پیش‌بینی‌های درآمدی دولت از خودرو نقش بر آب شد

0

پیش‌بینی‌های  نقش بر آب شد/ ممنوعیت ثبت سفارش کار دست دولت داد

 پدال نیوز:دولت از محل واردات و شماره‌گذاری خودرو برای چهارماهه نخست سال جاری درآمدی یک هزار و۷۲۰ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده که تنها ۷۰۰ میلیارد تومان آن محقق شده و با توجه به ممنوع بودن ثبت سفارش خودرو پیش‌بینی بر آن است تا درآمد دولت در پایان تابستان از این محل بسیار کاهش یابد.
 طبق اطلاعات به‌دست‌آمده دولت برای چهارماهه نخست سال جاری از محل مالیات واردات خودرو، مالیات بر نقل‌ و انتقال اتومبیل و مالیات شماره‌گذاری خودرو درآمدی ۱۷.۲ هزار میلیارد ریالی را متصور بوده که بررسی‌ها نشان از آن دارد دولت تنها از این سه محل درآمدی مجموعاً هفت هزار میلیارد ریال  از آن خود کرده است.

بررسی‌های دقیق‌تر نشان از آن دارد که در چهارماهه نخست سال ۱۳۹۶، دولت از محل مالیات واردات خودرو ۹۰ میلیارد تومان درآمد داشته و این در حالی است که مصوب دولت برای این مدت یک هزار و ۹۰ میلیارد تومان بوده است.

در مدت مشابه سال گذشته دولت از این محل ۸۰ میلیارد تومان درآمد داشته که نسبت به سال جاری درآمد دولت از مالیات واردات خودرو افزایش‌یافته است.

همچنین دولت از محل مالیات بر نقل‌وانتقال اتومبیل ۱۷۰ میلیارد تومان درآمد داشته که پیش‌بینی درآمدی دولت از این محل  برای سال جاری ۲۵۰ میلیارد تومان بوده است. در سال گذشته مدت مشابه دولت دقیقاً ۱۷۰ میلیارد تومان درآمد از محل مالیات بر نقل‌وانتقال اتومبیل از آن خود کرده است.

برخلاف دو مورد گذشته دولت بیش از پیش‌بینی خود از محل مالیات شماره‌گذاری خودرو  درآمدکسب کرده است، دولت برای چهارماهه نخست سال جاری از محل مالیات شماره‌گذاری خودرو درآمد ۳۸۰ میلیارد تومانی را متصور بوده که درآمد دولت از این محل ۴۴۰ میلیارد تومان به ثبت رسیده است.در حالی این ارقام به ثبت رسیده که از ۱۲ تیرماه سایت ثبت سفارش خودرو حتی برای نمایندگان رسمی بسته شده و اجازه واردات خودرو جدید وجود ندارد، حال با این شرایط پیش‌بینی می‌شود در آمارهای تابستان فاصله بسیار شدیدی بین میزان درآمد محقق و پیش‌بینی‌شده دولت وجود داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.