تکنولوژی موتورسیکلت انژکتور یا EFI چیست؟

0

تکنولوژی موتورسیکلت انژکتور یا EFI چیست؟ آموزش سرویس و نگهداری موتورسیکلت ،موتورسیکلت انژکتوری ایرانی، موتورسیکلت انژکتوری ،قیمت موتور سیکلت های انژکتوری ، موتورسیکلت انژکتوری ۱۲۵ ،موتورسیکلت انژکتوری جهانرو ،فرق کاربراتور با انژکتور

تکنولوژی موتورسیکلت انژکتور یا EFI چیست؟ ( بروز شد )

EFI یا سیستم سوخت رسانی انژکتوری،یک تکنولوژی پیشرفته است که می توان از آن به جای کاربراتور در اسکوتر ها و موتورسیکلت ها استفاده کرد. اما چرا به  EFI نیاز است؟

استفاده از EFI می تواند محصول شما را در مقایسه با محصولاتی که از کاربراتور های قدیمی استفاده می کنند ، ترفیع بخشد. از نظر هزینه مناسب است و تاثیرات محیطی را کاهش می دهد. در این مطلب اشاره می شود به اینکه چطورEFI می تواند کمک کننده باشد.

کاربراتورها از روش های ساده و ارزان قیمت برای کنترل انتقال هوا و سوخت به انجین هستند، اما کاربراتورها بهترین راه نیستند ،زیرا با محدودیت های زیادی رو به رو هستند. آنها دقت کافی برای کنترل دقیق جریان سوخت و هوا را ندارند تا بتوانند قدرت قابل قبول و آلایندگی کم اگزوز را سبب شوند. به علاوه سیستم های کاربراتوری نیازمند نگهداری و تعمیر زیاد،تنظیم مرتب وشستشو می باشند تا عملکرد قابل قبول آن ها حفظ شود. در شکل زیر یک سیستم انژکتوری و تجهیزات آن نمایش داده شده:

سیستم های کاربراتوری در اکثر مواقع واکنش سریع و به موقع نشان نمی دهند،به خصوص وقتی که برای پاس کردن قوانین سخت آلایندگی آماده می شوند.نتیجه ی این واکنش دیر هنگام سرعت یا شتاب ضعیف، به سختی روشن شدن در هوای سرد یا اینکه راه اندازی مجدد انجین در گرما به سختی صورت گیرد. کاربراتور ها اغلب سوخت زیادی را به انجین می ریزند،که باعث بالا رفتن میزان مصرف سوخت و افزایش آلایندگی اگزوز یا در برخی مواقع وارد شدن سوخت بیش از حد به محفظه احتراق می شود.

EFI یک سیستم دقیق است که کنترل بسیار زیادی بر انتقال سوخت به انجین و زمانبندی احتراق دارد. برای اینکه EFI مقدار مطلوب و بهینه ی نسبت هوا به سوخت و زمانبندی مناسب احتراق را مشخص و تعیین می کند، بدین ترتیب انجین های مجهز به سیستم EFI قدرت خوبی داشته ، به نرمی حرکت می کنند و کارآمد تر هستند. EFI مقدار سوخت و زمانبندی احتراق صحیح را براساس شرایط محیط-جاده- وضعیت وسیله نقلیه و غیره تعیین و سوخت را برای سوختن مناسب و کارآمد به محفظه احتراق می رساند و این اقدامات باعث کاهش مصرف سوخت و صرفه جویی در آن می شود.

https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/01/Port-Fuel-Injection.jpg

سیستم EFI انجین را تحت نظر قرار می دهد و شرایط مناسب را تعیین کرده تا انتقال سوخت ، زمانبندی احتراق به خوبی انجام شده و زمان واقعی برای استارت زدن آسان در دما های سرد و گرم بدون نیاز به ساسات را به صورت اتوماتیک آسان می سازد. البته این کنترل دقیق جریان سوخت به انجین های مجهز به EFI این امکان را می دهد تا در آزمون های سخت و محکم آلایندگی تائیدیه لازم را اخذ کنند و با استاندارد های جدید هماهنگی داشته باشند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.