قیمت سدان لوکس DS 5LS در ایران + عکس و مشخصات

0

بررسی سدان DS 5LS، مَرکب جذاب اروپایی‌تبار ،به ۵LS DS ،بررسی ds 5ls ،نمایندگی خودرو ds ،مشخصات فنی خودرو ds ،قیمت سیتروئن ds ،مشخصات فنی خودرو ds5 ،قیمت خودروds5ls ،خودرو ds6 ،قیمت خودرو دی اس ۵

 

برند «DS» از زیرشاخه‌های شرکت سیتروئن فرانسه به شمار می‌آید که هم‌اینک به تولید خودروهای لوکس اشتغال دارد. از ساخته‌های این برند تاکنون دو مدل DS5 و DS6 به بازار ایران راه یافته‌اند اما اخیراً سدان DS 5LS نیز به این دو ملحق شده است.

در مراسمی شرکت آرین موتور، نماینده رسمی دی اس در ایران، از جدیدترین محصول خود رونمایی کرد. دی اس یکی از برندهایی است که بعد از برجام به صورت رسمی وارد ایران شده است و سعی کرده تمامی استانداردهای DS را در ایران نیز پیاده سازی کند.
قبل از این دی اس از دو محصول دیگر خود یعنی دی اس ۵ و دی اس ۶ رونمایی کرده بود و مفصل به آنها پرداخته ایم و حتی فیلم تست و بررسی DS5 نیز توسط خودروبانک منتشر شده است اما امشب یکی دیگر از محصولات این شرکت به نام دی اس ۵LS در خانه دی اس تهران رونمایی شد. دی اس ۵LS را می توان نسخه سدان دی اس ۶ بدانیم. در حقیقت LS مخفف کلمه Luxury Sedan است و حرف ۵ مخفف کلمات Inspiration، Dynamism، Quality، Vanguardisn و Healthy life است.این خودرو برپایه پلتفرم DS4 و DS5 پیاده سازی شده و دقیقاً ۴۷۰۲ میلیمتر طول دارد که ۱۹۰ میلیمتر بیش از دی اس ۵، پرچمدار محصولات DS است.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e0/DS_5LS_01_China_2014-05-01.jpg
سدان DS 5LS که در این متن بدان می‌پردازیم، برای نخستین بار، در ماه مارس سال ۲۰۱۴ میلادی در بازار چین رونمایی شد. این خودرو با سه پیشرانه متفاوت در این بازار فروخته می‌شود: ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی،۱.۶ لیتری توربو (THP160) و ۲ لیتری توربو (THP200). این سه پیشرانه به ترتیب از توانی معادل ۱۴۰، ۱۶۵ و ۲۰۰ اسب بخار برخوردارند. در کشور ما نیز فعلاً تنها نسخه THP160 آن به خریداران عرضه می‌شود.

سایت «AUTOCAR» بریتانیا نسخه THP160 این خودرو را در همان اوان ورود مورد بررسی خود قرار داد که در اینجا برگردان متنش را تقدیمتان می‌کنم.
ظاهراً این خودرو نسخه‌ای سدان از سیتروئن DS5 است و همچون برادر هاچ‌بک خود، توسط شرکت CAPSA (دانگ فنگ – PSA) و در کارخانه‌ای واقع در شهر شن زن چین ساخته می‌شود. هدف از عرضه آن ارائه خودرویی با ماهیت لوکس‌تر در راستای مقابله با همتایان ژرمنی‌اش بوده است.

ds_5ls_01
خطوط شیک و مدرنی را در بدنه خود جای داده است که با حجم فراوانی از کروم برجسته می‌شوند، خطوطی که شامل باریکه نواری بر روی سقف نیز می‌گردد؛ اما کماکان این خودرو به میزان زیادی به‌ظاهر سنتی خود وفادار مانده است. هرچند که به طرز شگفتی تنها لوگو DS بر روی بدنه LS قابل مشاهده است و نه نشان سیتروئن.

ds_5ls_02
تغییرات داخل کابین شامل مواردی چون یک سامانه اطلاعات – سرگرمی است که به‌واسطه یک صفحه نمایش لمسی ارتقاء یافته است. کنسول مرکزی آن فاقد جذابیت خودروی اصلی بوده و باآنکه فرمان و داشبورد آن مستقیماً از مدل استاندارد DS5 اخذ شده‌اند ولی سامانه هدآپ دیسپلی این‌گونه نیست.
توضیح: در این متن هر جا که صحبت از خودروی اصلی است منظور همان مدل DS5 است؛ خودرویی هاچ‌بک که چندی پیش به بازار کشورمان راه یافت.

citroen-ds-5ls1
معمولاً بدنه خودروهای پریمیوم در چین ” کشیده” می‌شود. در این کشور، نسخه‌هایی از آئودی A4 و ب‌ام‌و سری ۳ وجود دارند که فاصله بین دو محور آنها کشیده‌تر از حد استاندارد خود است و حتی خودروی کوچکی همچون اشکودا یتی نیز با طول بلندتری عرضه می‌شود. با این حال، سیتروئن دراین‌باره تدبیری از خود به خرج نداده است. یکی از اصلی‌ترین انتقاداتی که به نسخه اصلی (هاچ‌بک DS5) وارد می‌شد مربوط به کمبود فضا در ناحیه عقب آن بود. باآنکه DS 5LS از آن خودرو بلندتر است اما درواقع، اندازه فاصله بین دو محور آن به میزان ۱۲ میلی‌متر کوتاه‌تر است. فضای زانو هم در بخش عقب، به‌زحمت کافی و مناسب بوده و علیرغم حذف سقف پانورامای DS5، همان حجم از فضا در این بخش وجود دارد.

http://www.chinadaily.com.cn/business/motoring/img/attachement/jpg/site1/20131220/wires_1387477022490_middle.jpg
پیشرانه‌های دیزلی در چین با اقبال خوبی مواجه نیستند و پیشرانه‌های هیبریدی هم برای کسب فروشی بیشتر، تقلا می‌کنند. از همین رو پیشرانه‌های این خودرو از نوع بنزینی بوده و در دو نسخه ۱.۸ لیتری تنفس طبیعی و ۱.۶ لیتری توربو (توسعه یافته توسط ب‌ام‌و و PSA) عرضه می‌شوند. با رانندگی که با این خودرو در پیرامون شهر شانگهای انجام دادیم، توان ۱۶۱ اسب بخاری نسخه توربو، بیش‌ازاندازه کافی به نظر می‌رسید و در زمان نیاز هم شتابی فوری را برای راننده مهیا می‌ساخت.

http://www.inautonews.com/wp-content/uploads/2014/03/citroen-ds-5ls-Geneva-2014-14-1024x678.jpg
گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک این خودرو از حالت اسپرت (MODE SPORT) بهره می‌برد و امکانی دیگر مثل حالت دستی (MANUAL MODE) نیز در آن قابل گزینش است؛ اما شیفترهای تعویض دنده در پشت فرمان وجود ندارند. فرمان این خودرو حسی از سبکی را القاء می‌کند اما بازخورد آن مثبت است. گو اینکه، فنربندی آن برای حرکت در جاده‌های چین نرم و تعدیل شده و به نحو خوبی نیز سطوح سخت جاده‌ای در خود جذب و مستهلک می‌کند. همچنین، حرکت در سر پیچ‌ها نیز بهبود یافته و به نظر، نسخه کشیده DS5 خودروی تکامل‌یافته‌تری نسبت به نسخه اصلی خود می‌باشد.

http://sobhanehonline.com/files/fa/news/1395/8/18/115820_961.jpg
گرچه تکنولوژی ارتقاء یافته در کابین DS5 به‌خوبی کار می‌کند اما موردی را که در هنگام آزمونمان با آن مواجه شدیم مربوط به سامانه ناوبری آن بود که از کار بازماند و برای راه‌اندازی مجددش نیاز به استارت چندباره خودرو بود.
درنهایت می‌توان گفت که سدان LS خصلت و ژن خود را از هاچ‌بک DS5 اخذ نموده است. باآنکه خودروی بدی نیست ولی واقعاً نمی‌توان آن را یک DS5 خطاب نمود. بدین معنا که این خودرو حقیقتاً یک نسخه سدان از نمونه هاچ‌بک DS5 نیست بلکه یک خودروی کاملاً متفاوت است.
درواقع، این خودرو در چین در جایگاهی پایین‌تری نسبت به نسخه هاچ‌بک می‌ایستد و به نحو درخوری نیز قادر به جذب مشتریان هدف خواهد بود. بی‌شک این رویه‌ای برای عمده خودروسازان خواهد بود که محصولات جهانی خود را برای جذب مصرف‌کنندگان چینی بسازند.

مشخصات فنی DS 5LS (نسخه THP 160)

حجم موتور: ۱۵۹۸ سی‌سی
توان: ۱۶۵ اسب بخار
گشتاور: ۲۴۰ نیوتن متر در ۱۴۰۰ الی ۴۰۰۰ دور در دقیقه
شتاب صفر تا صد: ۸.۸ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۰۵ کیلومتر بر ساعت
سیستم فنربندی جلو: مک‌فرسون استرات
سیستم فنربندی عقب: محور پیچشی
نوع کالیپرهای ترمزهای جلو و عقب: دیسکی خنک شونده
مصرف ترکیبی سوخت: ۷.۷ لیتر در هر یک‌صد کیلومتر مسافت
نوع گیربکس: ۶ سرعته اتوماتیک (SPORTS/SNOW MODE)
خروجی گاز CO2: 183 g/km

ابعاد
طول/عرض/ارتفاع: ۴۷۰۲/۱۸۴۰/۱۵۱۰ میلی‌متر
فاصله بین دو محور: ۲۷۱۵ میلی‌متر
وزن خالص: ۱۴۷۵ کیلوگرم
گنجایش محل بار: ۴۶۶ لیتر
حجم باک بنزین: ۶۰ لیتر ۲۵۵/۵
اندازه تایرهای جلو و عقب: ۲۵۵/۵۰ R 17

ایمنی
۶ عدد کیسه هوای ایمنی (راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای)
سیستم ضد بلوکه ترمز (ABS)
سیستم کنترل پایداری (ESP)
سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)
سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی‌ها (HAC)
سیستم پایش و هشدار نقاط کور (BLIS)
سیستم کنترل فشار باد لاستیک‌های خودرو (TPMS)
ترمزدستی الکترونیک اتوماتیک (EPB)
سنسورهای پارک جلو و عقب
چرخ زاپاس کم‌حجم
سامانه هشدار پیرامونی
و…

تجهیزات رفاهی (سفارش ایران)
سانروف برقی
شیشه‌های عقب دودی
دوربین دید عقب
سیستم ورود و استارت بدون سوئیچ (KEYLESS START)
کروز کنترل مجهز به محدودکننده سرعت
صندلی‌های جلو مجهز به گرم‌کن و قابلیت تنظیم الکتریکی
روکش صندلی از چرم اعلای ناپا با طرح بند ساعت
داشبورد، پنل درب‌ها و تکیه‌گاه دست با روکش چرمی
سیستم تهویه هوای دوگانه اتوماتیک مجهز به مجراهای عقب
سیستم کنترل کیفیت هوا
فرمان هیدرولیک با قدرت متغیر
ساپورت ناحیه کمر صندلی‌ها با تنظیم برقی و امکان ماساژ در صندلی‌های جلو
آینه‌های جانبی تاشوی برقی مجهز به گرم‌کن و چراغ راهنمای LED
دکوراسیون داخلی با روکش چوبی
فرش کف‌پوش جلو
قاب کرومی محافظ پادری جلو
غربیلک فرمان چرمی با دکمه‌های کنترل
بازکن دریچه باک الکترونیک
فرمان چندکاره
صفحه نمایش لمسی رنگی به سایز ۷ اینچ با قابلیت‌های پخش رادیو، سی دی، بلوتوث و هندزفری + DVD،MP3،AUX و USB
چراغ‌های جلو از نوع زنون دوکاره با امکان جهت‌یابی
چراغ‌های روشنایی در روز LED
چراغ‌های اتوماتیک جلو مجهز به سامانه نور بدرقه راننده در نقاط تاریک
مه شکن‌های جلو با گردش اتوماتیک
آینه وسط الکتروکرومیک با تنظیم درخشندگی خودکار
لوله‌های اگزوز دوگانه طرح کروم
رینگ آلیاژی طرح الماس ۱۷ اینچی
و…

قیمت
در ایران: ۱۹۲,۸۰۰,۰۰۰ تومان (مدل ۲۰۱۷ – نسخه THP160)
در چین: ۱۸۴,۹۰۰ الی ۱۹۹,۹۰۰ یوآن (نسخه THP 160)

پدال
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.