برق کویل دوبل یکپارچه ساژم چیست ؟
کویل های دوبل دوپارچه ،تست کویل دوبل پراید ،علائم خرابی کویل پراید ،روش تست کویل ،تست کویل پراید کاربراتوری ،کویل پراید انژکتوری ،کویل دوبل زیمنس ،تست اهمی کویل
قسمت فشار ضعیف کویل که سیمهای نازک به آن وارد میشود دارای ترمینال هایی به شماره ۱-۲-۳-۴ است که به ترمینال یک و دو آن قطب منفی از ECU وارد میشود و شماره چهار آن برق مثبت از رله دوبل وارد میشود و ترمینال شماره سه به صورت آزاد رها شده است که تعمیرکاران آن را به عنوان سیم یکسره می شناسند ولی محلی برای نصب خازن است تا عمر مفید کویل بالا رود (نکته مهم اینجاست که این قطعه به صورت استاندارد خازن ندارد) شاید برای عیبیابی تعبیه کرده اند. خازن مورد استفاده باید ۲۵درصد میکروفاراد ظرفیت داشته باشد .این نکته را باید یادآوری کنم که کشیدن وایرها و تست برق خودرو با بدنه کار درستی نبوده و امکان آسیب رسیدن به ECU و کویل دوبل وجود دارد.
برق ۱۲+ از طریق رله ی دوبل به پایه ی ۳ می رسد و منفی های قطع و وصلی از از طریق ECU و و از طریق پایه های ۲و ۱ به کویل دوبل می رسد .
چون شمعها به طور همزمان در دو سیلندر که در مراحل احتراق و تخلیه قرار دارند عمل می کنند ، بنابراین می توان جای وایر های ۴ و ۱ را با هم و وایرهای ۳و ۲ را با هم تعویض کرد .
هدف از تولید این جرقه ی دو به دو کاهش آلودگی می باشد .
تفاوت کوئل دوبل ساژم با زیمنس این است که مدل ساژم یکپارچه می باشد و در مدل زیمنس بصورت دوپارچه می باشد
مدل ساژم
مدل زیمنس
سلام یکی ت روخداکمکم کنه برقکار هم نمیتونه روشن ککه ماشین پرای دساژم سویئچ باز برق سرکویل میاد بعدازاتومات کردن رله دوبل …یعنی موقع استارت زدن برق سرسوکت کویل نداررم۰۹۱۳۸۲۷۸۴۲۰یه نفرتماس بگیره مارونجات بده
سلام
جعبه فیوز سه تایی و رله دوبل بررسی کنید