پنج تکنیک مهم رانندگی برای عاشقان خودرو + دانلود فیلم

1

رانندگی حرفه‌ای نیازمند آموزش و تمرین پیوسته است. تکنیک‌های بسیاری را برای تبدیل شدن به یک راننده حرفه‌ای باید فراگرفت. در این مقاله سعی کردیم ۵ تکنیک اولیه مهم و کاربردی را خدمتتان معرفی کنیم تا با دنیای رانندگان حرفه‌ای بیشتر آشنا شوید.

فراگیری مهارت‌های‌ رانندگی هیچ‌گاه به پایان نمی‌رسد و همواره نکته جدیدی برای یادگیری وجود دارد. این یک اصل است که هر چه بیشتر از وقتتان را در پیست بگذرانید مهارت بیشتری نیز خواهید آموخت. بهترین راه برای فراگیری نکات کلیدی رانندگی، مراجعه به آموزشگاه‌های تخصصی رانندگی است. در صورت عدم دسترسی به این آموزشگاه‌ها، مکانی خلوت بیابید تا تکنیک‌های کلیدی را تمرین کنید، با قابلیت‌های خودروی خود بیشتر آشنا شوید و از زمان خود لذت ببرید.

یافتن سریعترین خط برای عبور از پیچ‌ها

دانلود ویدیو

رانندگان حرفه‌ای باید سریع‌ترین مسیر عبور از پیچ را بشناسند. در ویدیو بالا رانندگان حرفه‌ای مانند تامی میلنر، مارینو فرانچیتی و یورگ برگمیستر نکات لازم در این خصوص به شما آموزش می‌دهند.

نحوه استفاده از تکنیک پاشنه-انگشت شست پا

دانلود ویدیو

اگر از یک خودرو مجهز به گیربکس دستی بهره می‌برید، تکنیک پاشنه-انگشت شست پا به شما این اجازه را می‌دهد تا هنگام معکوس کردن دنده دور موتور را در بهترین محدوده قرار دهیم تا عملیات مورد نظر به بهترین نحو صورت گیرد. اگر خودرو شما دارای کلاچ است، این آموزش برای شما حیاتی است. این تکنیک را در ابتدا با خودرو ساکن تمرین کنید و مطمئن شوید که پای شما به هر دو پدال می‌رسد و هم‌چنین به خوبی روی پدال‌ها کنترل خواهید داشت.

ترمز گرفتن در آخرین لحظه ممکن

دانلود ویدیو

در این آموزش رانندگان حرفه‌ای مانند گراهام رهال و اندی پیلگریم به شما نشان خواهند داد که که ترمز گرفتن در آخرین زمان ممکن امری بسیار حیاتی و پیچیده‌تر از فشردن پدال ترمز است. این عمل نیازمند تمرین زیاد و هم‌چنین تسلط کافی به پیست است.

عبور از راس پیچ‌ها مثل یک راننده حرفه‌ای

دانلود ویدیو

قانون اصلی در پیچیدن صحیح، عبور از روی دست‌انداز‌های کنار پیچ‌ها در پیست مسابقات است. در هنگام پیچیدن باید به نحوی حرکت کنید تا مماس با راس پیچ عبور کنید و تایر‌های یک سمت خودرو نیز از روی گاردها عبور کنند. البته هنگام عبور تایرها از روی گارد‌ها باعث از دست رفتن کنترل می‌شوند؛ ولی قطعا پیچ موجود را با زمان کوتاه‌‌تری خواهید گذراند. انتخاب صحیح رأس پیچ یکی از تکنیک‌های بسیار مهم است که در این ویدیو رانندگان حرفه‌ای آن را به شما آموزش می‌دهند.

کنترل بیش‌فرمانی و کم‌فرمانی

دانلود ویدیو

در ویدیو بالا که توسط آکادمی رانندگی AMG تهیه شده است، دان هارپل فلسفه منطقه تماس تایر‌ها با زمین و پدید‌ه‌های کم‌فرمانی و بیش‌فرمانی و نحوه کنترل آن‌ها را آموزش می‌دهد. اما در تمرین این تکنیک دقت بالایی بکنید و اکیدا توصیه می‌شود در آموزشگاه‌های رانندگی حرفه‌ای اقدام به این کار کنید.

آموزش‌های بالا را چگونه ارزیابی می‌کنید؟‌ آیا آن‌ها را برای شروع یک رانندگی حرفه‌ای کافی می‌دانید؟ در غیر اینصورت شما چه تکنیک‌هایی را مهم می‌دانید؟ آن را با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
1 نظر
  1. آزمون آیین نامه می گوید

    ممنون از آموزش هایی که قرار می دهید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.