معرفی شاسی بلند جدید ولوو XC40 + قیمت و مشخصات

0

ولوو XC40 رونمایی شد

شرکت ولوو پیش از این با خودروهای XC60 و XC90 اعتبار بالایی برای خود در حوزه خودروهای شاسی بلند و کراس‌اور در میان علاقه‌مندان و فعالان حوزه خودرو در سرتاسر جهان کسب کرده است. اما بحث قیمت خودرو همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خریداران خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور است.

ولوو از جدیدترین کراس‌اور خود با نام XC40، به‌عنوان محصولی کوچک‌تر از مدل‌‌های موفق XC60 و XC90، رونمایی کرد.

به نظر می‌رسد گرایش خودروسازان و البته مشتریان به استفاده از مدل‌های کراس‌اور روزبه‌روز در حال افزایش است. شرکت سوئدی ولوو نیز با شناخت و درک صحیح از شرایط حاکم بر بازار جهانی خودرو و این گرایش روزافزون، در حال افزایش اعضای خودروهای کراس‌اور در سبد محصولات خود بوده و حالا جدیدترین عضو این خانواده با نام ولوو XC40 را رونمایی کرده است. شرکت ولوو پیش از این با خودروهای XC60 و XC90 اعتبار بالایی برای خود در حوزه خودروهای شاسی بلند و کراس‌اور در میان علاقه‌مندان و فعالان حوزه خودرو در سرتاسر جهان کسب کرده است. اما بحث قیمت خودرو همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های خریداران خودروهای شاسی‌بلند و کراس‌اور است. آیا خودروی جدید ولوو با نام XC40 می‌تواند رقیبی جدی برای دیگر خودروهای این کلاس باشد؟

به نظر می‌رسد ولوو برای این سؤال ما پاسخی دارد. ولوو هم‌زمان با معرفی XC40، از روشی جدید در زمینه خرید خودروهای این شرکت برای علاقه‌مندان، با نام Volvo Care رونمایی کرده است. به‌طور خلاصه این طرح، خرید و لیزینگ سنتی خودروهای ولوو از نمایندگی‌های رایج را به خرید اینترنتی با قابلیت پرداخت مبلغ ثابت ماهیانه تغییر می‌دهد. خریداران، خودروی مورد نظر خود را بررسی و انتخاب می‌کنند و تنها با فشار دادن یک دکمه، صاحب خودروی ولووی جدیدی با بیمه‌نامه و گارانتی کامل خواهند شد که در بازه‌ای ۲ ساله مبلغ آن را به‌صورت اقساط ماهیانه پرداخت خواهند کرد.

volvo xc40

این طرح جدید خرید تنها در برخی از بازارها و کشورها ارائه خواهد شد. کاملا مشخص است که طرح Volvo Care، نسل جدید و جوان خریداران خودرو را هدف قرار داده است؛ کسانی که اکثر خریدهای خود را به‌صورت اینترنتی انجام می‌دهند و نه‌تنها زمان، بلکه حوصله حضور در نمایندگی‌های خودروسازان در مناطق مختلف شهری را ندارند. ولوو هنوز هزینه‌ی استفاده از این طرح را اعلام نکرده است و باید منتظر ماند و دید این سیستم جدید تا چه حد موفق خواهد بود.

خودروی XC40 در ابتدا با مدل‌های T4 و T5 عرضه می‌شود. نسخه‌ی D4 چهارچرخ محرک همراه با پیشرانه دیزلی ۴ سیلندر و قدرت خروجی ۱۸۸ اسب بخار است. مدل T5 مانند T4 چهارچرخ محرک خواهد بود؛ اما با پیشرانه‌ی تقویت‌شده به قدرت خروجی ۲۴۴ اسب بخار ارائه می‌شود. وظیفه انتقال قوای محرکه در هر دو مدل بر عهده جعبه‌دنده ۸ سرعته اتوماتیک است

مدل دیگری از این خودرو T3 نام دارد که مدل پایه محسوب می‌شود و سال آینده با پیشرانه ۳ سیلندر تقویت‌شده و قدرت خروجی ۱۵۶ اسب بخار رونمایی خواهد شد. در این نسخه بر خلاف دو مدل دیگر، تنها محور جلو قابلیت به حرکت درآوردن خودرو دارد (دیفرانسیل جلو) و از جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک بهره خواهد برد. ولوو بدون اشاره به زمان دقیق فروش، اعلام کرده است مدل‌های هیبریدی و تمام الکتریکی XC40 نیز در آینده رونمایی خواهند شد.

volvo xc40

نسخه‌های مختلف خودروی XC40 با ویژگی‌های متنوعی عرضه خواهند شد. خوشبختانه ولوو در استفاده از امکانات و تجهیزات هیچ‌گاه کوتاهی نکرده؛ به‌نحوی‌که در نسخه نیمه‌فول این خودرو، از صفحه نمایش ۱۲.۳ اینچی لمسی جهت نمایش دیجیتال وضعیت خودرو، صفحه نمایش ۹ اینچی لمسی همراه با سیستم مسیریابی و قابلیت اتصال به اینترنت، تنظیم سیستم تهویه هوای داخل خودرو به‌صورت مستقل در قسمت جلو و عقب خودرو، چراغ‌های LED، سنسور پارک عقب، صندلی‌های چرمی همراه با گرم‌کن و چرخ‌های ۱۸ اینچی استفاده کرده است. در نسخه‌ی فول‌، ولوو امکانات دیگری مانند استفاده از چرم و آلومینیوم در بدنه داخلی و خطوط سایه‌روشن مشکی در قسمت خارج خودرو به همراه سیستم اگزوز دوگانه و سیستم تعلیق اسپرت اضافه کرده است.

تمامی مدل‌های XC40 دارای محفظه و محل‌های مخصوص قرار دادن وسایل و نوشیدنی در داخل خودرو هستند. ولوو با این فضاسازی عالی، توانسته است به نحوی از هرج‌ومرج ناشی از وجود ظروف غذا و نوشیدنی در داخل خودرو تا حد بسیار زیادی بکاهد. همچنین محفظه‌هایی جهت قرار دادن تلفن همراه با امکان شارژ بی‌سیم، محل‌های برای آویختن وسایل و همچنین مکانی برای سطل زباله در این خودرو تعبیه شده است.

volvo xc40

وقتی اسم ولوو می‌آید، همواره ایمنی جزء جدایی‌ناپذیر محصولات این شرکت برجسته سوئدی است. ولوو اعلام کرده است سیستم‌ ایمنی خودروی XC40، ترکیبی از دو برادر بزرگ‌تر خود یعنی XC60 و XC90 است. این خودرو بیشتر با هدف رانندگی در شهرها طراحی و ساخته شده است. سیستم هشدار ترافیک همراه با سیستم ترمز خودکار منجر می‌شود راننده با خالی آسوده به رانندگی در شهرهای شلوغ و پرترافیک بپردازد. سیستم ترمز اضطراری خودروی XC40 دائما در حال بررسی وضعیت خودروها، عابران پیاده و دوچرخه‌سواران است و دوربین ۳۶۰ درجه آن، این اجازه را به راننده می‌دهد تا زاویه دیدی مانند یک پرنده داشته باشد و در زمان پارک خودرو به وی کمک می‌کند. سیستم کمکی هدایت خودران ولوو، شرایط رانندگی نیمه خودران را برای این خودرو فراهم کرده است؛ به‌نحوی‌که در مسیرهای مناسب، خودرو را حداکثر با سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت می‌راند و در شتاب‌گیری، چرخش و ترمز به بهترین نحو عمل می‌کند.

http://digiato.com/wp-content/uploads/2017/01/Volvo-40.2_Concept-2016-1280-03.jpg

در مجموع خودروی XC40 به‌عنوان خودرویی انقلابی از سوی ولوو شناخته نمی‌شود؛ اما این به معنای عدم دستیابی به محبوبیت نخواهد بود. ولوو اعلام کرده است که مدل ابتدایی این خودرو یا همان T3، با قیمت پایه ۳۷ هزار و ۳۰۰ دلار و نسخه فول آپشن آن با قیمت ۴۷ هزار و ۶۰۰ دلار به مشتریان تحویل خواهد شد. مدل T5 با قیمت ۳۵ هزار و ۲۰۰ دلار برای نسخه مومنتم عرضه خواهد شد. نسخه T4 نیز تابستان سال آینده و با قیمت ۳۳ هزار و ۲۰۰ دلار در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

بدین ترتیب ولوو XC40 به‌عنوان رقیبی برای خودروهای لوکسی مانند بی‌ام‌و X1، آئودی Q3 و مرسدس بنز کلاس GLA به شمار خواهد رفت. تولید انبوه خودروی XC40 از ماه آینده آغاز خواهد شد؛ اما پیش‌خرید این خودرو با موعد تحویل در اوایل سال آینده میلادی، هم‌اکنون آغاز شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.