معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز به مشکل خورد

2

مشکل معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز 

مراکز معاینه فنی خودروهای گازسوز ،معاینه فنی خودروهای گازسوز دستی ،معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز دستی ،مراکز تست cng ،تست ادواری خودروهای دوگانه سوز ،تست هیدرواستاتیک

این روزها شاهد بروز اشکالاتی در معاینه فنی خودروهای دوگانه‌سوز هستیم که همین امر بر حجم مشکلات مردم برای استفاده از این خودروها افزوده به نحوی که کسی حاضر نیست برگه معاینه فنی این خودروها را تمدید کند.

دوگانه سوز کردن خودروها در سال ۸۰ به عنوان طرحی در راستای بهینه‌سازی مصرف سوخت تایید و در اواخر سال ۸۱ با تولید تعداد محدودی خودروی دوگانه‌سوز به مرحله اجرا درآمد. یک سال بعد نیز با تحویل سمندهای دوگانه‌سوز به متقاضیان، عملاً تردد این نوع خودروها در جاده‌های کشور آغاز شد.

از همان روزهای نخست اجرای این طرح قرار شد با تولید این خودروها میزان آلایندگی و مصرف بنزین در کشور کاهش پیدا کند اما کامل نسوختن گاز  این خودروها که منجر به انتشار اکسیدهای نیتروژن می‌شد میزان آلایندگی آنها را خیلی کاهش نداد.

البته با توجه به سهمیه‌بندی بنزین مردم راه دیگری جز استفاده از دوگانه سوزها نداشتند وگرنه با توجه به مشکلات پیش رو از جمله کمبود کیت و مخزن و جایگاه‌های CNG و همچنین عدم اطمینان نسبت به ایمنی  سامانه سوخت‌رسانی این خودروها علاقه چندانی به استفاده از دوگانه سوزها را میان مردم  نداشت.

به هر حال بعد از گذشت چندین سال از تولید این خودروها این روزها شاهد بروز اشکالات معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز هستیم که همین امر بر حجم مشکلات مردم برای استفاده از این خودروها اضافه کرده است.

امروز اگر فردی که صاحب یک خودروی دو گانه سوز است برای تمدید معاینه فنی خود به مراکز مربوطه مراجعه کند با این پاسخ مسئولان روبه رو می‌شوند که حتماً باید تست سی ان جی انجام و سپس به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند. از طرف دیگر مراکز تست سی ان جی هم پاسخ قانع کننده‌ای به این موضوع نداده و اعلام می‌کنند فعلاً تست انجام نمی‌دهند. برخی از مراکز دیگر تست سی ان جی هم خود را موظف به انجام تست خودروهای دو گانه سوز نمی‌دانند.

سرگردانی مردم در عدم معاینه فنی خودروهای دوگانه سوز در حالی صورت می گیرد که امیر جعفرپور مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور اعلام کرده “معاینه فنی برای خودروهای با سوخت CNG‌ اجباری بوده و باید رانندگان در کنار معاینه فنی اولیه خود یک معاینه فنی دیگر که در آن تست مخزن گاز خودروها انجام می‌شود را دارا باشند. خودروهای گاز سوز یا دوگانه سوز که فاقد معاینه فنی هستند ۵۰۰ هزار ریال جریمه خواهند شد.

ترس مردم از جریمه های روزانه به دلیل عدم معاینه فنی باعث شده تا ناچاراً ماشین های خود را در پارکینگ ها نگه داشته و منتظر تعیین تکلیف این موضوع باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
2 نظرات
  1. وحید می گوید

    سلام.الان ما سی ان جی تبدیلی هستیم ولی معاینه واسمون نمیدن.ما الان باید چیکار کنیم.ما که امدیم قانونی جل ولی حمایت نمیشیم.ای خداااا الان چیکار باید بکنم

  2. mohamad می گوید

    واقعا این کار باعث می شود ماشینی که توسط کارخونه دو گانه سوز شده از حالت استاندارد خارج بشه و با بریدن لوله های گاز منتهی به کپسول و موتور و گذاشتن یک فشار سنج ناکارآمد که نه تنها هیچ کمکی به تست آلایندگی خودرو های دوگانه سوز نمی کنه بلکه برعکس در طولانی مدت باعث نشت گاز و بروز حادثه برای هموطنان ما بشود.
    مسئولین محترم باید با کمک خودروسازان اقدام به تست کپسول گاز بدون جدا کردن آن از خودرو کنند تا از بروز حوادث از جمله نشت گاز و ترکیدگی کپسول جلوگیری کنند.
    و همچنین با به کارگیری سنسورهای استاندارد در قسمت های مختلف ماشین های دوگانه سوز توسط کارخانه سازنده سهولت تست کپسول های گاز را برای مراکز معاینه فنی خودرو ایجاد کنند.

پاسخ به mohamad
لغو پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.