آموزش باز کردن گیربکس وتعویض صفحه کلاچ پژو ۴۰۵ ،سمند ،پژو پارس

5

آموزش باز کردن و پیاده کردن گیربکس پژو ۴۰۵ ،سمند ،پژو پارس برای تعویض گیت کلاچ و بلبرینگ کلاچ ،فیلم اموزش تعمیر گیربکس پژو۴۰۵ ،مشخصات گیربکس پژو ۴۰۵ ،اجزای گیربکس ۴۰۵ ،قیمت گیربکس پژو ۴۰۵ ،تعمیر گیربکس پژو ۴۰۵ ف اموزش تعمیر گیربکس پژو ۴۰۵

ابزار مورد نیاز

بکس ۱۰-۱۱- ۱۳- ۱۶ – ۱۸ -۱۹ -۲۱-۲۲- ۳۵ -آچار ۱۰ -۱۱- ۱۳- ۱۶ -جغجغه – دسته بکس رابط کوتاه و بلند – دوسو تخت – آلن ۸ -تالیبر بزرگ – تشت- قیف برای ریختن روغن – جک و خرک – چکش – تیفور  برای مهار گیربکس و اگر نبود همان جک دستی هم میشه

همیشه ایمنی در کار را رعایت کنید/ مسوولیت کار برعهده خودتان می باشد پس مراقب باشید

شروع کار

ما خودرو را روی چال سرویس باز کردیم و روی همون هم توضیح میدهیم

۱-خودرو را روی پاچال ببرید

۲-کابوت بالا بزنید باتری را باز کنید و کنار بگذارید

۳- سینی باتری را باز کنید

http://www.ftest.ir/wp-content/uploads/2014/12/01-450x300.jpg

۴- اگر کامپیوتر خودرو راه دستتان را می گیرد را باز کنید

۵- سیم کلاچ را از روی گیربکس آزاد کنید

۶-اتصال بدنه را باز کنید. مهره ۱۳

۷- سنسور دور موتور را باز کنید. ۱ پیچ

۸- خرطومی هواکش را باز کنید

۹- ماهک دنده را آزاد کنید سه عدد

۱۰-پیچ های دور گیربکس را باز کنید از بالا دو عدد با آچار یکسر ۱۶

http://www.ftest.ir/wp-content/uploads/2014/12/02-450x300.jpg

۱۱- استارت را باز کنید ۳تا پیچ با آلن ۸

حالا از قسمت بقل خودرو

۱۲-پیچ های چرخ و مهره سر پلوس را شل کنید هر دو طرف

۱۳-خودرو را جک بزنید و خرک کنید

۱۴- چرخ ها را باز کنید و کنار بگذارید

۱۵- مهره سر پلوس را باز کنید

۱۶- مهره سیبک زیر کمک را باز کنید با آچار ۲۲

۱۷ -با چش از بالای سیبک چندین ضربه بزنید تا سیبک آزاد کند فقط به گردگیر ضربه نزنید تا پاره شود

۱۸ – با تالیبر از سوراخ طبق اهرم کنید و با فشار بسمت پایین طبق را از توپی چرخ آزاد گنید

۱۹ – حالا قسمت پایین خودرو پیچ تخلیه گیربکس را باز کتید و روغن را داخل تشت تخلیه کنید

۲۰ -سینی زیر خودرو را باز کنید و کنار بگذارید

۲۱- با آچار ۱۰ سینی زیر گیربکس به فلایویل را باز کنید ۳ عدد پیچ

http://www.ftest.ir/wp-content/uploads/2014/12/061-450x300.jpg

۲۲- با بکس ۱۱ دو عدد پیچ چکمه بلبرینگ پلوس بزرگ را باز کنید و پلوس ها را بیرون بکشید

http://www.ftest.ir/wp-content/uploads/2014/12/051-450x300.jpg

۲۳- با آلن ۸ پیچ پایینی گیربکس را باز کنید

۲۴- بست های نگهدارنده و پایه شلنگ کمپرسور کولر را باز کنید و شلنگ ها را آزاد کنید

۲۵- سنسور کیلومتر را باز کنید

۲۶- حالا باید با تیفور سقفی موتور را مهار کنید اگر نداشتید با جک از زیر موتور وسط کارتل جک بزنید و موتور را مهار کنید

۲۷-پیچ وسط گیربکس را با آچار ۱۶ فقط شل کنید و باز نکنید و با بکس ۱۳ دو عدد مهره دسته گیربکس را باز کنید

۲۸- با بکس ۱۸ مهره وسطی دسته گیربکس را باز کنید

۲۹ – حالا باید دسته گیربکس را بردارید

۳۰ -با بکس ۱۶ بلند پایه دسته گیربکس را باز می کنید

۳۱ – الان یک پیچ پایین وسط گیر بکس بسمت رادیاتور باقی مانده را باز کنید

۳۲- گیربکس را توسط دو نفر یک نفر از بالا و یک نفر از پایین گرفته و کم کم آزاد می کنید برای درآورن دیفرانسیل را بسمت بالا فشار دهید و بچرخانید تا گیربکس آزاد شود

http://www.ftest.ir/wp-content/uploads/2014/12/021-450x300.jpg

۳۳- برای باز کردن دیسک و صفحه فلایویل را مهار کنید تا نچرخد

۳۴ با بکس ۱۳ و جغجه ۶ تا پیچ دور صفحه کلاچ را باز کنید

۳۵- برای جا زدن کاملن گیربکس و جای صفحه کلاچ را تمیز کنید

۳۶- نحوه بستن صفحه کلاچ باید یک شفت تنظیم داشته باشد تا صفحه کلاچ دقیقا وسط بسته شود

نکات فنی :برجستگی صفحه کلاچ به سمت خورشیدی دیسک می افتد جا بزنید و پیچ ها را ضربدی سفت کنید  – بلبرینگ نو را قشنگ جای خود بندازید و اهرم کلاچ را بازی بدهید ببینید عقب جلو می شود و برای مهار کردن اهرم کلاچ با یک نخ اهرم را به سمت چپ فشار دهیدو ببندید و موقع جا زدن هرگز به این اهرم دست نزید تا بلبرینگ کلاچ دربیاد

اجرت بازو بست گیربکس ۱۲۰ هزار تومان و قیمت صفحه کلاچ مارک والئو ۲۲۰ هزار تومان می باشد

برای بستن نیز عکس مراحل را تا آخر انجام دهید

سولات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید

ممکن است شما دوست داشته باشید
5 نظرات
  1. مهدی می گوید

    سلام ، خیلی خوب و عالی
    فقط می تونم دعا تون کنم
    تشکر ، تشکر، تشکر از سایت خوب و مفیدتون

  2. فرهاد می گوید

    سلام یه گیربکس پژو ۴۰۵ دارم آیا میشه باگیربکس دوو ریسور عوض کرد. لطفا اگه کسی این کارراکرده به شماره آن اس بزنه ممنون میشم ۰۹۱۹۳۰۷۷۰۶۵

    1. یاسین می گوید

      فلاویل رو با چی مهار کنیم که ضرری بع دندونه ها ش نرسه

  3. abedin می گوید

    سلام. واقعا عالی توضیح دادین. مختصر ومفید. دمتون گرم

  4. mohsen می گوید

    سلام
    ممنون از لطف شما عالی بود دو نتا سوال داشتم
    ۱- شفت برای تنظیم بستن صفحه کلاچ را چگونه تهیه کنم؟
    ۲- صفحه دنده استار هم نیاز به تعویض دارد یا خیر؟
    اگه زحمتی نبود به ایمیل پیام بفرستید
    ممنون از توضیحات خوبتون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.