مقایسه میان BYD F3 و برلیانس H330

0

مقایسه میان BYD F3 و برلیانس H330

برلیانس h330 و بی وای دی f3 ماشین های مورد نظر ما هستند که قصد داریم متوجه شویم با بودجه کمتر از ۶۰ میلیون تومان خرید کدام یک از این ماشین‌های سدان عاقلانه‌تر است و در ادامه متوجه میشویم که با مقایسه بی وای دی اف ۳ و برلیانس اچ ۳۳۰ ارزش خرید کدام ماشین بالاتر است و در بازار متنوع این روز ها خرید کدام ماشین سود بیشتری دارد .

برلیانس H330

برلیانس H330

برلیانس h330 یکی از ماشین های چینی با کیفیت مونتاژ شده در ایران است که تا حدودی به لطف کیفیت بالایش توانست نظر بر و نا مساعد مردم را نسبت به این ماشین ها تغییر دهد و اگر در سطح شهر دقت کنیم تعداد زیادی برلیانس h330 و h320 میبینیم که به ما اثبات میکند که این ماشین کیفیت خوب و قابل توجهی دارد و اگر اینگونه نبود این تعداد زیاد از این ماشین تا به حال به فروش نمیرسید  . در این کلاس و رنج قیمت از نظر طراحی برلیانس h330 یکی از بهترین طراحی ها و دلنشین ترین چهره ها را  دارد که بسیاری افراد این چهره را میپسندند اما بی وای دی اف ۳ تازه وارد هم از چهره خوب و مناسبی بهره میبرد و از نظر زیبایی هر دو ماشین امتیازات خوبی را دریافت میکنند .

گلگیر های پف کرده در هر ۴ گوشه ماشین، وجود خطوط و برجستگی های جذاب و آیرودینامیک و طراحی منحصر بفرد و هوشمندانه چراغ ها ویژگی هایی است که در زیبایی برلیانس h330 تاثیر مثبت گذاشته است . درون کابین برلیانس H330 ویژگی  اصلی طراحی بر اساس سادگی و راحتی است ولی با اینکه اتاق ماشین طراحی اش ساده و کار آمد است به خوبی هم جلوه لوکس بودن دارد که در ترکیب با رنگ بندی مشکی و کرم پرستیژ خاصی به کابین ماشین بخشیده است و نشان میدهد که تا چه حد برای طراحی کابین برلیانس H330 زحمت کشیده شده است. برلیانس H330 در رنچ قیمت خودش  جزء ماشین هایی میباشد که بالاترین کیفیت ساخت و مونتاژ را دارد و کیفیت متریال به کار رفته درون کابین ماشین هم نسبتا خوب ارزیابی میشود و راضی کننده است . یکی دیگر از نقاط مثبت برلیانس H330 را صندلی های ماشین میتوان دانست که نرم و راحت هستند، عریض هستند و صندلی راننده هم در ۸ جهت به صورت برقی تنظیم میشود که در مجموع ارگونومی بسیار خوبی برای سرنشینان ماشین و علی الخصوص راننده به وجود میاورد که قرارگیری راننده و تسلطش بر ماشین کمی با چاشنی اسپرت همراه است که لذت راندن با این ماشین را دو چندان مینماید.

ابعاد داخلی کابین برلیانس H330 علی رغم اینکه ابعاد  بدنه ماشین در حد متوسط است بسیار جادار میباشد و از همه مهم تر صندوق عقب بسیار جادار برلیانس H330 میباشد که طراحی بسیار خوبی دارد و کاملا صندوق عقب ماشین جوابگوی سفر های درون شهری و برون شهری است . از نظر امکانات رفاهی و ایمنی هم برلیانس H330 ماشین کاملی به نظر میرسد و  به طور کلی برلیانس H330 در بخش طراحی و کابین و … ماشین خوب و با کیفیتی است و امتیاز بالایی را با توجه به قیمت و کلاس ماشین دریافت مینماید . به طور کلی در بخش طراحی بی وای دی اف ۳ و برلیانس  h330 امتیاز های یکسانی را دریافت میکنند اما در بخش امکانات رفاهی byd f3 وضعیت کمی بهتری دارد اما خب برلیانس هم نقطه قوتی چون کیفیت بالای ساختش دارد و با کمی دقت در کابین هر دو ماشین متوجه میشوید با اینکه بی وای دی f3 کیفیت بالایی دارد اما برلیانس h330 کیفیتش بالاتر میباشد .

در بخش ویژگی های فنی برلیانس H330 از یک پیشرانه ۴ سیلندر با آرایش خطی به حجم ۱۴۹۸ سی سی بهره میبرد که به خوبی از عهده ماشین برمیاید و شتاب و چالاکی راضی کننده ای در اختیار راننده قرار میدهد  . در دور موتور ۵۸۰۰ دور در دقیقه ۱۰۳ اسب بخار قدرت پیشرانه ماشین تولید میکند  و در دور موتور ۳۸۰۰ دور در دقیقه هم گشتاور ۱۳۸ نیوتن متر از پیشرانه برلیانس H330   حاصل میگردد و در اختیار راننده ماشین قرار میگیرد . برلیانس H330 بر مبنای اقتصادی بودن و استفاده شهری طراحی شده است اما شتابگیری خوب و قابل اعتمادی دارد و از همه مهم تر مصرف سوخت ۶.۷ لیتری ماشین در سیکل ترکیبی با وجود گیربکس اتوماتیک میباشد که بسیار عالی به نظر میرسد  و کاملا ماشین اقتصادی میباشد که با توجه به پارامتر های ماشین در این کلاس این رقم کاملا خوب است . برلیانس H330 ماشین کم استهلاکی  است و صاحبان آن اصلا تا به حال در مورد مسائل فنی آن شکایت خاصی نداشته اند . پیشرانه برلیانس H330 با یک گیربکس ۴ سرعته تیپ ترونیک کوپل شده است که هماهنگی خوبی با موتور دارد ، تعویض دنده هایش خوب است و کارکردش هم روان میباشد ولی یک حالت خنگی در اکثریت گیربکس های ماشین چینی وجود دارد که کم وبیش در برلیانس H330  هم مشاهده میگردد . در بخش فنی وضعیت بی وای دی f3 و برلیانس h330 در یک شرایط برابر است و هر دو ماشین از نظر آلایندگی ، استهلاک و قابلیت های حرکتی سطحی یکسان را دارند .

برلیانس H330 ماشین خوش دست و با هندلینگ سطح بالایی ارزیابی میشود و سواری رضایت بخشی را ارائه میدهد . البته سیستم تعلیق برلیانس H330 کمی خشک احساس میشود که البته از کوبش های آزار دهنده یاتکان های شدید خبری نیست و در تمام مسیر های قابل پیمایش برلیانس H330 ماشین نرم و آرامی احساس میگردد . برلیانس H330 از سیستم فرمان برقی سود میبرد که دقیق است و فرمان پذیری برلیانس  H330 را خوب و لذت بخش کرده است و در پیچ ها به طور کامل میتوانید به این ماشین اعتماد کنید . ترمز های برلیانس H330 هم مناسب است و به خوبی از  عهده توقف ماشین بر میایند .

برلیانس h330 و  byd f3 هر دو ماشین های سدان جمع و جور و با کیفیت هستند که از ظاهر خوبی هم بهره میبرند اما اینروز ها برلیانس اچ ۳۳۰ ارزش خریدش به علت بازار فروش خوب و پر رونق افزایش یافته است و در حال حاضر و با این وضعیت این ماشین یعنی برلیانس h330 خرید منطقی تری به حساب میاید .

بی وای دی F3

بی وای دی F3

شرکت کارمانیا که در گذشته byd s6 را که یک ماشین شاسی بلند است را عرضه نموده است و حالا تصمیم گرفته است با عرضه بی وای دی f3 قدم به کلاس سدان های جمع و جور بگذارد . بی وای دی f3 یک ماشین با چهره ای زیبا است که ماهیت ساده ای دارد اما به لطف طراحی خاص چهره جلو ماشین و بعضی دیگر در کل بی وای دی اف ۳ یک ماشین خوش چهره است . بی وای دی اف ۳ درون کابین طراحی اش بسیار اسپرت تر از ظاهرش میباشد و جوان پسند است . بی وای دی اف ۳ یک ماشین ارگونومیک با کیفیت ساخت خوب است و از متریال مناسبی هم درون کابین این ماشین استفاده شده است . یکی از نقاط قوت بی وای دی اف ۳ با توجه به قیمت این ماشین وجود لیست تجهیزات کامل است که سطح رفاه سرنشینان را افزایش میدهد . راحتی سرنشینان در هر دو ماشین با توجه به ارگونومیک بودن آنها مناسب است و سطح قابل قبولی را دارا میباشد.

قلب تپنده برلیانس بی وای دی f3 4 سیلندر است و ۱۵۰۰ سی سی حجم دارد .  قابلیت تولید ۱۰۷ اسب بخار  در دور موتور ۵۸۰۰ دور در دقیقه  و ۱۴۵ نیوتن متر گشتاور در دور موتور ۴۸۰۰ دور در دقیقه از مشخصات تولیدی پیشرانه مورد استفاده در بی وای دی f3 است که در گذشته بر روی ماشین های میتسوبیشی مورد استفاده قرار میگرفت  .  بی وای دی f3 از یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک دو کلاچه بهره میبرد و در کل در بخش فنی ماشین کم مصرف و کم استهلاکی است که در مشخصات و اعداد و ارقام با برلیانس h330 تشابه زیادی دارد .

بی وای دی f3 سواری اش تقریبا نرم است ولی هندلینگ خوبی دارد و در هنگام به چالش کشیدن ماشین سیستم تعلیق ان به خوبی در زیر حداکثر فشار شما را از پایداری و مانور پذیری بی وای دی f3 راضی نگه میدارد . برلیانس h330 و بی وای دی f3 هر دو ماشین های با کیفیت ، خوب و قابل اعتمادی هستند که ویژگی های جذابی دارند و شما را در این رنج قیمت به راحتی به سمت خود جذب میکنند اما برلیانس h330 نامی آشنا تر در این بازار است و در حال حاضر فروش خوب و بالایی دارد که همین  موضوع باعث میشود تا ارزش خریدش بیشتر از بی وای دی f3 ارزیابی گردد .

lshbk0xaoqrwoujk62p6.jpg
– منبع: ماشین۳

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.