بررسی موتور سیکلت تریل روان RAVAN QM-R200 + قیمت و مشخصات

0
قسمت اول: نقد و بررسی موتور سیکلت تریل روان RAVAN QM-R200

نقد و بررسی موتور سیکلت تریل روان RAVAN QM-R200

امروزه عده کثیری از جوانان برومند کشورمان با عشق به موتور سواری اقدام به ورزشی میکنند که قدمتی بر ربع قرن را دارد. یکی از سبک های ورزشی موتور سواری سبک Off-road بوده سبکی که بسیار طرفدار دارد سبکی که جهت رانندگی سخت و خارج از جاده میباشد. رانندگی در آفروید ( off-road ) علاوه بر قدرت بدنی مناسب و قدرت تمرکز و تصمیم گیری و دانش فنی نیازمند یک موتورسیکلت یا خودرویی مناسب بوده که با دارا بودن قدرت موتوری بالا، شاسی محکم، ترمز های مطمئن، وزن مناسب وسیله، لاستیک هایی با آج بزرگ و بلند، کمک های نرم و .. میباشد.

انتخاب یک وسیله مناسب و ایده آل همیشه یکی از بزرگترین نکاتی است که بسیار در ایجاد آدرنالین در بدن برای ایجاد احساسی شگرف و ایجاد خاطرات بسیار زیبا همیشه سخت و دشوار بوده است. امروز میخواهیم یکی از نام آشنا‌ترین موتورسیکلت های موجود در بازار ایران را مورد نقد و بررسی قرار دهیم تا شما بتوانید در انتخاب و خرید یک موتورسیکلت تریل در رده آفروید تصمیمی مناسب بگیرید. پس در ادامه با حساس کامپیوتر همراه باشید.

معرفی شرکت سازنده:

روان سیکلت :

شرکت روان سیِکلت در ۱۳۸۲/۰۱/۲۶ تاسیس شد. کارخانه این شرکت واقع در شهر صنعتی البرز ( قزوین ) در زمینی به مساحت ٩٠٠٠ متر مربع و تعداد ٣ سالن به مساحت ۶٠٠٠ متر مربع و ساختمان اداری به مساحت ٩٧٢٠ متر مربع تجهیز و در ١٣٨٢ راه اندازی شد.

اولین تولید این شرکت با نام روان ١٢۵  با همکاری شرکت Qingqi  چین تولید و در بازار عرضه شد.

مدل RAVAN 125 , 3C 110  این کارخانه در تارخ ١٣٨٢ به تولید انبوه رسید. مدل RAVAN GY 200  این شرکت که ساخت کشور چین می باشد، یک مدل Off road  بوده و مجهز به انجین ۲۰۰cc می باشد.

تریل روان مدل کیو ام آر ۲۰۰  (Ravan QM-R200):

شرح مختصر به بیان شرکت روان سیکلت سازنده:

 موتور سیکلت QM _ R 200 در کلاس تریل دارای قدرت و شتاب بالا جهت سواری در مناطق سخت و ناهموار.

قیمت:

  1. ۷۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ در تهران
  2. ۷۷.۵۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ در مشهد
  3. ۷۶.۰۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ در قم
  4. ۷۸.۰۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ در اصفهان
  5. ۷۹.۰۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ در شیراز
  6. ۸۱.۰۰۰.۰۰۰ ریال در مورخه ۱۳۹۶/۰۳/۰۶ در بوشهر

 

مشخصات فنی درج شده شرکت روان سیکلت:

مشخصات فنی درج شده شرکت Qingqi  چین:

قوای محرکه

تک سیلندر-چهارزمانه – هواخنک با رادیاتور روغن  OHV

Single-cylinder, four-stroke, oil-cooled, vertical, EFI

Engine Type

حجم اتاق

۱۹۹ سی سی

۱۹۹.۱ml

Displacement

قطر سیلندر,طول کورس پیستون

۵۸.۲x66 میلی متر

۶۶.۰ * ۵۸.۲

Bore * Stroke (mm)

نسبت تراکم

۹.۴:۱

۹.۴: ۱

Compression ratio

سیستم استارت

الکتریکی- هندلی

PEI digital transistor type

Ignition

گیربکس

۵ دنده

۵ Speed

Transmission

حداکثر گشتاوری

۱۴.۵ نیوتن متر/۷۰۰۰ (R/دقیقه)

۱۴.۵ / ۷۰۰۰ Nm (r/min)

Maximum torque

حداکثر قدرت

۱۱.۵ کیلو وات / ۸۰۰۰ (R/دقیقه)

۱۱.۵ / ۸۰۰۰ kw (r/min)

Maximum power

حداکثر توان

۱۶ اسب بخار

۱۵.۴

Maximum Ph(S)

کلاچ

قوته ور در روغن

Wet multi-plate

Clutch(F/R)

سیستم جرقه

تخلیه الکتریکی-  CDI

Electric start / kick start

Starting method

طول

۲۱۲۵ میلی متر

۲۲۰۰

L (mm)

عرض

۸۱۵ میلی متر

۸۳۰

W (mm)

ارتفاع

۱۲۸۵ میلی متر

۱۱۸۰

H (mm)

فاصله بین دو چرخ

۱۴۰۵ میلی متر

۱۴۰۵mm

Wheelbase

وزن خالص

۱۲۸ کیلوگرم

۱۲۸kg

Vehicle Quality

سیستم تعلیق جلو

تلسکوپی

Telescopic

Front suspension

سیستم تعلیق عقب

تک کمک فنر قابل تنظیم

Single shock adjustable

Rear suspension

ترمز جلو

ترمز دیسکی

Front disc

Brake Front

ترمز عقب

ترمز دیسکی

Rear disc

Brake Rear

لاستیک جلو

۲۱-۳.۰۰

۲.۷۵-۲۱

Tyre Front

لاستیک عقب

۱۸-۴.۱۰

۴.۱۰-۱۸

Tyre Rear

ظرفیت باک

۱۴ لیتر

۱۰.۶ Liter

Fuel capacity

مصرف سوخت

۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

۲.۸ Liter/100Km

Fuel consumption

حداکثر سرعت اسمی

۱۱۰ کیلومتر بر ساعت

≥۱۰۰ km / h

Maximum speed

داشبورد

سرعت سنج دیجیتال الکترونیکی

Analogue

Dashboard

رنگ بدنه

مشکی, نارنجی, زرد, سفید

Black, Orange, Yellow, White

Color

 

نکته: هر ۱ کیلووات-ساعت برابر با ۱.۳۴۱۰۲ اسب بخار میباشد.

دفترچه های راهنما:

مشخصات فنی و امکانات

سرویس و نگهداری ( فارسی )

سرویس و نگهداری ( انگلیسی )

تنظیم کمک فنر با گاز نیتروژن

مقدمه:

تا اینجا سخنان شرکت سازنده این موتورسیکلت و تصاویر آن را ملاحظه فرمودید، اینک موقع آن شده تا این موتورسیکلت زیبا و گران قیمت را مورد ارزیابی قرار دهیم تا ببینیم چند مرده حلاج است.

نگاه اول:

در نگاه اول ظاهری براق، پرقدرت شما را خیره کرده و نسبت به تمام موتور های موجود رده تریل در بازار نظر شما را جلب خواهد کرد. رینگ ها و دو شاخ طلایی رنگ، شل گیرهای نشکن، زین بلند و کشیده صاف، چراغ جلو مستطیلی، اگزوز مشکی دارای حفاظ، رکاب های تا شونده کاملا بزرگ، صفحه کیلومتر کاملا جدید دیجیتال که دارای دور موتور برقی و نمایشگر کاملا دیجیتالی سرعت همراه با آمپر بنزین و ساعت و مسافت شمار، شمارنده دنده، چراغ هشدار راهنما و نور، دارای چراغ سلام و نور بالا و پایین و نور کوچک، راهنما های بسیار زیبای نشکن جدید LED، چراغ خطر زیبا، دارای ترک دست برای سرنشین دوم، انجین نقره ای بزرگ و پرقدرت، گیربکس پنج دنده، استارت الکتریکی، دارای رادیاتور روغن به همراه یک حفاظ در روبروی آن، دارای سیستم آلاینده Euro 2، باک بزرگ با ظرفیت ۱۴ لیتر، دارای ترمز های دیسکی، دارای سنسور جک بقل برای عدم روشن شدن تا زمانی که موتور بر روی جک میباشد، جعبه ابزار کوچک، کایت های براقی که تمامی رنگ های آن زیبا و جذاب هستند، در کل یک موتورسیکلت کاملا مجهز زیبا که هیچ از امکانات کم ندارد و کمتر کسی هست که با دیدن چنینی امکاناتی عاشق این موتور دلربا نشه و آرزوی داشتنش رو نداشته باشه.

اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید مدتها قصد خرید یک موتورسیکلت تریل را دارید و اینکه اصلاعاتی از مشخصات علمی و فنی یک انجین ندارد بدون شک با دیدن این موتور حتما اقدام به خرید آن خواهید نمود. این موتورسیکلت گران قیمت ترین موتورسیکلت تریل در رده ۲۰۰ تا ۲۵۰ سی سی موجود در بازار ایران میباشد موتوری که به لحاظ قیمت و امکانات رقیبی نداشته و ندارد و شرکت های سازنده دیگر در ایران با قیمت هایی بین شش صد هزار تا یک میلیون تومان پایین تر از آن با امکاناتی مشابه اقدام به فروش میکنند.

کیفیت ساخت:

وقتی در حال دیدن این موتورسیکلت هستید کیفیت ساخت کلیه قطعات آن با چشم نظر شما را بر آورده میسازد و میتوانید تشخیص دهید کیفیت ساخت قطعات خوب بوده و با توجه به قیمت آن ارزش خرید را دارد.

تحقیقات اولیه:

در تحقیقات اولیه که از فروشندگان بازار راسته خیابان فردوسی در شیراز نمودیم تمامی فروشندگان در بهترین بودن موتور روان QMR200 حرفی ندارند و آن را به اتفاق تحسین میکنند.

نتیجه اول:

با توجه به امکانات، ظاهر، کیفیت ساخت و رده تریل بودن آن یک موتور ایده آل و جوان پسند بوده و هر کسی را دلباخته خود مینماید و موتور سیکلتی است که در بازار رقیبی نداشته و بی درنگ آن را خریداری می نمائید.

 پس تا به اینجای کار از ۱۰ امتیازش ۱۰ میباشد.

نقد و بررسی تخصصی:

خوب تا به اینجا موتوری در پیش روی داریم که به لحاظ قدرت، سرعت، ظاهر، امکانات، کیفیت ساخت و استایل موتوری بی رقیب و رویایی میباشد که هر موتور سواری آرزوی آن را دارد. این ویژگی ها ما را بر آن داشت تا با تحقیق و بررسی های دقیق این موتور را مورد آزمایش قرار دهیم تا ببینیم آیا حرف ها و شنیده ها و تبلیغاتی که درباره QM-R200 روان میشود آیا در عمل هم اینچنین هست یا خیر.

نگاه اول:

از لحاظ تخصصی و یک موتور سوار با علم و آگاهی و دید فنی در نگاه اول به ظاهر:

چراغ جلو اندازه متوسطی دارد و دارای نور تقریبا مناسبی بوده و چشم رانندگان روبرو را در تاریکی شب ناراحت نمیکند. پوشش نور در جلوی موتور به نسبتا یکنواخت است و با نور پایین تا ۶ متر را به خوبی پوشش داده و با نور بالا فاصله ای حدودی تا ۲۰ متر را به خوبی پوشش میدهد. اما به عنوان یک موتور جاده ای میزان نور این موتور کم میباشد ولی چون کلاس این موتور تریل و طراحی شده برای آفرود می باشد میزان نور قابل قول است.

چراغ خطر عقب بسیار شفاف و روشن بوده و نور را به خوبی بازتاب می دهد اما میزان اندازه کاسه آن تقریبا کوچک بوده و جا داشت کمی بزرگتر ساخته می شد. و در هنگام ترمز گرفتن نور استاپ ترمز به خوبی و به وضوح قابل رویت بوده.

راهنماهای آن با قابلیت انعطاف پذیری و با و جود سطح کوچک دارای نوری بسیار واضح و قوی میباشد و نکته بسیار جالب آن تکنولوژی ساخت آن از دیوید های ال ای دی میباشد که دارای عمر بسیار زیاد و مقاوم در شرایط بسیار سخت می باشد. اما به دلیل استفاده از پایه های لاستیکی بی کیفیت با خم شدن بیش از ۳۰ درجه در اصطلاح پایه های راهنماها قیچی می شود. که با توجه به مبلغی که برای خرید چنین موتوری صورت می گیرد اصلا خوب نیست.

باطری اصلی موتور از نوع آبی با قدرت ۷ آمپر ۱۲ ولت بوده که ساخت کشور چین و از درجه کیفیت متوسط ساخته شده است و در طی گذشت دو سال از کار خواهد افتاد اما با تعویض آن با یک باطری آبی با کیفیت و یا یک باطری لیتیومی ( به اشتباه معروف به اتمی ) در بازار با قدرت ۷ آمپر و ۱۲ ولت عمر باطری تا ۴ سال افزایش خواهد یافت که عمری کاملا مناسب میباشد.

جعبه ابزار در سمت چپ در عقب نصب شده که دارای بدنه پلاستیکی بوده تقریبا محکم و دارای آچار های اولیه ای چون آچار شمع، پیچ گوشتی، آچار ۱۷-۱۴، دسته زور که دارای کفیت بالایی است ، به همراه یک کیف پلاستیکی با کیفیت بسیار پایین میباشد. که در مقابل بهای موتور و نسبت به کیفیت ساخت قطعات جای بحث دارد .

رینگ های موتور با ظاهری زیبا و به ظاهر با کیفیت مطمئن میتوانند در هر جاده ای به خوبی دوام بیاورند و هر ضربه ای را تحمل کنن. لاستیک های آن ساخت ایران متعلق به شرکت ایران یاسا بوده و دارا آج های پهن و عمق متوسط هم مناسب تردد در شهر و هم در جاده های خاکی می باشد. این لاستیک ها کمی در حفظ تعادل در پیچ ها شما را دچار مشکل خواهند کرد بیشترین هدف از قرار دادن این لاستیک ها بر روی این موتور گذراندن مرحله آب بندی موتور و حداقل طی نمودن ۱۰.۰۰۰ کیلومتر میباشد که بعد از آن میبایستی با لاستیک های مناسب با شرایط مورد استفاده شما تعویض شوند.

محافظ های مچی روی فرمان بسیار کار آمد بوده و در صورت برخوردهای نچندان قوی با هر جسمی به خوبی جلو آسیب ها را خواهد گرفت اما چیزی که باعث کمی اذیت است جنس محافظ ها میباشد که متاسفانه از آلومینیوم نرم میباشد و در صورت برخورد های قوی همانند افتادن خود موتور از روی جک باعث از بین رفتن آن میشود.

دسته نگهدارنده سرنشین عقب در ظاهربسیار با کیفیت می باشد اما با کمی دقت خواهید دریافت که جنس آن از نظر ساخت از آلومینوم خشکه می باشد و دارای کیفیت پایینی نیز می باشد.

کیلومتر موتور الکترونیکی بوده و دارای دقت خوبی در به نمایش گذاشتن دور موتور و یا سرعت و یا مسافت میباشد و به دلیل بزرگی در نمایش اعداد در نور روز کاملا خوانا بود اما در شب به دلیل نور آبی رنگ پس زمینه کمی خوانا بودن حروف کم میشود اما باز قابل خواندن میباشد دور موتور به صورت عقربه ای اما برقی بوده که هم در روز و هم در شب کاملا واضح میباشد. شماره دنده کاملا خوانا و درشت میباشد. علامت میزان وجود بنزین کمی کوچک است اما باز هم قابل خواندن.

رکاب ها و پدال ترمز پایی و پدال تعویض دنده کاملا در زیر پا قرار داشته و به آنها کاملا مسلط خواهید بود. و به دلیل سیستم تا شونده در هنگام زمین خوردن میزان آسیب های وارد شده بر آنها بسیار ناچیز خواهد بود. اما شاسی و حفاظهای آهنی رادیاتور روغن ضعیف هستند و در برخوردهای نچندان محکم به راحتی آسیب جدی خواهند دید.

شل گیر های جلو و فلاپ های دو شاخ و کایت های بقل از جنس فایبرگلاس بوده و حالت انعطاف پذیری برخوردارند و در صورت برخورد با جسمی به راحتی آسیب نخواهند دید.

شکل اورگانومیک زین بسیار مناسب بوده و در هنگام سوار شدن شما را کاملا مسلط بر موتور و محیط اطراف خواهد کرد و کمترین میزان فشار به ستون فقرات را وارد می سازد و به دلیل پهنی و نرمی آن در رانندگی های طولانی خیلی دیرتر دچار خستگی خواهید شد. و چون کاملا مسطح بود به راحتی قادر خواهید بود تا دو نفر دیگر را هم سوار کنید اما توجه داشته باشید که این موتور دارای حداکثر ظرفیت استاندارد دو نفر میباشد.

از نظر در دسترس بودن قطعات چون ترانزیستور ( شارژر )، باتری، بوبین، کنتاکت راهنما، و .. به راحتی در دسترس بوده و بسیار سریع میتوان اقدام به تعویض آنها نمود.

شکل طراحی کایت های بدنه موتور در قسمت باک به صورتی میباشد که همچون یک بادبان عمل کرده و جریان هوای مقابل را با کمترین اصطکاک ممکن به قسمت پایین به سمت هدسینگ های ( بادگیرها ) انجین و قسمت رادیاتور روغن هدایت میکند و این به نوبه خود باعث افزایش ضریب خنک شدن موتور میشود. علاوه بر هوا خنک بودن انجین یک رادیاتور ۷ اینچی باعث میشود که بسیار سطح تبادل گرمایی موتور با محیط اطراف بالا برود و این امر علاوه بر خنکی انجین باعث افزایش طول عمر قطعات داخلی انجین میگردد مخصوصا در طی مسافت های طولانی در جاده ها و یا نقاط گرم کشور و یا در فصل تابستان و یا زمان هایی که موتور در حالت حرکت نمیباشد ( همانند توقف در ترافیک ).

نکته مهم در اینجاست با اینکه یک حفاظ جهت جلوگیری از ضربه برای رادیاتور روغن در نظر گرفته شده است اما در صورت بروز هرگونه آسیبی به رادیاتور عملا موتور از حرکت باز ایستاده و قادر به طی ادامه مسیر نمیباشد در صورتی که از سال ۲۰۰۴ میلادی اکثر شرکت های موتورسیکلت سازی اقدام به جایگزین نمودن رادیاتور آبی به جای رادیاتور روغنی نموده اند که در ایران در طی دو سال گذشته شاید دو شرکت فقط در رده تریل مدل ( SX200 ) اقدام به منتاژ این موتورها نموده اند. اما در اکثر موتورهای مدرن امروزی از رادیاتور آب جایگزین رادیاتور روغن گشته، تجربه و کارایی‌ نشون داده آب بهتر میتونه عمل خنک سازی را انجام بدهد اما نیاز به کانال کشی‌‌های خاصی‌ داخل سیلندر و سر سیلندر می باشد که بتوان مسیر آب را از مسیر روغن جدا نمود اما وقتی‌ در یک موتور از رادیاتور روغن استفاده میشود دیگر نیازی به مسیر مجزا (و صرف هزینه و وقت طراحی دوباره ) ندارد  و با قرار دادن یک رادیاتور سر راه کانال اصلی‌ روغن و تعبیه آن در جلوی موتور، جایی که بیشترین مقدار جریان هوای عبوری را دارد، قرار داده و سپس روغن را که با فشار پمپ روغن به سمت قطعات اصلی( میل لنگ، شاتون، پیستون، سیلندر و .. ) هدایت و پس از جذب گرما در انتهای مسیر به رادیاتور انتقال داده تا عمل خنک سازی روغن صورت بگیرد پس از آن با کاهش دما دوباره روغن وارد انجین میگردد. در داخل رادیاتور روغن، از همان روغن داخل انجین استفاده میشود، که در صورت آسیب رسیدن به رادیاتور عملا به دلیل کاهش میزان سطح روغن در انجین نمیتوان موتور را روشن نمود و اقدام به حرکت کرد در صورت عدم رعایت این نکته دمای انجین بالا رفته قطعات داخلی به دلیل عدم روغن کاری مناسب و افزایش سطح اصطکاک پیستون با بنده سیلندر رینگ ها آسیب دیده و دچار چسبندگی گردیده و موتور در اصطلاح جام مینماید. اما در رادیاتور های آبی این عمل اتفاق نمی افتد و شما قادر خواهید بود تا مسافتی را جهت رسیدن به اولین محل برای رفع نقص طی نمایید.

انجین موتور از حجم ۲۰۰ سی سی برخوردار بوده که این خود باعث افزایش قدرت در موتور میشود و با وجود یک گیربوکس ۵ دنده لرزش کاهش و عمل کنترل سرعت در موتور افزایش یافته و میتوان در درون شهر ها و یا جاده های خاکی با تنظیم نمودن دنده مناسب از یک سرعت مطمئن جهت کنترل هرچه بهتر موتور اقدام نمود از نظر کیفیت ساخت پوسته انجین میتوان گفت که کیفیت ساخت در حد خوبی بوده و میتواند با موتورهای شرکت هایی چون هوندا، یاماها، سوزوکی و … برابری کند.  این موتور هم با استارت و هم با هندل پایی جهت راه اندازی طراحی شده است.

اگزوز موتور دارای صدای بسیار کمی بوده و به دلیل داشتن حفاظ بر روی لوله منیفولد باعث سوختن شلوار نشده و چون رنگ مشکی نسوز بر روی آن زده شده است دیگر تغییر رنگی در آن به وجود نخواهد آمد.

شاسی موتور سیکلت روان QM-R200 تقریبا ضعیف به نظر میرسد به گونه ای که این شاسی بجز برای تردد در شهر و یا جاده های خاکی بیشتر مناسب نیست و در مقابل شاسی موتورهای رادیسون شرکت کویر موتور تقریبا حرفی برای گفتن ندارد و میتوان پیش بینی نمود در سواری های Off-road در صخره ها و پرش هایی با ارتفاع بیش از یک متر باید انتظار آسیب دیدیگی در آن را داشته باشیم.

در زیر انجین این موتور بر روی قسمت شاسی یک حفاظ سینی با قطر ۲ الی ۳ میلیمتری وجود دارد که به خوبی میتواند از بروز هرگونه آسیبی حتی شدید به قسمت بدنه انجین جلوگیری نماید.

از نظر نرمی کمک فنر باید گفت نرمی لازم برای سواری های Off-road را ندارد اما بسیار مناسب برای سواری های شهری و جاده های خاکی بوده و به دلیل دارا بودن قابلیت تنظیم میتوان ارتفاع موتور را به راحتی تنظیم و کمی به نرم دست پیدا نمود که این خود یک امتیاز میباشد.

سیستم ترمزها در این موتور از نوع دیسکی بوده که این به نوبه خود بسیار ارزشمند میباشد چرا که در ترمز های دیسکی ترمز های مکرر صورت گرفته که باعث افزایش دما در سطح لنت و دیسک میگردد، بر خلاف ترمز های کاسه ای با سرعت بسیار بالایی خنک گشته و باعث عمل متوقف سازی در موتور شده و حتی نسبت به ترمز های کاسه ای عمل توقف سازی را با سرعت تقریبی ۲ برابر انجام میگیرد. در یک مقایسه کوچک زمانی که شما با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رانندگی مینماید با اقدام به گرفتن ترمز در یک موتور با ترمز های کاسه ای پس از طی نمودن ۳۶۰ متر متوقف میشود در صورتی که ترمز نمودن با موتوری که دارای ترمز دیسکی میباشد شما پس از طی نمودن۱۲۶ متر متوقف میگردد.

برجسب های نصب شده بر روی موتور با کوچکترین آب گرم و یا شست و شو در کارواش ها به راحتی کنده شده و از بین خواهند رفت.

فیلتر روغن مورد استفاده شده در این موتور از نوع ۱.۵ اینچی کاغذی میباشد که به معنای این بوده که عمل پاک سازی روغن با بهترین سطح ممکن صورت می گیرد.

کیفیت ساخت:

در کلیه قطعاتی که میتوان آنها را مشاهده نمود ( منظور کلیه قطعات بجز قطعات اصلی و حیاتی که در درون انجین بکار رفته اند) سطح کیفیت ساخت نسبت به سایر تولیدات شرکت های داخل ایران تقریبا خوب بوده و دارای کیفیتی برابر و یا نسبتا بالاتر از تمامی موتورهای موجود در بازار میباشد. اما در مقابل با قیمت این موتور میبایستی سطح کیفیت ساخت کمی بالا تر می بود.

تحقیقات فنی اولیه:

در بین تحقیقات برآمده از تعمیر کاران موجود در بازار و اکثر کسانی که خود دارای این موتور بوده اند و جستجو های اینترنتی به نتایجی رسیدیم که باعث تعجب ما شد.

گفته های مالکین:

اکثر غریب به اتفاق مالکین موتور روان QM200 از مصرف بالای سوخت، سنگینی موتور، عدم تعادل کنترلی، مشکل در قدرت، مشکل در دنده ۳، بعضا در موارد کمی از کار افتادن کیلومترهای دیجیتالی را بیان مینمودند.

گفته های تعمیر کاران:

اکثر تعمیر کاران بیان مینمودند که که تحت هیچ شرایطی اقدام به خرید موتورهای رده تریل ساخت کشور چین موجود در بازار ایران را ننمائید زیرا که این موتورها دارای مشکلات گیربوکس در دنده های ۳، مصرف بالای سوخت و عدم سطح کیفیت حداقل در قطعات داخلی انجین میباشد و اکثرا با خورد شدن چرخ دنده های گیربوکس و جام نمودن به آنها مراجعه می نمایند. و از نظر قدرتی برخلاف تصور عموم قدرت این موتورها با اختلاف های بسیار کمی از قدرت یک موتور ۱۲۵ در بازار وجود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.