سیستم اکو ECO در خودرو چیست و چه سودی دارد؟

0

سیستم Eco چیست؟دکمه eco در سانتافه ،سیستم eco در النترا ،دکمه اکو سانتافه چیست ،سیستم eco در اپتیما ،حالت eco mode ،سیستم eco در سوناتا ،حالت رانندگی sport

http://simplyrides.com/wp-content/uploads/2011/06/toyota-prius-interior-button-control-4dddc96c2cfa2.jpg

کمپانی­ های خودرو سازی امروزه امکانات زیادی برای راحتی خریداران در خودروهای خود تعبیه می ­کنند و ما نیز از کاربرد بسیاری از این امکانات اطلاع نداریم. یکی از همین امکانات دکمه­ ی ECO است. ECO یا همان Economy در اصل راهی برای کنترل مصرف سوخت خودرو است. سیستم ECO باعث می ­شود تا استهلاک ماشین کاهش پیدا کند و همین امر، عمر خودرو را بیشتر می­ کند. طرز کار سیستم ECO در هر شرکتی متفاوت است که در اینجا به توضیح برخی از آنها می­ پردازیم.

طرز کار سیستم ECO در هر شرکتی متفاوت است که در اینجا به توضیح برخی از آنها می­ پردازیم.

در خودروهایی مثل تویوتا و ب­ ام­ و با فعال کردن این دکمه خودروی شما از تمام قدرت پیشرانه ­ی خود استفاده نخواهد کرد و قدرت کمتری از حد نرمال را در اختیار راننده می­گذارد.

در خودروهای فولکس­ واگن و فورد در مواقعی که دنده در حالت اتوماتیک قرار داشته باشد، خودرو دنده را در دور موتورهای پاببن تر عوض می ­کند.

در خودروهای مرسدس بنز و لندروور زمانی که دکمه­ ی ECO را فعال کنید، مواقعی که توقف های نسبتا طولانی داشته باشید مانند انتظار در پشت چراغ قرمز، خودرو به طور اتوماتیک موتور خود را خاموش می­ کند و زمانی که شما دوباره پدال گاز را فشار دهید خودرو روشن می­شود.

فیات نیز تصمیم گرفته زمانی که شما این سیستم را فعال کنید، از گشتاور خودروهای خود کم کند.

در خودروهایی مثل هوندا امکانات پر مصرف خودرو مانند تهویه مطبوع غیر فعال می ­شود.

حالا چه زمانی می توان از دکمه اکو استفاده کرد؟ اگر شما مالک خودرویی همچون مرسدس بنز یا لندروور هستید، به جزء مواقعی که در ترافیک­ های نسبتا روان و در حال حرکت هستید و قرار است توقف ­های نسبتا طولانی و پشت سر هم داشته باشید، می ­توانید از این سیستم استفاده کنید. اگر شما مالک خودروی برند دیگری هستید، اگر با این موضوع که موتور نتواند از تمام قدرت و امکانات خود استفاده کند مشکلی ندارید، می­ توانید در هر زمان که اراده کنید از این سیستم استفاده کنید. فلسفه استفاده این سیستم در خودرو، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلودگی‌های زیست محیطی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.