گیربکس خودروهای رنو در ایران تغییر می کند + مزایای گیربکس های JHQ

0

گیربکس خودروهای رنو در ایران تغییر می کند / مزایای گیربکس های JHQ ،گیربکس jhq چیست ،گیربکس جدید تندر ،گیربکس جدید jhq ،گیربکس jh3 ،گیربکس تندر پلاس ،قیمت گیربکس ال ۹۰ ،گردگیر پلوس ساندرو استپ وی

مدیر مهندسی محصول پارس خودرو از عرضه محصولات رنو در این شرکت با گیربکس جدید JHQ و کلاچ هیدرولیک خبر داد.

پژمان شادچهره با بیان این مطلب که گیربکس JHQ نسل پیشرفته گیربکس های دستی در دنیاست و مزایای زیادی نسبت به گیربکس های JH3 دارد افزود: از این پس محصولات گیربکس دستی خانواده رنو در پارس خودرو با گیربکس پیشرفتهJHQ تولید می شود.

وی گفت: در حال حاضر بیشتر شرکت های خودرو ساز بزرگ دنیا در خودروهای با گیربکس دستی به جهت مزایا و سهولت رانندگی از کلاچ های هیدرولیک استفاده می کنند و شرکت پارس خودرو نیز به جهت بالا بردن رضایتمندی مشتریان، محصولات رنو خود را با کلاچ هیدرولیک به بازار عرضه می کند.

شادچهره با بیان مزایای کلاچ هیدرو لیک و گیربکس جدید خاطر نشان کرد: نگهداری ساده تر، طول عمر بیشتر گیربکس، راندمان بالاتر، مصرف کمتر روغن گیربکس و کاهش آسیب های زیست محیطی ناشی از مصرف روغن از مزایای استفاده از کلاچ هیدرو لیک نسبت به کلاچ کابلی است.

مدیر مهندسی محصول پارس خودرو تصریح کرد: عملکرد بهتر پدال کلاچ , تعویض دنده راحت تر از دیگر مزایای کلاچ هیدرولیک است که از مهرماه سال جاری محصولات تندر۹۰، ساندرو دستی و پارس تندر از دی ماه با کلاچ هیدرولیک تولید و عرضه می شوند.گیربکس خودروهای رنو در ایران تغییر می کند + مزایای گیربکس های JHQ

گفتنی است پیش از این شرکت پارس خودرو ساندرو استپ وی دستی را با گیربکس JHQ تولید و به مشتریان عرضه می کرده است.

از مزایای گیربکس جدید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

طول عمر بیشتر گیربکس

پوسته محفظه دیفرانسیل گیربکس JHQ از نوع بسته است (closed differential housing) بنابراین در صورت آسیب دیدن گردگیر پولوس، روغن گیربکس تخلیه نمی شود و آسیبی متوجه گیربکس نخواهد شد. به زبان ساده تر می توان گفت در مدل جدید نگهداری ساده تر و طول عمر آن بیشتر است.

عملکرد بهتر پدال کلاچ

پدال کلاچ در مدل JHQ به حالت هیدرولیک تبدیل شده است. این موضوع باعث شده طول عمر سیستم پدال کلاچ بیشتر شود و هنگام گرفتن کلاچ، فشار کمتری به پا وارد می شود.

http://www.javankhodro.ir/wp-content/uploads/2017/05/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%D8%A7%DA%A9%D8%B3-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-L90.jpg

مصرف کمتر روغن گیربکس

مصرف روغن گیربکس در مدل JHQ مقدار قابل توجهی کاهش یافته، به طوری که از ۳.۴ به ۲.۳ لیتر رسیده است. این مسئله منجر به کاهش آلایندگی زیست محیطی می شود و برای مصرف کننده نیز صرفه اقتصادی دارد.

تعویض دنده آسان تر

تعویض دنده در گیربکس JHQ از حالت میله اتصال به مدل کابلی تبدیل شده که این امر تعویض دنده را برای راننده آسانتر می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.