آیا کارواش تمام اتوماتیک به بدنه خودرو آسیب میزند؟

0

آیا کارواش تمام اتوماتیک به بدنه خودرو آسیب میزند؟ کارواش تمام اتوماتیک، قیمت کارواش اتوماتیک، معایب کارواش تمام اتوماتیک ،هزینه کارواش ،دلایل آسیب دیدن خودرو ،از بین بردن خط و خش

آیا کارواش تمام اتوماتیک به بدنه خودرو آسیب میزند؟

این روزها دلایل زیادی برای شست‌و‌شوی زود هنگام خودروها وجود دارد که عمده‌ترین آن می‌تواند وجود ریزگردها و گرد و غباری باشد که در شهرهای آلوده بیشتر دیده می‌شود.

در زمان‌های قدیم شستشوی دستی خودروها در بین مردم رواج بیشتر داشت اما امروزه با افزایش تعداد کارواش‌های اتومات در سطح شهر، استفاده مردم از آن‌ها نیز بیشتر شده است. از مهم‌ترین مزایای کارواش‌های اتومات صرفه‌جویی در زمان و آب است که باعث شده است خیلی از مردم طرفدار این نوع کارواش‌ها باشند. خیلی از کارشناسان حوزه خودرو بر این باورند که این نوع کارواش‌ها به دلیل استفاده از دستگاه‌های اتومات می‌تواند بر بدنه خودرو و رنگ آن نیز تاثیر منفی داشته باشد. به همین دلیل برای رفتن به کارواش اتوماتیک باید به بعضی نکات توجه ویژه کرد.

اول از همه باید مطمئن شویم تا دستگاه‌های شستشوی کارواش، از برس‌های ساینده استفاده نکند. تعدادی از کارواش‌های قدیمی هنوز از برس‌های ساینده استفاده می‌کنند که می‌توانند بر روی سطح یک خودرو، خراش ایجاد کنند و قیمت خودرو را کاهش دهند. بر روی رنگ اصلی بدنه خودرو‌های مدرن امروزی، یک لایه پوشش نازک کشیده شده تا به سطح آن‌ها جلا و درخشش زیبایی داده شود. درصورتی‌که این لایه پوشش برای دفعه اول آسیب ببیند، تنها راه برای بازیابی درخشش خودرو، نقاشی دوباره سطح آسیب دیده است.

از دیگر موارد مهم، تحت نظر داشتن فشار آب مصرفی است که اگر فشار آن در حد مجاز نباشد می‌تواند باعث تو‌رفتگی بدنه خودرو شود. در این میان مواد تمیز کننده و نوع آن هم از اهمیت خاصی برخوردار است زیرا که اگر مواد غیرمجاز و اسیدی برای شستشو بدنه خودرو به کار رود امکان دارد تا باعث از بین رفتن رنگ خودرو شود.

در خیلی از موارد مشاهده شده است که سطح خودرو پس از شست و شو توسط نیروهای خدماتی بوسیله دستمال پاک می‌شود. این کار با دستمال‌های تمییز و مناسب صورت می‌گیرد اما اگر به هنگام شلوغی به این مراکز مراجعه کنید و خودروهای زیادی جلوتر از خودرو شما شست‌و‌شو شده باشند، مطمئنا نیرو‌های خدماتی کارواش، برای خشک کردن خودرو شما، از دستمال‌هایی که دارای آلاینده و مواد ساینده هستند، استفاده خواهند کرد که می‌توانند به سطح خودرو شما آ

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.