ورود کمتر از ۲۰۰ دستگاه خودرو به منطقه آزاد ماکو/تیر۹۵

0

مدیرکل گمرک منطقه آزاد ماکو گفت :ورود کمتر از ۲۰۰ دستگاه خودرو به منطقه آزاد ماکو

مدیرکل گمرک منطقه آزاد ماکو گفت:طی مدت ۲ سال و نیم گذشته که منطقه آزاد ماکو مجوز ورود خودرو را دریافت کرده کمتر از ۲۰۰ دستگاه خودرو وارد این منطقه و پلاک شده است.

 

به نقل از میزان ،اکبر نوبخت در خصوص واردات خودرو به این منطقه گفت:طی مدت ۲ سال و نیم گذشته که منطقه آزاد ماکو مجوز ورود خودرو را دریافت کرده کمتر از ۲۰۰ دستگاه خودرو وارد این منطقه و پلاک شده است.

وی در ادامه افزود: به علت شعاع کم تردد در این منطقه(۳۰ کیلومتر) در مقایسه با مناطق آزاد دیگر خریداران رغبی برای خرید ماشین های وارداتی ندارند.نوبخت با اشاره به اینکه از ۲۰۰ خودرو وارداتی هیچ کدام به عنوان خودرو لوکس به حساب نمی آیند، گفت: ۹۰ درصد از خودروها با حجم موتور کمتر از ۲هزار و ۴۰۰ سی سی هستند و ۱۰ درصد باقیمانده با حجم و سیلندر بالا در گروه ماشین های لوکس تقسیم بندی نمی‌شود.

مدیرکل گمرک منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه بر اساس مصوبه هئیت مدیران اجازه ورود خودرو لوکس به منطقه آزاد ماکو نیست،بیان کرد:خریداران خودرو در این منطقه متقاضی خودروهایی هستند که ورود آنها به سرزمین اصلی به راحتی امکان پذیر باشد،همچنین امکان برخورداری از خدمات پس از فروش نیز میسر باشد.

وی با اشاره به ورود ۸۰ درصد خودروهای وارداتی به این منطقه از دوبی و ۲۰ درصد از گرجستان، تصریح کرد: خودروهای وارداتی با برندهای کیا، هیوندا،بنز است و در این بین تعداد اندکی بی ام و و ۱ یا ۲ دستگاه خودرو شورلت در منطقه حضور دارد.

نوبخت در پایان خاطرنشان کرد:در سه ماه گذشته کالای وارداتی برای ترخیص در منطقه نداشتیم و بیشترین کالای وارداتی از طریق منطقه به سرزمین اصلی، ماشین آلات واسطه‌ای و سرمایه‌ای بوده است.

 
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.