کدام خودروها توسط پلیس شماره‌گذاری نمی‌شوند؟

0

 خودروهایی که توسط پلیس شماره‌گذاری نمی‌شوند:

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: آن قدر قطعات بی کیفیت چینی به کشور وارد و با آنها خودرو تولید کردیم که هم اکنون برخی از این خودروها به علت مصرف سوخت بیش از هشت و نیم لیتر و آلایندگی زیست محیطی شماره گذاری نمی شوند که خودروی بی وای دی – S6 ، هایما S7، تیگو ۵ ، آریزو ۵، X33 ، لیفان ۸۲۰، JAC S5 و سوزوکی ویتارا از آن جمله است.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: گزارشی که از سایت ثبت سفارش خودرو مبنی بر خروج ارز زیاد بابت واردات خودرو استخراج و به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی ارسال شده بود موجب شد فعالیت سایت ثبت سفارش خودرو متوقف شود.

میثم رضایی در مصاحبه اختصاصی با صدا و سیما با بیان اینکه کارشناسان تهیه کننده گزارش در آن مقطع مرتکب اشتباه شده است ، افزود : پارسال ۲۰۰ هزار تا ۲۵۰ هزار دستگاه خودرو برای واردات ثبت سفارش و در نهایت ۶۷ هزار خودرو وارد شد که نشان می دهد هر ثبت سفارشی لزوما به معنای واردات قطعی نیست.

وی اضافه کرد: توقف ثبت سفارش برای غیرنماینده ها از دی پارسال و برای نماینده های رسمی از اردیبهشت امسال ، موجب کمبود عرضه و افزایش تقاضا در بازار خودرو شد به گونه ای که خودروی سانتافه که سال گذشته ۲۲۵ میلیون تومان تا ۲۳۵ میلیون تومان به فروش می رسید اکنون ۲۵۰ میلیون تا ۲۶۰ میلیون تومان به فروش می رسد که قیمت واقعی این خودرو نیست.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: بیشترین سود نصیب واردکنندگانی می شود که بعد از بسته شدن سایت ثبت سفارش خودرو از طریق لابی یا هر چیز دیگری توانستند ثبت سفارش را انجام دهند و خودرو را وارد کنند ، در این باره نمونه های متعددی داشتیم که خودرو را با قیمت های هنگفت به مصرف کننده ارائه کردند و اسناد آن را نیز در رسانه های مکتوب منتشر کردیم.

رضایی افزود: حذف شرکت های غیرنماینده و اینکه نماینده های رسمی توان و سرمایه لازم را برای تامین کل بازار ندارند ، موجب شد دو تا سه نماینده که ثبت سفارش داشتند به فروش حواله ها از ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان به اشخاص حقیقی و حقوقی که واردات خودرو انجام می دادند، اقدام کنند.

وی با بیان اینکه دغدغه دولت در جلوگیری از واردات خودرو یا هر کالایی حمایت از تولید داخل است ، گفت: در حوزه خودرو حمایت دولت ها موجب شد همیشه برای واردات خودرو محدودیت هایی مانند افزایش حقوق و عوارض گمرکی و بسته شدن ثبت سفارش در نظر گرفته شود اما مدیران دولتی و سیاستگذاران از این نکته غافل هستند که پارسال

۶۷ هزار دستگاه خودرو به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار وارد شد و این در حالی است که ۸۰۰ میلیون دلار قطعات منفصله نیز برای ساخت خودروهای داخلی وارد شود که ۹۰ درصد این واردات از چین صورت گرفته است.

رضایی ادامه داد : اگر بناست از تولید داخلی حمایت شود چرا واردات قطعات خودرو انجام می شود؟ چرا همین قطعه را قطعه سازان ما تولید نمی کنند؟

وی گفت: حمایت بیش از حد دولت ها از خودروسازان داخلی و استفاده از رانت و امتیازات نابجا موجب شده است که خودروسازان ما به مونتاژکاران کامل تبدیل شوند یعنی بعد از ۴۰ سال حمایت از خودروسازی داخل، فناوری ساخت خودروی ما به جایی نرسیده است بلکه فقط مونتاژ می کنیم حتی قطعات خدمات پس از فروش را با استناد به آمار گمرک از چین وارد می کنیم.

رضایی افزود: از آنجا که تولید خودروسازان داخلی همه نیازهای مردم را تامین نمی کند ، یک سال است که خودروسازان به اسم قطعات منفصله یا سی کی دی؛ خودرو کامل را به صورت سی بی یو وارد می کنند که نشان می دهد صنعت خودروسازی ما علاوه بر مونتاژکاری به واردکننده مطلق نیز تبدیل شده است.

رئیس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو گفت: آن قدر قطعات بی کیفیت چینی به کشور وارد و با آنها خودرو تولید کردیم که هم اکنون برخی از این خودروها به علت مصرف سوخت بیش از هشت و نیم لیتر و آلایندگی زیست محیطی شماره گذاری نمی شوند که خودروی بی وای دی – S6 ، هایما S7، تیگو ۵ ، آریزو ۵، X33 ، لیفان ۸۲۰، JAC S5 و سوزوکی ویتارا از آن جمله است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.