاندارد لحاظ نمی‌شود، گفت: برای مثال استاندارد ترمز «ای بی اس» در اتحادیه اروپا اجباری نیست و اعمال هم نمی‌شود ولی در ایران این استاندارد اعمال می شود.

وی افزود: استانداردهای ایمنی تولید خودرو در سطح کشورهای دنیا به ویژه ایران اعمال می شود و تولیدکنندگان موظف به رعایت چنین استانداردهایی هستند.

مرندی‌مقدم تصریح کرد: موضوعی که تولید اتومبیل های کشورهای اروپایی و صاحب سبک دنیا را با اتومبیل های تولید داخلی متمایز می سازد، استاندارد های کارخانه ای ست.

وی گفت: استانداردهای کارخانه ای واحدهای خودرو سازی در کشورهای اروپایی مانندآلمان، فرانسه و حتی ممالک غیراروپایی صاحب سبک مانند ژاپن در رقابت شدید برای کسب بازار بیشتر به مراتب از استانداردهای که به عنوان مقررات فنی از سوی کشورها اعلام می شود پیشرفته تر و برتر است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران در پاسخ به این پرسش که آیا رعایت استانداردهای ۵۵ گانه در کشور موجب ارتقای کیفیت خودروهای تولید داخلی شده است، افزود: ارتقای کیفیت مستلزم استانداردها، قیمت، نوآوری و انتظارات مشتری است.

وی با بیان اینکه تفاوت کیفیت بین خودروهای تولید داخلی و اروپایی را باید در نوآوری و قیمت جستجو کرد، اظهار داشت: در شرایط فعلی اهمیت و نقش فناوری به منظور رشد اقتصادی کشورها بر هیچ کسی پوشیده نیست.

مرندی مقدم گفت: در این میان خودروسازی یکی از مهمترین حوزه‌های صنعتی به شمار می‌رود و دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ورود نوآوری و فناوری‌های جدید است.

وی افزود: برای ارتقای کیفی تولید محصولات خودروسازان داخلی استفاده از فناوری‌های نوین و پیشرفته ضرورت دارد زیرا با بهره‌گیری از نوآوری و فناوری‌های جدید در خودروسازی می‌توان زمینه رقابت با خودروسازان خارجی را در کشور فراهم کرد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.