رتبه‌بندی آمریکایی‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۶/تیر ۹۵

0

رتبه‌بندی آمریکایی‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۶/تیر ۹۵

دانشگاه تجارت Kogod آمریکا مطالعه‌ی شاخص خودروهای ساخت این کشور را منتشر کرد. این مطالعه تعیین می‌کند که یک خودرو چقدر به اقتصاد ایالات‌متحده ارتباط دارد. جای تعجبی ندارد که در صدر این لیست برندهای داخلی همچون شورلت و فورد قرار دارند، درحالی‌که کمپانی‌های ژاپنی و آلمانی در انتهای لیست جای گرفته‌اند.

2017-Buick-Enclave-SportTouring-028
داده‌های Kogod متفاوت از چیزی است که اعلامیه‌ی برچسب‌گذاری خودروهای آمریکایی (AALA) اعلام می‌کند. در بررسی صورت گرفته توسط AALA مشخص می‌شود که چه درصدی از قطعات تشکیل‌دهنده‌ی یک خودرو از آمریکا و کانادا تأمین می‌شود و همچنین منشأ گیربکس و پیشرانه نیز مشخص می‌گردد. Kogod می‌گوید که بنا به دلایلی، مطالعه‌ ی این موسسه دقیق‌تر از AALA است. طبق گفته‌های AALA، برای اینکه یک قطعه به عنوان محصولی داخلی شناخته شود، تنها نیاز است تا به عنوان ۷۰ درصد آمریکایی/کانادایی ارزش‌گذاری شود.

C7-Corvette-Stingray-with-American-Flag
مطالعه‌ی Kogdo با در نظر گرفتن ۷ فاکتور جلوتر حرکت کرده است. این معیارها در زیر لیست و توضیح داده شده‌اند:

  1. حاشیه‌ی سود. این معیار بر پایه‌ی مرکز اصلی خودروساز اندازه‌گیری می‌شود. اگر مقر اصلی و جهانی یک خودروساز در آمریکا واقع شده باشد، مدل تولیدی امتیاز ۶ را می‌گیرد و اگر این‌طور نباشد امتیاز صفر به آن تعلق می‌گیرد. اینجا فرض بر این است که به‌طور متوسط ۶ درصد ارزش یک خودرو را حاشیه‌ی سود تشکیل می‌دهد. بنابراین اگر یک خودروساز در ایالات‌متحده باشد، سود در کشور باقی می‌ماند.
  2. کار. این بخش نشان‌دهنده‌ی محل مونتاژ خودرو است. اگر خودرو در ایالات‌متحده مونتاژ شود، امتیاز ۶ را می‌گیرد و اگر این‌گونه نباشد، امتیاز صفر را دریافت خواهد کرد. ما فرض می‌کنیم که تقریباً ۶ درصد ارزش یک خودرو را همین بخش تشکیل می‌دهد.
  3. تحقیق و توسعه (R&D). این بخش به محل فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ی خودرو نگاه دارد. همانند قسمت‌های بالا، خودرویی که ساخت کمپانی آمریکایی باشد نمره‌ی ۶ را می‌گیرد. اگر خودرو محصول کمپانی خارجی باشد اما در ایالات‌متحده سرهم‌بندی شده باشد امتیاز ۳ را می‌گیرد و در نهایت اگر محصولی وارداتی باشد نمره‌ی ۱ را دریافت می‌کند.
  4. لیست دارایی، سرمایه و دیگر مخارج. اگر سرهم‌بندی خودرو در ایالات‌متحده رخ دهد، خودرو امتیاز ۱۱ و در غیر آن امتیاز صفر را می‌گیرد.
  5. پیشرانه. اگر پیشرانه‌ی خودرو در ایالات‌متحده تولید شود، نمره‌ی ۱۴ و اگر این‌گونه نباشد خودرو امتیاز صفر را دریافت می‌کند.
  6. گیربکس. تولید گیربکس در خاک آمریکا امتیاز ۷ را در پی دارد و در غیر آن امتیاز صفر به خودرو تعلق می‌گیرد.
  7. بدنه، شاسی و قطعات الکتریکی. ۵۰ درصد امتیاز خودرو را این بخش تعیین می‌کند. درصد گذاری AALA به منظور جدا کردن این امتیاز به دو بخش تقسیم می‌شود.

بر مبنای قانون‌ها و سیستم‌های امتیازدهی ذکر شده، سه خودرویی که به‌طور مشترک بیشترین میزان ساخت آمریکا را دارند همگی از جنرال موتورز بوده و عبارت‌اند از: بیوک انکلیو، شورولت تراورس و جی‌ام‌سی آکادیا. خودروهای ذکر شده در مطالعه‌ی AALA نیز به‌صورت مشترک رتبه‌ی اول را به دست آورده‌اند. در ضمن فورد F-150 در مطالعه‌ی Kogod رتبه‌ی دوم را به دست آورده و کوروت نیز در رتبه‌ی بعدی جا خوش کرده است.

2016-Chevrolet-Traverse-LTZ-rear-three-quarter

2017-GMC-Acadia-front-three-quarter-03-1

2015-Ford-F150-front-shot-mfr1

2016-Chevrolet-Corvette-Z06-Z07-front-three-quarter-in-motion-03
هوندا آکورد با قرار گرفتن در رتبه‌ی پنجم، آمریکایی‌ترین خودروی ژاپنی است. خودروهای ژاپنی و آلمانی همانند سایون tC و مرسدس S کلاس در انتهای لیست قرار دارند و اساساً هیچ قطعه‌ای از منابع داخلی تأمین نمی‌شود.

2017 Honda Accord Hybrid
۲۰۱۷ Honda Accord Hybrid
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.