مزایای کارواش بخار چیست؟

0

کارواش بخار چیست؟

 بهترین کارواش خانگی ،درآمد کارواش بخار، قیمت وسایل کارواش ،کارواش سیار چیست، قیمت کارواش صنعتی ،مزایای کارواش بخار ،معایب کارواش بخار ،شستن موتور با بخار ،شستن موتور خودرو

 معایب شستن موتور خودرو

به عمل تمیز کردن ماشین با استفاده از بخار برای روشویی و داخل شویی اتومبیل می گویند.

در چند دهه اخیر بخار یک جزء حیاتی از صنعت تمیز کردن شده است. به علت تاثیر گذاری و قدرت ضد عفونی آن امروزه بخار یک ارزش رو به رشد در صنعت شستشوی ماشین است.

صرفه جویی در آب دارد و فاضلاب ایجاد نمی کند. بخار گرم چربی ها و آلودگی ها را به راحتی از بین می برد به اندازه کافی ملایم است که به سطح آسیب نمی رساند.

قسمت های روغنی و چرب موتور ماشین را مثل اول تمیز می کند. قسمت های غیر قابل دسترس و تنگ با فشار قوی بخار به راحتی تمیز می شوند.

بخار تاثیر گندزدایی دارد و بهداشتی عمل می کند. سازگار با محیط زیست است و به مواد شیمیایی احتیاجی نیست.

سیستم تونلی (کارواش اتومات) یا تمیز کردن ماشین به صورت دستی که از آب استفاده می کنند مسئله محیط زیستی دارند و با مصرف زیاد آب مشکلات زیادی ایجاد می کنند و با مقررات قانونی در استفاده از آب یا فاضلاب روبرو می شوند.

اگر چه رانندگان هیچ انتخاب دیگری ندارند اما خیلی شکایت دارند از خط و خش ماشین و محدودیت هایی که برای شستن ماشین در روزهای سرد زمستان دارند.

بنابراین کارواش بخار برای حل و فصل شکایات این تجارت و دارندگان ماشین طراحی شده است.

کارواش بخار با تولید بخار ۱۲۰ درجه حرارت و فشار بالا کثیفی ها و لکه های قدیمی را می شوید.

بیرون ماشین مثل چرخ ها که با پاشش مقدار زیادی آب و استفاده از شوینده ها شسته می شوند می توانند به آسانی با اسپری مقدار کمی بخار با فشارقوی از بین بروند.

همچنین قسمت های کوچک و ریز مثل درزهای ماشین و موتور که شستن آنها با روش های شستشوی موجود سخت است می تواند با اسپری بخار با فشار بالا شسته شود.

این امکان وجود دارد که با دو لیتر آب ماشین شسته شود در حالیکه با روش های دیگر بیش از ۱۰۰ لیتر آب مصرف می شود.

نیاز به فضای بزرگ ندارد و در پارکینگ می توان از آن استفاده کرد.

در روش های مرسوم با آب تحت فشار، برای مرحله اول خیس کردن و مرحله نهایی تمیز کاری حداقل به نسبت میزان آلودگی و نوع ماشین بین ۲۰ الی۴۰ لیتر آب مورد نیاز می باشد.

در صورتی که در استفاده از بخار به دلیل تفاوت مولکولی بسیار زیاد بین حجم بخار و حجم آب، شما به میزان بسیار پایین تری(حدود ۱/۲۰ ) آب مصرف می نمایید.

صرفه جویی در آب با کارواش بخار

و از طرف دیگر نیز به دلیل داغ بودن بخار بین بازه دمایی ۶۰ الی۱۶۰ درجه سانتی گراد، تمیز کاری به دلیل حل شدن مواد آلی در اثر تماس بخار بسیار بیشتر می باشد.

لذا این خاصیت سبب کاهش مصرف مواد شوینده و کاهش هزینه ها از یک طرف و بهداشت بیشتر محیط زیست از طرف دیگر خواهد شد.

در شستشوی داخل ماشین هیچ وسیله یا روش دیگر برتر و جایگزین مناسبت تر استفاده از بخار نمی باشد. لذا جهت بررسی برخی از خصوصیات کاربرد بخار را مورد نظر قرار می دهیم.

استفاده از بخار داغ با دما و رطوبت استاندارد برای شستشوی داخل ماشین که بیشتر بخش داشبورد و قطعات روکش و تزئینی از یک طرف و قطعات حساس الکترونیکی و برقی از طرف دیگر می باشند بسیار با اهمیت می باشد.

بخار در شرایط مناسب و در صورت استفاده صحیح و اصولی سبب جذب مواد چرب و آلی که روی قطعات داخلی قرار گرفته اند می شود و پس از عمل بخار زنی ما شاهد وجود یک پس آب بسیار کم بر روی قطعات می باشیم که با استفاده از دستمال های مناسب به راحتی امکان تمیز کردن آنها وجود دارد.

از طرف دیگر بخار به دلیل داغ بودن امکان ضد عفونی کردن قطعات داخلی از بسیاری میکروب ها و باکتری های مضر را دارا می باشد.

این عمل گند زدایی بخار بدون نیاز به هیچ ماده شیمیایی و گند زدا و به راحتی امکان پذیر است.

کارواش بخار از یک مولد یا تولید کننده بخار تشکیل شده است که با تجهیزات کنترلی بصورت اتومات بخار اشباع تولید می نماید و این مولد باید توانایی کار تحت فشار را داشته باشد.

از نکات مهم دستگاه کارواش بخار استاندارد بودن آن است که ایمنی دستگاه را تضمین می نماید و تولید کننده در قبال آن پاسخگو خواهد بود.

دستگاه کارواش بخار امکان کار با سوخت های مختلف را دارد و  همچنین این دستگاه توانایی تولید بصورت پرتابل و متحرک را نیز دارا می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.