فیس‌لیفت جدید ب‌ام‌و سری ۳ در ایران + قیمت و مشخصات جدید

0

آغاز فروش فیس‌لیفت ب‌ام‌و سری ۳ از نیمه دوم سال ،بی ام و e46 ،بی ام و e30  ،بی ام و ۳۱۶ فروشی ،خرید بی ام و e30 ،بی ام و سری ۳ ،موتور ماشین بی ام و ،سری های مختلف بی ام و

در چند سال گذشته به دلیل برخی محدودیت‌های واردات همچون ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به کشور، واردات خودروهای خارجی کم‌فروغ بوده اما در این مدت باید برند ب‌ام‌و را فعال‌ترین خودروساز در بخش خودروهای رده بالای وارداتی به کشور دانست.

 شرکت پرشیاخودرو (نماینده فروش و خدمات پس از فروش ب‌ام‌و در ایران) مدل‌های متنوعی از این خودروساز آلمانی را در کشور عرضه کرده اما در یک سال گذشته جای پرفروش‌ترین خودروی تاریخ ب‌ام‌و یعنی سری ۳ در ویترین محصولات آن خالی بوده است.

نسل فعلی سری ۳ در سال ۲۰۱۵ به میز طراحی کمپانی ب‌ام‌و بازگشت تا فیس‌لیفت آن پس از یک بازنگری و به‌روز‌رسانی، به بازار‌های جهانی عرضه ‌شود.

http://car2.upload.ir/News/1917-New-Pics-3-Series-FL-2016/s/23.jpg

فیس‌لیفت ب‌ام‌و سری ۳

واردات فیس‌لیفت این خودرو نیاز به انجام دوباره مراحل ثبت سفارش خودرو داشت و از این رو پس از طی این پروسه، دوباره شاهد حضور سری ۳ در ایران هستیم.

شرکت پرشیاخودرو در جریان بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو و قطعات یدکی تبریز برای اولین‌بار مدل ۲۰۱۷ سری ۳ سدان را به نمایش گذاشته و گفته می‌شود فروش آن از نیمه‌دوم سال ۹۶ آغاز خواهد شد.

ب‌ام‌و سری ۳ سدان ۲۰۱۷ در نمایشگاه خودرو تبریز توسط خبرنگار «دنیای خودرو» مورد بررسی قرار گرفته است.

پرفروش‌ترین ب‌ام‌و

وقتی در سال ۱۹۸۳ کمپانی ب‌ام‌و نسل اول سری ۳ را از خط تولید خارج کرد، این خودرو رکورد فروش بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دستگاهی را ثبت کرده بود.

این رکورد در تاریخ خودروسازی ب‌ام‌و بی‌نظیر به نظر می‌رسید و تا آن زمان هیچ خودروی باواریایی به این رکورد تولید دست نیافته بود. موفقیت فروش و رکورد بیشترین تولید همیشه در تمام نسل‌های سری ۳ ادامه داشته است و در سال ۲۰۱۵ این خودروی جمع‌و‌جور ب‌ام‌و موفق به ثبت رکورد مجموع تولید ۱۰ میلیون دستگاه شد.

این افتخار مهم پس از ۴ دهه تولید بی‌وقفه و در سالگرد ۴۰ سالگی سری ۳ اتفاق افتاد. البته بد نیست بدانید خودروی M3 که نمونه تیونینگ‌شده و ارتقا‌یافته سری ۳ به حساب می‌آید نیز در میان مدل‌های M این گروه خودروسازی، رکوردار بیشترین تولید و فروش است؛ نکته جالبی که نشان از محبوبیت بالای این خودروی رده بالای آلمانی دارد.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2015/05/BMW-3-Series-7-765x510.jpg

بازگشت با چهره‌ای جدید

معمولا کمپانی ب‌ام‌و هر نسل از خودرو‌های خود را حدودا در بازه زمانی ۷ ساله تولید می‌کند. همچنین در میانه‌های راه عمر هر نسل نسخه فیس‌لیفت آن به بازار ارائه می‌‌شود.

هدف از تولید نسخه فیس‌لیفت به‌روزرسانی بخش‌های بصری، فنی و امکاناتی خودرو بوده تا در بازار رقابتی امروز از حریفان خود عقب نماند.

شاید در نگاه نخست نسخه فیس‌لیفت سری ۳ تغییرات چندانی نداشته باشد که دلیل آن ظاهر زیبا و بی‌نقصی است که در زمان فیس‌لیفت نیازی به تغییرات عمده نداشته است.

با این حال باز هم گرافیک داخلی چراغ‌های جلو و عقب دگرگون و رینگ‌هایی با طراحی جدید زیر آن نصب شده است. البته این پایان تغییرات سری ۳ نبوده و این خودرو علاوه بر تغییرات بصری، به امکانات پیشرفته و جدید ب‌ام‌و نیز مجهز شده است.

در حال حاضر نسخه فول‌آپشن سری ۳ دارای امکاناتی از قبیل در صندوق بار برقی، لاستیک‌های Run Flat، غربیلک فرمان M با پوشش چرم، باز کردن در و روشن کردن خودرو بدون سوئیچ، دوربین عقب و دوربین‌های جانبی، صندلی‌های اسپرت با تنظیم برقی، سانروف، رادار نقاط کور، رادار جلو، رادار تغییر خطوط، رادار عابر پیاده، گرمکن صندلی‌ها، کروز کنترل، سنسور پارک، سنسور نور، سنسور باران، چراغ‌های LED، آینه داخلی و آینه‌های بیرونی ضد‌انعکاس نور، نمایشگر اطلاعات روی شیشه جلو، مسیر‌یاب حرفه‌ای، مانیتور بزرگ، بلوتوث، درگاه USB و … است.

سریع‌ترین ب‌ام‌و حال حاضر کشور

https://s1.cdn.autoevolution.com/images/news/gallery/bmw-is-reportedly-planning-mild-hybrid-engine-range-it-s-not-for-current-lineup_3.jpg

اگر از تغییرات ظاهری و امکانات سری ۳ فیس‌لیفت بگذریم، به تغییرات انجام‌شده در بخش فنی آن می‌رسیم. مدل حاضر در نمایشگاه خودرو تبریز یعن ۳۳۰i پس از فیس‌لیفت جایگزین مدل ۳۲۸i شده است.

۳۳۰i از همان پیشرانه ۴ سیلندر توبوشارژر بهره می‌برد که اکنون با یک سی‌سی افزایش حجم، گنجایش آن به ۱۹۹۸ سی‌سی رسیده است. بهینه‌سازی‌های انجام‌شده در زیر کاپوت ۳۳۰i نیز باعث شده است قدرت آن ۷ اسب‌بخار افزایش یابد.

در حال حاضر این خودرو توان تولید ۲۵۲ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتون‌متر گشتاور را دارد که پیش از این نمونه آن را در خودروی ۵۳۰i دیده بودیم. تمام این تغییرات باعث‌شده است اکنون سری ۳ مورد نظر شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در ۵٫۸ ثانیه طی کند؛ این یعنی ۰٫۱ ثانیه سریع‌تر از قبل. با این حساب باید ۳۳۰i را سریع‌ترین ب‌ام‌و بازار حال حاضر کشور بدانیم.

علاوه بر این ب‌ام‌و توجه ویژه‌ای به کاهش آلایندگی و سوخت این خودرو داشته و نتیجه آن ترکیبی ۵٫۸ لیتری است که نسبت به قبل در هر ۱۰۰کیلومتر نیم‌لیتر بنزین کمتری مصرف می‌کند.

همچنین میزان آلایندگی ۳۳۰i در هر کیلومتر با کاهش ۱۱ گرمی مواجه بوده و اکنون به رقم ۱۳۶ گرم گاز دی‌اکسید‌کربن کاهش پیدا کرده است.

کارنامه پر افتخار
کمپانی ب‌ام‌و پس از تولید سری ۵ در دهه ۷۰ میلادی به‌عنوان یک خودروی خانوادگی، نیاز به یک خودروی اسپرت برای عرضه به بازار داشت. از این رو در سال ۱۹۷۵ شاهد معرفی خودروی جدید این کمپانی با نام سری ۳ بودیم.

سری ۳ یک کوپه جمع‌و‌جور اسپرت بود که به لطف دانش و مهندسی آلمانی، به یک پدیده در دنیای خودروهای اسپرت بدل شد. ب‌ام‌و در سال ۱۹۸۳ پس از ۸ سال حضور موفق نسل اول سری ۳ با کد E21 از خط تولید برکنار و نسل دوم آن را با کد E30 جایگزین کرد.

ب‌ام‌و که موفقیت این سری از خودروهای خود را دیده بود، قصد گسترش آن را داشت و از این رو در نسل دوم سری ۳ در ۴ کلاس کوپه، کانورتیبل، سدان و استیشن نیز تولید شد.

E30 موفق‌تر از قبل ظاهر شد و توانست فروش بهتری را تجربه کند. با فرا رسیدن دهه ۹۰ میلادی، نسل سوم سری ۳ نیز از راه رسید. این سری ۳ که به کد E36 معروف است، علاوه بر ۴ کلاس نام‌برده در کلاس هاچ‌بک نیز تولید شد.

عرضه سری ۳ در ۵ کلاس به نسل بعدی نیز سرایت کرد تا نسل چهارم با کد E46 به همین منوال تولید شود. کمپانی ب‌ام‌و در سال ۲۰۰۴ محبوب‌ترین خودروی خود یعنی سری ۳ را وارد نسل پنجم کرد.

نسل پنجم سری ۳ که در ۴ کلاس سدان (E90)، تورینگ (E91)، کوپه (E92) و کانورتیبل (E93) تولید می‌شد در همان ابتدای فعالیت خود موفق به کسب عنوان بهترین خودروی جهان در سال ۲۰۰۶ شد.

در بازه زمانی ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ نسل ششم (نسل فعلی) سری ۳ به مرور در ۳ مدل سدان (F30)، تورینگ (F31) و گرن‌توریسمو (F34) جایگزین نسل پیشین شد.

در این نسل، سری ۳ تحت تاثیر سیاست‌های جدید ب‌ام‌و در نام‌گذاری خودروهای خود قرار گرفت و از این رو دو مدل کوپه و کانورتیبل آن تحت نام سری ۴ تولید شدند. علاوه بر این ب‌ام‌و مدل گرن‌کوپه را نیز به جمع مدل‌های سری ۴ افزود.

https://acs2.blob.core.windows.net/imgcatalogo/xl/VA_44d2d8fba66a4e4998b1acbb3ac21320.jpg

حضور موفق در ایران
سری ۳ نه‌تنها در بازار‌های جهانی بلکه در کشور ایران نیز جزو محبوب‌ترین خودروهای کلاس خود است. همه ۶نسل سری ۳ در مقاطع زمانی مختلف وارد کشور شده و اکنون نمونه‌های زیادی از تمام نسل‌های آن ایران موجود است.

این خودروی موفق در خیابان‌های شهری و پیست‌های مسابقه همیشه مورد توجه و استقبال جوانان واقع شده و حتی امروزه شاهد حضور پر‌رنگ نسل‌های مختلف آن در مسابقات اتومبیلرانی یا گردهمایی‌های خودرویی هستیم.

البته تا‌کنون مدل‌های سدان، کوپه، کانورتیبل و گرن‌توریسمو این خودرو وارد کشور شده‌اند و هیچ‌گاه شاهد عرضه مدل‌های تورینگ (استیشن) و کامپکت (هاچ‌بک) آن نبودیم، البته عدم حضور این مدل‌ها در کشور دلیل منطقی دارد زیرا مردم ایران به خودرو‌های استیشن روی خوش نشان ندادند و معمولا مدل سدان و صندوق‌دار را به مدل هاچ‌بک ترجیح می‌دهند.

به هر حال اکنون پس از گذشت ۴۲ سال حضور موفق، نوبت آن رسیده است تا برای اولین‌بار شاهد ورود نسخه فیس‌لیفت نسل فعلی سری ۳ سدان به کشور باشیم.

در حال حاضر سری ۳ در سه کلاس سدان، گرن‌توریسمو و تورینگ در بازار‌های جهانی عرضه می‌‌شود که پس از ورود مدل سدان آن به کشور احتمال ورود نسخه فیس‌لیفت مدل گرن‌توریسمو آن نیز امکان‌پذیر است.

اکنون گفته می‌شود مدل‌های ۳۲۰i و ۳۳۰i سدان مجوز‌های لازم برای دریافت پلاک ملی ایران را پاس کرده‌اند و منتظر قیمت‌گذاری از سوی شرکت پرشیاخودرو هستند.

هر‌چند صحبت‌هایی در‌خصوص ورود مدل ۳۳۰i xDrive با پلت‌فرم چهار‌چرخ متحرک نیز مطرح شده است که در صورت دریافت مجوز‌ها و ورود می‌تواند یکی از گزینه‌های جذاب سری ۳ باشد.

http://static1.eghtesadonline.com/thumbnail/QxQzp44Ooo43/odJ5qJgIOksnDoJdBenUlE48u50d9ntalnDkvdNYgn6kIkwSLDKUGs-zhltB_746/+%D8%A8%E2%80%8C%D8%A7%D9%85%E2%80%8C%D9%88+%D8%B3%D8%B1%DB%8C+5.jpg

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.