آموزش تعویض رولبرینگ های اکسل عقب ۲۰۶ + تصاویر (قسمت دوم)

0

۱۶)آسیب شفت از پایین

پس از تمیز کردن و سنباده بر روی شفت.

۱۷)خارج کردن بقایا

باقی مانده رولبرینگ ها را از داخل بازو خارج کردم.

۱۸)کاسه نمد بازویی

خارج کردن کاسه نمد بازویی باید دقت شود چون مخصوصا اگر فرسوده باشد ممکن است شکافته شود، چه بهتر که تعویض شود البته با چیزی که بهتر از قبلی باشد!

۱۹)جای قرارگیری رولرینگ ها

رولبرینگ های فرسوده را خارج کردم و جدار داخلی را تمیز و سنباده نرم کشیدم.
همانطور که در تصویر قابل مشاهده است، بازویی ها توخالی هستند که به خاطر قویتر کردن آنها است. بعضی در این قسمت سوراخ گریس خور تعبیه می کنند. با توجه به محل گریس خور و تو خالی بودن بازو و فاصله رولبرینگ ها و نیز اینکه وقتی شفت داخل رولرینگ می رود جدار بسیار باریکی باقی می ماند، اثر بخش بودن این کار مورد تردید است.

۲۰)رولبرینگ بیرونی

رولبرینگ بیرونی کاملا داخل قرار می گیرد. به خاطر اینکه دارای میله های چرخنده می باشد به آن رولبرینگ در مقابل بلبرینگ Ball Bearingکه اجزای چرخنده داخلی آن گوی (ساچمه) هستند.

۲۱)رولبرینگ داخلی

رولبرینگ داخلی که قسمتی از آن بیرون می ماند.

۲۲)جازدن رولبرینگ

خوشبختانه در جعبه ابزار آچار بکسی بود که درست هم اندازه رولبرینگ بود که از آن برای پرس کردن رولبرینگ استفاده کردم. چون این یکی باید مقداری از لبه به داخل برود وجود چنین وسیله ای بسیار مفید بود.

۲۳)رولبرینگ در محل خود

رولبرینگ در جای خود قرار گرفت.

۲۴)رولبرینگ انتهایی

پرس کردن را با گیره رومیزی انجام دادم. نیروی آن برای این کار کافی است.

۲۵)گریس کاری

رولبرینگ ها را حسابی گریس زدم.

۲۶)جازدن بازو

هنگام جازدن توجه به ارتفاع انتهای بازو اهمیت دارد تا ارتفاع اتاق درست باشد. و باید همان ارتفاعی باشد که موقع باز کردن یادداشت کردیم. اما باید دقت کرد که در این هنگام بازو در امتداد شفت، بیرون است و فاصله انتهای بازو تا لبه گلگیر خط مایلی است (در واقع وتر مثلث قائم الزاویه) بازو را به یک جایی با بند آویزان کردم تا بتوانم کار را راحت تر انجام دهم.

۲۷)بازوی سمت چپ

تا اینجا، کار بازوی سمت راست به پایان رسید. با خود گفتم احتمالا رولبرینگ های سمت چپ نیز نیاز به تعویض دارند اما این طور نبود.
اهرم انتهای سمت راست میله ضد غلطش (Anti-Roll Bar)باز شود. پیچ پلاستیکی نیز روی اهرم سمت راست هست که سوراخ آن برای جا انداختن میله مفید است.
بعد از آن نوبت به باز کردن پیچ تورشن بار بالایی است که از بازوی ثابتسمت راستبه بازوی متحرکسمت چپمتصل است. با آچار ستاره شماره T-40باز می شود.

۲۸)اهرم انتهای میله ضد غلطش

اهرم انتهای میله ضد غلطش سمت راست.

۲۹)شفت اکسل سمت چپ

خارج کردن بازوی متحرک سمت چپ بسیار مشکل بود چون رولبرینگ ها فوق العاده سالم بودند! از اینکار پشیمان شدم. سلامت شفت نیز در تصویر به خوبی دیده می شود. به خاطر روش خشنی که برای خارج کردن بازو به کار بردم، میله های ریز رولبرینگ کوچک بیرون ریخت، با این حال دلم نیامد آنرا عوض کنم و همان را با گریس مجددا سر هم کردم و جا زدم.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.