معرفی ۵ خودروی وسوسه انگیز زیر ۲۰۰ میلیون (۵LS DS ،پژو ۵۰۸،سوناتا،اپتیما ،تلیسمان)

0

۵ خودروی وسوسه انگیز زیر ۲۰۰ میلیون در بازار

برترین ها :به آنها سدان های متوسط گفته می شود. چون معمولا بین ۴.۸ متر طول و ۱.۸ متر عرض دارند و از طرف دیگر وزن این دسته از خودروها معمولا ۱.۵ تن است.
از چند سال پیش به این طرف کیا اپتیما و هیوندای سوناتا توانسته اند بازاری درخور دست و پا کنند و یکه تاز رقابت در میان این دسته باشند اما از بعد تحریم ها، شاهد حضور چند اروپایی یا بهتر بگوییم فرانسوی جدید بوده ایم که اگرچه چندان انتخاب و تصمیم گیری را به چالشی غیرقابل حل تبدیل نمی کنند اما در نهایت ممکن است شما را ناچار کنند که دست به انتخاب بزنید. این نوشته می تواند پژو ۵۰۸، هیوندای سوناتا، ۵LS DS، کیا اپیتما و رنو تالیسمان را براساس مهم ترین معیارهای انتخاب یک وسیله نقلیه جدید مقایسه کنید.

پژو ۵۰۸

طول این خودرو ۴۸۳۰ میلی متر، عرض آن ۱۸۲۸ میلی متر و ارتفاع آن ۱۴۵۶ میلی متر ذکر شده است. فاصله بین دو محور ۲۸۱۷ میلی متر است و خودرو وزنی معادل ۱۸۱۷ کیلوگرم دارد. لاستیک پژو ۵۰۸ از نوع ۱۸ اینچی و با ابعاد ۲۳۵.۴۵ است. پیشرانه چهار سیلندر ۱.۶ لیتری آن به توربو شارژ مجهز شده و حداکثر قدرت آن می تواند به ۱۶۳ اسب بخار برسد.
 کره ای یا فرانسوی؟
گیربکس این خودرو از یک جعبه دنده شش سرعته خودکار برخوردار است و قدرت تولیدشده توسط موتور را به محورهای جلو منتقل می کند. برخی منابع معتبر شتاب صفر تا صد آن را ۸.۹ ثانیه ذکر کرده اند که خیلی درخشان نیست. حداکثر سرعتی که می توان با این پژو ثبت کرد ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت است. گفته می شود مصرف سوخت این خودرو در حالت سیکل ترکیبی معادل ۶.۹ لیتر است و باک آن ۷۲ لیتر ظرفیت دارد. پژو ۵۰۸ به استاندارد آلایندگی یورو ۵ مجهز است و در تست های ایمنی موفق به گرفتن پنج ستاره کامل از NCAP اروپا شده است.
قیمت: حدود ۱۷۹ میلیون تومان
هیوندای سوناتا
طول سوناتا معادل ۴۸۵۵ میلی متر، عرض آن ۱۸۶۵ میلی متر و ارتفاع آن ۱۴۷۵ میلی متر است. فاصله محورهای جلو و عقب آن به ۲۸۰۵ میلی متر می رسد و در کل با خودرویی ۱۴۷۵ کیلوگرمی رو به رو هستیم. لاستیک سوناتا را از انوع ۱۸ اینچی انتخاب کرده اند که ابعادی در حدود ۲۳۵.۴۵ پیدا می کند. پیشرانه سوناتا از نوع چهار سیلندر ۲.۴ لیتری است که می تواند به حداکثر قدرت ۱۸۵ است بخار برسد.
 کره ای یا فرانسوی؟
جعبه دنده آن از نوع شش سرعته خودکار تیپ ترونیک انتخاب شده که نیرو را به محور جلو منتقل می کند. شتاب صفر تا صد سوناتا را ۸.۸ ثانیه و حداکثر سرعت آن را ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت عنوان کرده اند. ترمزهای جلو و عقب دیسکی هستند. مصرف سوخت سیکل ترکیبی این هیولای کره ای در یکصد کیلومتر ۸.۲ لیتر است و راننده باید بعد از خالی شدن کامل باک، ۷۰ لیتر بنزین بزند. استاندارد آلایندگی آن یورو ۶ و نتیجه تست ایمنی در آزمون های NCAP اروپا عدد کامل پنج ستاره ایمنی است.
قیمت: حدود ۱۹۴ میلیون تومان
کیا اپتیما
طول اپتیما به ۴۸۵۵ میلی متر می رسد. عرض آن را باید ۱۸۶۰ میلی متر و ارتفاعش را ۱۴۶۶ میلی متر در نظر بگیریم. وزن خالص این خودرو ۱۴۶۳ کیلوگرم و لاستیک آن از نوع ۱۸ اینچی با ابعاد ۲۳۵.۴۵ در نظر گرفته شده است. کیا اپیتما به پیشرانه ای از نوع چهار سیلندر خطی با حجم ۲.۴ لیتر مجهز شده است که حداکثر قدرت آن می تواند به ۱۷۶ اسب بخار برسد.
 کره ای یا فرانسوی؟
این خودرو به جعبه دنده شش سرعته خودکار تیپ ترونیک مجهز است که نیروی تولید شده توسط موتور را به محور جول منتقل می کند. شتاب صفر تا صد اپیتما را ۸.۷ کیلومتر بر ساعت ذکر کرده اند و گفته می شود با آن به نهایت سرعت ۲۴۵ کیلومتر بر ساعت رسید. ترمزهای جلو و عقب از نوع دیسکی هستند. مصرف سوخت اپیتما در سیکل ترکیبی عدد ۸.۱ لیتر ذکر شده که کمی ترسناک است به خصوص این که ظرفیت باک به ۷۰ لیتر می رسد. کیا اپتیما به استاندارد آلایندگی یورو ۶ مجهز است.
قیمت: حدود ۱۷۳ میلیون تومان
 
۵LS DS
این مدل تنها در یک نسخه وارد بازار ایران شده است. ابعاد آن معادل ۴۷۰۲ میلی متر طول، ۱۸۴۰ میلی متر عرض و ۱۵۱۰ میلی متر ارتفاع ذکر شده است. فاصله بین دو محور جلو و عقب را باید عدد ۲۷۱۵ میلی متر در نظر بگیریم و بدانیم که سوار خودرویی با ۱۴۷۵ کیلوگرم وزن می شویم. لاستیک این خودرو از نوع ۱۷ اینچی و ابعاد ۵۰.۲۲۵ انتخاب شده است. موتور خودرو از چهار سیلندر برخوردار است که ۱۵۹۸ سی سی حجم دارد و با توجه به این که برایش توربو شارژ هم در نظر گرفته اند می تواند حداکثر تا ۱۶۱ اسب بخار قدرت تولید کند.
 
جعبه دنده خودروی DS از نوع شش سرعته خودکار است و باید آن را ماشینی با محور جلو بدانیم. شتاب صفر تا صد آن را هم ۸.۳ ثانیه در نظر گرفته اند و راننده می تواند سقف سرعت را به ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت برساند. ترمزهای جلو از نوع دیسکی خنک شوند و ترمز عقب از نوع دیسکی هستند. مصرف سوخت این خودرو را در سیکل ترکیبی معادل ۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر می دانند و ظرفیت باک معادل ۶۰ لیتر است. این خودرو به استاندارد آلایندگی یورو ۵ مجهز بوده و پس از شرکت در تست های ایمنی از NCAP اروپا، پنج ستاره ایمنی دریافت کرده است.
قیمت: حدود ۱۹۵ میلیون تومان
رنو تلیسمان
طول تلیسمان را ۴۸۴۸ میلی متر، عرض آن را ۲۰۸۱ میلی متر و ارتفاعش را ۱۴۶۳ میلی متر ذکر کرده اند. این محصول رنو ۱۴۴۴ کیلوگرم وزن دارد و به لاستیک هایی ۱۸ اینچی از نوع ۲۴۵.۴۵ مجهز است. پیشرانه آن از نوع چهار سیلندر خطی با حجم ۱۶۱۸ سی سی انتخاب شده که می تواند با حداکثر ۱۹۰ اسب بخار نیرو تولید کند. جعبه دنده هم از نوع هفت سرعته دو کلاچه خودکار است که نیروی تولیدشده توسط موتور را به محور جلو منتقل می کند. شتاب صفر تا صد رنو تلیسمان عدد ۷.۷ ثانیه عنوان شده است و می توان با آن به حداکثر سرعت ۲۲۵ کیلومتر بر ساعت رسید.
 کره ای یا فرانسوی؟
ترمزهای جلو و عقب هر دو از نوع دیسکی خنک شونده هستند و می توانید روی مصرف سوخت ۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر حساب باز کنید اما تلیسمان کمترین حجم باک را هم دارد و با هر بار رفتن به جایگاه سوخت می توانید نهایتا ۵۱ لیتر بنزین بزنید. استاندارد آلایندگی تلیسمان از نوع یورو ۶ است و در تست های ایمنی انجام شده توسط NCAP اروپا موفق به گرفتن پنج ستاره ایمنی شده است.
قیمت: حدود ۲۰۱ میلیون تومان
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.