هایما S5 بخرم یا ام‌ وی‌ ام X33؟+ قیمت و مشخصات

0

مقایسه دو شاسی بلند هایما اس ۵ با چری ایکس ۳۳ / هایما بهتر است یا ام وی ام؟

برای بسیاری از مصرف کنندگان بازار خودرو، انتخاب بین خودروهای موجود در یک رده قیمتی، کار دشواری به نظر می‌رسد. از همین رو پایگاه خبری”خودرو نویس” در این بخش، هر هفته ۲ خودرو که در یک رده قیمتی قرار دارند را از منظر مشخصات فنی، امکانات رفاهی، طراحی،قیمت و بازار دست دوم مقایسه می‌کند.

http://www.shabakeh-mag.com/sites/default/files/styles/center/public/images/main/1396/06/1505278909.jpg?itok=KGFstRGg خودروی هایما اس ۵ مدل ۲۰۱۷ رسماً در ایران رونمایی شد

در این هفته، خودروهای هایما S5 و ام‌وی‌ام X33s (چری تیگو ۳) را برای مقایسه در نظر گرفتیم که در ادامه ویژگی های هرکدام را به طور مختصر شرح می‌دهیم.
https://dande6.com/wp-content/uploads/2015/07/%D9%87%D8%A7%DB%8C%D9%85%D8%A7-S7-%D9%85%D9%88%D8%AA%D9%88%D8%B1.jpg
مشخصات فنی

پس از عرضه هایما S7 توربو، ایران خودرو به فکر عرضه کراس‌اووری کوچکتر با نام هایما S5 افتاد تا بتواند بخشی از بازار کراس‌اوورهای ارزان قیمت‌تر را تحت اختیار خود در‌آورد. هایما S5 از یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر مجهز به توربو شارژ بهره می‌برد که قادر است حداکثر قدرت ۱۶۱ اسب بخار و و حداکثر گشتاور ۲۲۳ نیوتون متر را در بازه دور موتورهای ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ تولید کند و این قدرت و گشتاور را از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک CVT به محور جلوی خودرو منتقل کند. هایما S5 در مدت ۱۲.۵ ثانیه سرعت خود را از سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر در ساعت رسانده و قادر است به حداکثر سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت دست یابد. هایما S5 با استاندارد آلایندگی یورو ۵ در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی ۸.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

پس از گذشت نزدیک به ۷ سال از عرضه اولین نسخه X33، شاهد فیس لیفت‌های متعددی از این خودرو در بازار بوده‌ایم و شاهد تغییرات مثبت زیادی از جمله اضافه شدن گیربکس اتوماتیک به این خودرو هستیم. ام‌وی‌ام X33 جدید از یک پیشرانه نفس طبیعی با حجم دقیق ۱۹۷۱ سی سی بهره می‌برد که قادر است حداکثر قدرت ۱۳۶ اسب بخار را در دور ۵۷۵۰ و حداکثر گشتاور ۱۸۰ نیوتون‌متر را در دور ۴۴۰۰ تولید کند و این قدرت و گشتاور از طریق یک جعبه دنده اتوماتیک ۷ سرعته CVT به محور جلوی خودرو منتقل می‌شود. X33s در مدت ۱۳.۴ ثانیه قادر است سرعت خود را از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر برساند و در نهایت به حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر دست یابد. X33s با استاندارد آلایندگی یورو ۵، در هر ۱۰۰ کیلومتر سیکل ترکیبی میزان ۹.۵ لیتر بنزین مصرف می‌کند.

در بخش مشخصات فنی، هایما s5 با داشتن پیشرانه‌ مجهز به توربو شارژ برتری مطلقی به X33s دارد. ولی هر دو خودرو به دلیل داشتن گیربکس CVT، در لحظه شروع حرکت، شتابگیری کندی دارند، ولی شتابگیری ثانویه در هایما به دلیل بهره بردن از سیستم توربو شارژ در مقایسه با X33s بهتر است.

قیمت در بازار :

هایما اس پنج ۷۶.۰۰۰.۰۰۰ تومان
ام‌وی‌ام ایکس ۳۳ اس ۷۷.۶۹۰.۰۰۰ تومانمقایسه دو شاسی بلند هایما اس 5 با چری ایکس 33 / هایما بهتر است یا ام وی ام؟

بررسی امکانات رفاهی و طراحی

با وجود ارائه فیس لیفت‌های متعدد از ام‌وی‌ام X33، هنوز شباهت‌های بسیاری بین این خودرو و نمونه اولیه آن وجود دارد. ولی هایما s5 طراحی به روزتر و جذابتری را در مقایسه با S5 دارد و برای کسانی که می‌خواهند کراس‌اووری خاص و جوان پسند سوار شوند، S5 خودرویی مناسب‌تر است.

هایما S5 دارای امکانات ایمنی از قبیل ۶ کیسه ایمنی هوا، سیستم ترمز ضد قفل و کمکی ترمز BAS، سیستم کنترل کشش و کنترل پایداری برخوردار است. همچنین ایران خودرو هایما S5 را با امکانات رفاهی نظیر سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، سیستم مالتی مدیا با نمایشگر لمسی ۷ اینچی و سیستم رهیاب، دوربین پارک و دید ۳۶۰ درجه، صندلی برقی برای راننده و سرنشین جلو با امکان تنظیم در ۶ جهت برای راننده و سرنشین در ۴ جهت، آینه‌های برقی دارای گرمکن و سانروف برقی به بازار عرضه می‌کند.

مقایسه دو شاسی بلند هایما اس 5 با چری ایکس 33 / هایما بهتر است یا ام وی ام؟

ام‌وی‌ام X33s دارای یک مدل با کیت بدنه اسپرت است که تنها تفاوت دو مدل در ظاهرشان است. هر دو مدل X33 از امکانات ایمنی و رفاهی مشابهی برخوردارند. X33s دارای امکانات ایمنی از قبیل دو کیسه ایمنی هوا، ترمز ضد قفل و سیستم کمکی ترمز است. همچنین ام‌وی‌ام برای این خودرو امکانات رفاهی نظیر سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، سیستم صوتی مالتی مدیا با نمایشگر لمسی ۸ اینچی، کروز کنترل، سانروف برقی، سنسور عقب، دوربین دید عقب، کلیدهای کنترل سیستم صوتی و کروز کنترل بر روی فرمان، کامپیوتر سفری و قابلیت رانندگی در حالت ECO و sport در نظر گرفته است.

هایما S5 بخرم یا ام‌وی‌ام X33؟
در بخش امکانات رفاهی و ایمنی نیز، هایما S5 با داشتن کیسه‌های هوای ایمنی بیشتر و سیستم کنترل پایداری و صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی، گزینه برتری به حساب می‌آید.

سخن آخر

ام‌وی‌ام سابقه حضور بیشتری در بازار خودروی ایران دارد ولی بازار فروش خودروهای دست دوم ام‌وی‌ام چنگی به دل نمی‌زند. ولی شرکت مدیران خودرو، شرایط فروش بهتری را برای X33s در نظر گرفته است. ولی هایما S5 با قیمت ارزان‌تر و پیشرانه قوی‌تر و طراحی به روزتر و امکانات رفاهی و ایمنی بیشتر، گزینه بهتری به حساب‌ می‌آید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.