مک لارن ۷۲۰S سریع‌تر از پورشه ۹۱۸ و بوگاتی ویرون؟

0

مک لارن ۷۲۰S سریع‌تر از پورشه ۹۱۸ و بوگاتی ویرون

چگونه یک سوپرکار روزمره می‌تواند با هایپرکارهایی که قدرت بسیار بیشتری دارند رقابت کند؟ خب شاید ۷۲۰S خودش قدرت بیشتری داشته باشد. احتمالاً این خودرو قدرت ۸۰۰ اسبی در میل‌لنگ داشته که بیشتر از قدرت ۷۱۰ اسب بخاری اعلام شده توسط خود مک لارن است.

همه ما می‌دانیم که مک لارن ۷۲۰S یک سوپرکار جدی با فرمی آینده نگرانه است اما آیا این خودرو می‌تواند سریع‌تر از هایپرکارهایی چون پورشه ۹۱۸ و بوگاتی ویرون باشد؟ دست‌اندرکاران درگ تایمز پس از تست ۴۰۰ متر این بریتانیایی خوش استیل کاملاً متقاعد شده‌اند که این کار امکان‌پذیر است. هیچ ویدئوی خارجی از خودرو وجود نداشته اما دوربینی که پشت آمپر را نشان می‌دهد شتاب صفر تا ۲۹۶ کیلومتر در ساعت احساس‌برانگیزی را ثبت کرده است.


خب اعداد چه می‌گویند؟ شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ۲.۸ ثانیه ثبت شده و ۷۲۰S مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۰.۲۷ ثانیه و با سرعت ۲۳۱.۷ کیلومتر در ساعت طی می‌کند. رکورد طی ۸۰۰ متر نیز در ۱۵.۸۶ ثانیه و با سرعت ۲۸۰ کیلومتر در ساعت ثبت می‌شود.


در مقام مقایسه باید گفت شتاب ۷۲۰S کمی کندتر از پورشه ۹۱۸ و بوگاتی ویرون است اما باقی اعداد باعث می‌شوند این خودرو اگر در رتبه‌ای بالاتر نباشد حداقل با آن‌ها برابری کند. این را در نظر بگیرید که ۹۱۸ و ویرون سوپرکارهایی با حداقل بهای ۱ میلیون دلاری هستند درحالی‌که مک لارن قیمت ۲۸۴۷۴۵ دلاری دارد.

McLaren 720S

https://cdn01.zoomit.ir/2017/3/ae525c81-bf20-4773-9dc0-880b801bf664.jpg
همچنین هایپرکارهای یاد شده وزن زیادی دارند. پورشه حدود ۱۶۵۶ کیلوگرمی داشته و ویرون نیز خودرویی ۱۸۱۴ کیلویی است. ۷۲۰S بسیار سبک‌تر بوده و ۱۴۰۶ کیلوگرم وزن دارد.


البته رکوردهای ثبت شده می‌توانند بستگی زیادی به مکان و شرایط داشته باشند؛ و البته ما دلیلی برای باور نکردن این اعداد از سوی درگ تایمز نداریم و از سویی نیز درگ رسمی این خودرو منتشر نشده و موجب ایجاد برخی تردیدها شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.